
Sportovní vybavení značek Atomic nebo Wilson balí automaty
Automatizované balení pro e-commerce získává postupně na oblibě, a to navzdory dosud vyšším nákladům, které tato technologie znamená oproti manuálnímu balení. Zatím posledním příkladem může být investice společnosti GXO Logistics, která dokončila implementaci automatizovaného řešení, jež na míru přizpůsobuje krabice jejich obsahu.
Instalace se uskutečnila v logistickém centru GXO Saint-Vulbas v regionu Lyon ve Francii. Fullfilmentové aktivity tohoto centra využívá společnosti Amer Sports, která dodává sportovní vybavení značek jako Salomon, Atomic, Suunto, Wilson, Peak Performance či Precor.
Stroj, který dokáže zpracovat až 700 balíků za hodinu, nejdříve naskenuje a změří zakázku ve 3D, nařeže a složí kartonáž pro přesné uložení a poté balík zváží, zalepí a označí, než jej nasměruje k příslušnému přepravci. Zmenšená velikost krabice v kombinaci se zesílenými rohy zlepšuje odolnost a nabízí řešení „ready-to-return“ (tedy v případě nezájmu či nespokojenosti může zákazník zásilku jednoduše nasměrovat zpátky do e-shopu).
„Naše spolupráce s GXO v distribučním centru v Saint-Vulbas ilustruje strategii společnosti Amer Sports nadále investovat do zlepšování spokojenosti zákazníků prostřednictvím lepšího zážitku z balení,“ komentuje investici François Besson, manažer rozvoje a realizace logistiky pro region EMEA společnosti Amer Sports.
Automatizované řešení balení může přispět k tomu, že obal je lépe dimenzován, což v konečném důsledku vede ke snížení spotřeby materiálu či nákladů na dopravu. Na tento aspekt upozorňuje Bernard Wehbe, generální ředitel GXO ve Francii: „Tento stroj demonstruje naši významnou investici do technologie a automatizovaných řešení, která zlepšují produktivitu a snižují náklady na dopravu pro zákazníky a zároveň minimalizují dopad na životní prostředí.“