logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • První ochutnávka z programu jubilejního kongresu OBALKO 10 Deset je číslo, které zasluhuje...
  • Čerstvé pečivo: Trendem jsou obaly na bázi papíru Pekárenské a cukrárenské výrobky zahrnují...
  • Jihofrancouzský pivovar Fox Hat dává na etiketách prostor regionálním umělcům Tiskárna AA Labels...
  • V supermarketech se objevily nové pestrobarevné stojany na Birell Radler Na rychlé uhašení žízně...
  • Agentura BrandMe přepracovává identitu balení ostrovní značky nākd. Agentura BrandMe osvěžila...

Kávové kapsle se nově recyklují v prodejnách Tesco

22. července 2022
Udržitelnost 0
221
Kávové kapsle se nově recyklují v prodejnách Tesco

Kávové kapsle se nově recyklují v prodejnách Tesco

Ve vybraných prodejnách Tesco jsou od dubna umístěné zelené recyklační boxy pro sběr použitých kávových kapslí Nescafé Dolce Gusto, Nespresso i dalších značek. Boxy byly do prodejen umístěny na základě spolupráce obchodního řetězce se společností Nestlé a snahou obou firem o dlouhodobou minimalizaci dopadu svého podnikání na životní prostředí. Všechny nasbírané kapsle budou recyklovány a dále využívány jako výrobní materiál pro nové produkty.

Ve vybraných prodejnách Tesco v Praze a Středočeském kraji mohou nyní zákazníci vrátit použité kávové kapsle ze svých kávovarů. Zelené sběrné boxy značně ulehčí život lidem, kteří by jinak museli s kapslemi na speciální sběrná místa. Kapsle poputují k recyklaci a dalšímu využití. Hliník poslouží k průmyslové výrobě a plast, který zpracovává firma Transform Bohdaneč, bude použit jako výrobní materiál do výrobků pro zemědělství, dům nebo zahradu (ploty, zatravňovací dlažby).

Trh s použitými kapslemi

Tesco prodává ovoce a zeleninu vlastní značky v plně recyklovatelných obalech

„Poptávka po kapslové kávě roste a s tím vyvstává i otázka, co s použitými kapslemi. V souladu s našimi závazky v oblasti udržitelnosti rozšiřujeme sběrný a recyklační program našich kávových kapslí. Nově mohou spotřebitelé kromě kapslí Nespresso k recyklaci odevzdávat i oblíbené kapsle značky Nescafé Dolce Gusto, a to jednoduše při své pravidelné cestě na běžný nákup,“ říká Patrice Gicquel, marketingový ředitel značky Nescafé pro střední a východní Evropu.

Trh kapslové kávy zažívá v posledních letech v Česku nevídaný boom – jen mezi roky 2020 a 2021 vzrostl objem prodeje v této kategorii o více než 20 %. Výrazný podíl růstu měla i pandemie, která naučila spotřebitele ve velkém konzumovat kávu doma. Podle průzkumu agentury Ipsos vypije alespoň jeden šálek kávy denně 88 % Čechů, přičemž nejraději si ranní vzpruhu dopřejí už hned po probuzení a během dopoledne. I proto je otázka následné recyklace kapslí z domácí konzumace kávy stále důležitějším tématem, na které se zaměřují jak spotřebitelé, tak samotné značky.

Tesco představuje produkty další vlastní značky v recyklovatelných obalech

Například recyklační program Nespresso funguje v tuzemsku již od roku 2014 a hliníkový recyklát z použitých kapslí je využíván mimo jiné v metalurgickém průmyslu. Značka také v posledních letech představila několik projektů, které ukazují smysluplnost recyklace, mezi nimi i limitovanou edici kapesního nožíku Rybička, jízdní kolo Festka s rámem z recyklovaných Nespresso kapslí, nebo hliníkové kazety připomínající obložení pražského metra A. Ty zdobí Nespresso Boutique v Pařížské ulici.

Nestlé i Tesco mezi zodpovědnými firmami

„Recyklace kávových kapslí je naším dalším krokem k bezodpadové budoucnosti. Většina obalů výrobků Nestlé je recyklovatelná, nebo znovu použitelná. A do roku 2025 budou všechny,“ dodává Patrice Gicquel.

Podobný přístup zastává i Tesco. To dlouhodobě omezuje množství odpadů z obalů svých privátních značek, které tvoří více než třetinu sortimentu.

„Spolupráce ve sběru kávových kapslí ideálně zapadá do našeho závazku minimalizovat dopady obalů výrobků na životní prostředí. Samo Tesco se zavázalo mít do roku 2025 veškeré obaly u vlastních značek 100% recyklovatelné. Zákazníkům jsme představili již tři kategorie výrobků a i u dalších změnu k udržitelnějším obalům našich produktů postupně úspěšně zavádíme,“ říká Patrik Dojčinovič, provozní ředitel Tesco pro ČR.

Související články:

Tesco prodává ovoce a zeleninu vlastní značky v plně recyklovatelných obalech Tesco představuje produkty další vlastní značky v recyklovatelných obalech Firma Kellogg’s zkouší recyklovatelné papírové sáčky v cereálních krabicích Rohlik.cz představil privátní značku kávy Ubomi s kompostovatelnými kávovými kapslemi

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

S&K LABEL získal prestižní ocenění Czech Best Managed Companies 2022

S&K LABEL získal prestižní ocenění Czech Best Managed Companies 2022 Přední výrobce samolepicích etiket S&K LABEL obdržel toto ocenění jako první polygrafická společnost v České republice a sklízí tak uznání nejen za kvalitu produkce, ale přesvědčil i v oblasti řízení, strategie a naplňování vizí. Globální program Best Managed Companies vytvořený mezinárodní společností Deloitte podporuje rozvoj podnikání […]

Veletrh ALL4PACK 2022 se zaměří na hlavní trendy a výzvy v obalovém průmyslu

Veletrh ALL4PACK 2022 se zaměří na hlavní trendy a výzvy v obalovém průmyslu ALL4PACK Emballage Paris 2022 je již nepostradatelnou mezinárodní obchodní akcí na konci roku. Je přední výstavou pro oblast balení a intralogistická řešení, která pokrývají celou výrobní linku, včetně strojů. Cílem veletrhu je být zdrojem inspirace a podpořit všechny hráče v odvětví tváří v […]

Durst Tau – etikety digitálně

Durst Tau – etikety digitálně Etikety a flexibilní obaly se většinou tisknou na konvenčních technologiích, trh však v této oblasti stále roste a zvyšuje se i podíl digitálního tisku a inkjetu obzvlášť. Inkjetový tisk eliminuje nákladnou a časově náročnou předtiskovou přípravu nutnou u tradičních technologií. Díky tomu si lépe poradí nejen se zmenšujícími se objemy jednotlivých […]

Geis: Změny v mezinárodní paletové přepravě vs. přání zákazníků

Geis: Změny v mezinárodní paletové přepravě vs. přání zákazníků V posledních letech se v souvislosti s rychle měnícím prostředím měnily i potřeby zákazníků na mezinárodní přepravu paletizovaného zboží. Rychlost dodání a dostupnost zboží není samozřejmostí, navíc musíme přijmout poměrně razantní zdražování. Covid, krize v mezinárodní dopravě, válka na Ukrajině, brexit, nedostupnost materiálů, složité celní procesy… Ve světle všech potíží […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required