logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Rozbalíme to s Martinem Václavíkem, zakladatelem společnosti Lokni Český a slovenský obalový trh...
  • Inspirace z Francie: Čokolády Beau Cacao v obalech à la Art Deco Za další Inspirací ze Světa...
  • Konferenční program kongresu OBALKO 11: návod, jak sjet obalové tsunami Jízda na vlně. To letos...
  • Král sýrů slaví stovku. Nadělil si limitovanou edici obalů Pod značkou Král sýrů ochutnali čeští...
  • Balení v Notinu postupně přebírají automatické linky Online prodejce Notino začal v pandemii...

Zdeněk Suchitra: „Díky novým investicím budeme více exportovat a oslovíme další klienty“

20. října 2022
Rozhovory 0
952
Zdeněk Suchitra: „Díky novým investicím budeme více exportovat a oslovíme další klienty“

Zdeněk Suchitra: „Díky novým investicím budeme více exportovat a oslovíme další klienty“

Na konci září uvedla společnost Smurfit Kappa slavnostně do provozu přístavbu výrobního závodu v Olomouci. Hlavními novými technologiemi jsou nové laminovací a výsekové kapacity. „Už jsme se sem prostě nevešli, a proto jsme výrobu v Olomouci rozšířili,“ říká Zdeněk Suchitra, vedoucí regionu střední a jihovýchodní Evropa společnosti Smurfit Kappa.

Svět balení: Jak vysoká byla investice?

Zdeněk Suchitra: Celková částka činila 150 milionů korun. Z hlediska rozdělení šla investice ze dvou třetin do technologií a z jedné třetiny do nové budovy.

Můžete popsat nově instalované technologie?

V první řadě zákazníkům budeme schopni vyrobit více než doposud, s podstatně nižšími dodacími lhůtami. Nová technologie laminování (kašírování) nám umožní vyjma dnes vyráběných vln F, E, B, C navrhovat také obaly z pětivrstvých kašírovaných lepenek. Technologie výseku je vybavena kamerou na kontrolu přesnosti výseku proti tisku, která významně zlepšuje vzhled obalu a tím podporu prodejnosti výrobků zákazníků. Všechny nové technologie jsou plně automatizované s maximálním možnou ergonomií pro naše zaměstnance.

Pětivrstva je maximum?

Není, maximum se odvíjí od maximální zpracovatelné výšky lepenky a ta by možná odpovídala dokonce sedmivrstvým lepenkám. Ale pětivrstvé kašírované lepenky s offsetovým potiskem jsou v běžném užití ty nejtěžší. Jinak hlavním úkolem laminovacího stroje je nalepení offsetem potištěného archu na dvou- a čtyřvrstvé lepenky, aby byla vytvořena tří- a pětivrstvá lepenka. Takový arch lepenky s ofsetovým potiskem jde na další zpracování, většinou výsek a potom lepení. V minulosti jsme pětivrstvou lepenku nakupovali, teď to již nebudeme dělat a nabídneme našim zákazníkům výrobky s krátkou dodací lhůtou a ve vysoké námi kontrolované kvalitě.

Jaké nové klienty budete moci díky novým technologiím obsluhovat?

Naši zákazníci neustále rostou a my jsme narazili na kapacitní strop, proto jsme se rozhodli jejich růst z naší strany kapacitně, produktovou nabídkou a kvalitativně podpořit. Náš zákazník se nachází v rádiu do 1200 kilometrů a je to typicky výrobce zboží, které se prodává v supermarketech, v hobbymarketech a jiných obchodech. Všude tam, kde zákazník potřebuje tiskem odlišit svůj výrobek od okolí. Jsou to výrobci potravin, nápojů a domácí nebo osobní hygieny a také výrobci elektroniky. Stejně tak si naše obaly kupují výrobci prémiových značek, které mají potěšit koncové zákazníky ve chvíli, kdy je obdrží. Takový dosah má tedy i olomoucká filiálka. Nyní budeme schopni zajišťovat narůstající požadavky, více exportovat a oslovovat další klienty. Počítám, že oslovíme vyšší desítky nových zákazníků.

Byla dodávka stroje komplikovaná například z hlediska schopnosti dodavatele splnit termín?

