
Značka proteinových tyčinek RxBar, která patří společnosti Kellanova, spustila „No B.S. Motivator experience“, který spojuje rozšířenou realitu (AR) s balením produktu. Tento interaktivní zážitek proměnil obaly v malé kapesní motivátory, a to za pomoci několikanásobného maratonce Matta Jamese.
Podrobnosti přinesla Active & Intelligent Packaging Industry Association (AIPIA). Spotřebitelé měli přístup k sérii motivačních zpráv od Matta Jamese, který se objevoval jako mini 3D hologram na vrchu obalu RxBar. „Když jsem spojil síly s RxBar, abych vytvořil AR zážitek, zamyslel jsem se nad svými osvědčenými strategiemi, jak odolat životním nesmyslům a udržet se zodpovědný na své wellness cestě,“ uvedl Matt James.
AIPIA informovala také o využití AR ze strany společností Marvel a Coca-Cola. Nedávno představily OLED etikety s postavou Thora, jehož kladivo se rozzářilo při dotyku. Nyní prezentovaly společnou kampaň s limitovanou edicí obalů a filmové reklamy. Spolupráce obsahuje ilustrace více než 30 postav z celého Marvel Universe – od Ant-Mana až po Kapitána Ameriku – na lahvích a plechovkách Coca-Coly a Coca-Coly Zero Sugar, které ožívají s využitím bílé, červené a černé barvy (viz foto v úvodu článku).
Skenovatelné QR kódy odemykají AR animace pro každého hrdinu nebo padoucha, přičemž spotřebitelé mohou sbírat postavy a stahovat si exkluzivní plakáty od Marvelu. Fanoušci mohou sbírat plechovky s postavami, které jsou již nyní k dostání v obchodech.
Prvky rozšířené reality začíná využívat také firma Thimm, a to v rámci konceptu Internet of Packs, který odkazuje na technologie internetu věcí (Internet of Things). Každá krabice má svůj QR kód, po jehož načtení je možné dohledat „životopis“ krabice – kudy prošla a kde je cíl určení. Pomáhá to především ve výrobě, která díky tomuto systému může být plně automatizovaná.
Proces začíná papírem. Než je dále zpracován na vlnitou lepenku, je digitálně předtištěn kontinuálním kódem. Od tohoto okamžiku kód přebírá různé funkce. Například je čten stroji v obalovém závodě, které zpracovávají papír na vlnitou lepenku a obaly. To poskytuje data pro automatizované zpracování objednávek. Během výroby může být kód použit k automatizaci přepravy obalů k výrobci produktů a k maloobchodníkům. Pro tento účel mohou být v kódu uloženy informace jako destinace a odpovědná logistická společnost. Po prodeji umožňují kódy komunikovat a interagovat se spotřebitelem. Nyní firma nabízí také personalizovanou tvorbu QR kódů, přes který bude možné přehrát personalizovaný vzkaz, návod či další zprávy.
Text: Stanislav D. Břeň
Foto: Coca-Cola, Marvel, Kellanova, Thimm