logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Matná bílá BOPP fólii Rayoface™ AWPMatt nabízí dobré vlastnosti pro uchovávání potravin...
  • Vyšší obsah recyklátu v plechovkách i další kroky. Ball představuje klimatický transformační...
  • FutureBrand aktualizovala design a maskota Nesquik od Nestlé Dlouhodobě zavedená značka mléčných...
  • Inspirace z Velké Británie: Obal na čokoládovou helmu Stormtooper od Colton Packaging Za dnešní...
  • Nové nealko pivo Kozel se stáčí do plechovek Pivovar ve Velkých Popovicích, který je součástí...

Zdeněk Suchitra: „Díky novým investicím budeme více exportovat a oslovíme další klienty“

20. října 2022
Rozhovory 0
518
Zdeněk Suchitra: „Díky novým investicím budeme více exportovat a oslovíme další klienty“

Zdeněk Suchitra: „Díky novým investicím budeme více exportovat a oslovíme další klienty“

Na konci září uvedla společnost Smurfit Kappa slavnostně do provozu přístavbu výrobního závodu v Olomouci. Hlavními novými technologiemi jsou nové laminovací a výsekové kapacity. „Už jsme se sem prostě nevešli, a proto jsme výrobu v Olomouci rozšířili,“ říká Zdeněk Suchitra, vedoucí regionu střední a jihovýchodní Evropa společnosti Smurfit Kappa.

Svět balení: Jak vysoká byla investice?

Zdeněk Suchitra: Celková částka činila 150 milionů korun. Z hlediska rozdělení šla investice ze dvou třetin do technologií a z jedné třetiny do nové budovy.

Můžete popsat nově instalované technologie?

V první řadě zákazníkům budeme schopni vyrobit více než doposud, s podstatně nižšími dodacími lhůtami. Nová technologie laminování (kašírování) nám umožní vyjma dnes vyráběných vln F, E, B, C navrhovat také obaly z pětivrstvých kašírovaných lepenek. Technologie výseku je vybavena kamerou na kontrolu přesnosti výseku proti tisku, která významně zlepšuje vzhled obalu a tím podporu prodejnosti výrobků zákazníků. Všechny nové technologie jsou plně automatizované s maximálním možnou ergonomií pro naše zaměstnance.

Pětivrstva je maximum?

Není, maximum se odvíjí od maximální zpracovatelné výšky lepenky a ta by možná odpovídala dokonce sedmivrstvým lepenkám. Ale pětivrstvé kašírované lepenky s offsetovým potiskem jsou v běžném užití ty nejtěžší. Jinak hlavním úkolem laminovacího stroje je nalepení offsetem potištěného archu na dvou- a čtyřvrstvé lepenky, aby byla vytvořena tří- a pětivrstvá lepenka. Takový arch lepenky s ofsetovým potiskem jde na další zpracování, většinou výsek a potom lepení. V minulosti jsme pětivrstvou lepenku nakupovali, teď to již nebudeme dělat a nabídneme našim zákazníkům výrobky s krátkou dodací lhůtou a ve vysoké námi kontrolované kvalitě.

Jaké nové klienty budete moci díky novým technologiím obsluhovat?

Naši zákazníci neustále rostou a my jsme narazili na kapacitní strop, proto jsme se rozhodli jejich růst z naší strany kapacitně, produktovou nabídkou a kvalitativně podpořit. Náš zákazník se nachází v rádiu do 1200 kilometrů a je to typicky výrobce zboží, které se prodává v supermarketech, v hobbymarketech a jiných obchodech. Všude tam, kde zákazník potřebuje tiskem odlišit svůj výrobek od okolí. Jsou to výrobci potravin, nápojů a domácí nebo osobní hygieny a také výrobci elektroniky. Stejně tak si naše obaly kupují výrobci prémiových značek, které mají potěšit koncové zákazníky ve chvíli, kdy je obdrží. Takový dosah má tedy i olomoucká filiálka. Nyní budeme schopni zajišťovat narůstající požadavky, více exportovat a oslovovat další klienty. Počítám, že oslovíme vyšší desítky nových zákazníků.

Byla dodávka stroje komplikovaná například z hlediska schopnosti dodavatele splnit termín?

Dodací lhůty strojů v době pandemie a v době problémů zejména s elektronickými díly vzrostly na neuvěřitelných 18 měsíců. A i přes tyto dlouhé dodací lhůty došly oba stroje o čtvrtroku později, právě kvůli chybějícím dílům nebo váznoucí logistice.

Jak se vyrovnáváte s problémy se vstupním materiálem? Zasahují i vaši výrobu?

Provozujeme vlastní papírny, nejbližší je v Žimrovicích, potom jich máme několik v Německu a Rakousku, v zemích Beneluxu, v Itálii nebo v Bělehradě. To nám i našim zákazníkům dává jistotu dodávek v době nedostatku této základní suroviny. Vedení našich poboček bere jako samozřejmost, že papír z našich papíren bude k dispozici vždy, to je pro nás ta jednodušší část péče o zákazníky. I během pandemie, kdy na trhu papír významně chyběl, jsme zvládali servis směrem k našim zákazníkům velmi dobře. Naopak nás oslovili noví odběratelé, jejichž dodávky byly omezovány vlivem nedostatku papíru.

A jak trh reaguje cenově?

Cena papíru je určena trhem. V Evropě tržní cenu papíru monitoruje nezávislá společnost Euwid a jednou měsíčně o ní vydává zprávu. V uplynulých letech se cena papíru velmi zvýšila. Důvodů bylo více, ten, o kterém vím z naší firmy, byl neuvěřitelný růst cen sběrového papíru a v posledním roce také zdražení energií a dalších surovin jako třeba škrobu.

Minulý týden jste uvedli také rozšíření továrny ve Štúrovu…

Před dvěma lety jsme oznámili záměr proinvestovat v České republice a na Slovensku více než 500 milionů korun. Slavnostní otevření projektů v Olomouci a Štúrově byly vyvrcholením této investiční fáze a jsem rád, že se nám ji podařilo v nelehkých podmínkách dokončit. Během pandemie jsme dokončili také projekty v Žimrovicích a v Žebráku, které jsme bohužel kvůli restrikcím nemohli takto pěkně odprezentovat.

Text: Stanislav D. Břeň
Foto: Smurfit Kappa

Související články:

Rozbalíme to s Tomášem Kuglerem, manažerem prodeje průmyslového tisku ve společnosti Konica Minolta Rozbalíme to s Jaromírem Topolským, obchodním a marketingovým ředitelem Pravé hořické trubičky, s.r.o. Michal Škoda, Pivovar Proud: „Půllitrový pivní mainstream jsme odmítli hned v počátku“

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Vítejte na veletrhu interpack 2023!

Vítejte na veletrhu interpack 2023! Žádný jiný veletrh tohoto oboru neodráží globální trh ve vší jeho rozmanitosti tak jako interpack. Pod heslem „simply unique“ nabízí nejucelenější přehlídku oboru obalů a příbuzného zpracovatelského průmyslu na světě. Orientaci v 18 vyprodaných halách usnadňuje koncepce zaměřená na stěžejní cílové skupiny z oborů potraviny, nápoje, sladkosti a pečivo, farmaceutický […]

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required