Dodací lhůty strojů v době pandemie a v době problémů zejména s elektronickými díly vzrostly na neuvěřitelných 18 měsíců. A i přes tyto dlouhé dodací lhůty došly oba stroje o čtvrtroku později, právě kvůli chybějícím dílům nebo váznoucí logistice.

Jak se vyrovnáváte s problémy se vstupním materiálem? Zasahují i vaši výrobu?

Provozujeme vlastní papírny, nejbližší je v Žimrovicích, potom jich máme několik v Německu a Rakousku, v zemích Beneluxu, v Itálii nebo v Bělehradě. To nám i našim zákazníkům dává jistotu dodávek v době nedostatku této základní suroviny. Vedení našich poboček bere jako samozřejmost, že papír z našich papíren bude k dispozici vždy, to je pro nás ta jednodušší část péče o zákazníky. I během pandemie, kdy na trhu papír významně chyběl, jsme zvládali servis směrem k našim zákazníkům velmi dobře. Naopak nás oslovili noví odběratelé, jejichž dodávky byly omezovány vlivem nedostatku papíru.

A jak trh reaguje cenově?

Cena papíru je určena trhem. V Evropě tržní cenu papíru monitoruje nezávislá společnost Euwid a jednou měsíčně o ní vydává zprávu. V uplynulých letech se cena papíru velmi zvýšila. Důvodů bylo více, ten, o kterém vím z naší firmy, byl neuvěřitelný růst cen sběrového papíru a v posledním roce také zdražení energií a dalších surovin jako třeba škrobu.

Minulý týden jste uvedli také rozšíření továrny ve Štúrovu…

Před dvěma lety jsme oznámili záměr proinvestovat v České republice a na Slovensku více než 500 milionů korun. Slavnostní otevření projektů v Olomouci a Štúrově byly vyvrcholením této investiční fáze a jsem rád, že se nám ji podařilo v nelehkých podmínkách dokončit. Během pandemie jsme dokončili také projekty v Žimrovicích a v Žebráku, které jsme bohužel kvůli restrikcím nemohli takto pěkně odprezentovat.

Text: Stanislav D. Břeň
Foto: Smurfit Kappa

Související články:

Michal Škoda, Pivovar Proud: „Půllitrový pivní mainstream jsme odmítli hned v počátku“

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Vítejte v Mondi Bupak

Vítejte v Mondi Bupak Mondi Bupak sídlí v Českých Budějovicích – v srdci jižních Čech, 150 km jižně od Prahy a 200 km severozápadně od Vídně. Vyrábíme vlnitou lepenku, která se v našem integrovaném výrobním závodě mění na obalová řešení z vlnité lepenky. Zaměřujeme se zejména na výrobu vysoce kvalitních krabic z vlnité lepenky, jež […]

U Plzně se vyrábí ráfky do kol pro celou Evropu

U Plzně se vyrábí ráfky do kol pro celou Evropu Poptávka po kolech se z různých důvodů v čase výrazně mění. Jednou je kol málo, podruhé moc, jednou chybí součástka pro výrobu, podruhé není odbyt. Výrobce komponent na kola z Kalifornie však společně s německou logistickou firmou úspěšně zvládají takové výzvy a část výroby od loňského roku realizují v Ejpovicích […]

LPR – La Palette Rouge spustila provoz servisního střediska nedaleko pražského letiště

LPR – La Palette Rouge spustila provoz servisního střediska nedaleko pražského letiště LPR – La Palette Rouge Czech Republic, nejmladší z dceřiných společností LPR, předního poskytovatele paletového poolingu v Evropě, v srpnu 2023 úspěšně přestěhovala a spustila své servisní středisko v Kněževsi. Změna působiště přichází ruku v ruce s lepší dostupností, modernizací depa, rozšířením skladových […]

Obaly: Biomasa v hlavní roli

Obaly: Biomasa v hlavní roli Současný trend k udržitelnosti vede mnohdy k inovativním postupům při výrobě papíru. Papírna Aloisov a.s., která je jediným výrobcem trávového papíru v České republice, posunula tuto hranici ještě dále. Ve spolupráci s několika výzkumnými pracovišti vyvinula papír ze slámy a listí. Výrobek splňuje veškerá mechanicko-fyzikální kritéria, potřebná pro využití v obalovém průmyslu. Vznikají tak například papírové […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required