logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Jogurty od společnosti ASDA mají označení „best before“, které nahradilo datum spotřeby Britská...
  • Kaufland a Lidl spustí pilotní projekt zpětného odběru PET lahví a plechovek Řetězce Kaufland a...
  • SVVL: Opětovné použití materiálů nemusí být ekologičtější než jejich okamžitá recyklace Evropská...
  • Pringles bez plastových víček, pouze s fóliovým těsněním Značka Pringles od Kellogg’s Australia...
  • Studio Butterfly Cannon stojí za limitovanou edicí láhví pro Stoli Vodku Designová poradenská...

WorldStar Packaging Awards 2022 znají vítěze, uspěla i obalová řešení z ČR a Slovenska

17. prosince 2021
Reporty z obalového trhu 0
1418
WorldStar Packaging Awards 2022 znají vítěze, uspěla i obalová řešení z ČR a Slovenska

WorldStar Packaging Awards 2022 znají vítěze, uspěla i obalová řešení z ČR a Slovenska

Světová obalová organizace WPO vyhlásila výsledky respektované mezinárodní soutěže WorldStar Packaging Awards 2022. Vítězství si odnáší celkem 240 obalových řešení, z toho je 13 z České republiky a dvě ze Slovenska.

Všechna vítězná obalová řešení v rámci WorldStar Packaging Awards 2022 byla v tomto týdnu vyhlášena a zveřejněna na webových stránkách www.worldstar.org. Slavnostní udílení cen se má fyzicky uskutečnit 4. května 2022 v průběhu veletrhu IPACK-IMA v italském Miláně. V rámci ceremoniálu budou také vyhlášeni vítězové speciálních kategorií – Cena prezidenta (President’s Award), Cena za udržitelnost (Sustainability Award), Cena za marketing (Marketing Award) a Cena za balení, které chrání jídlo (Packaging that Saves Food Award).

Do aktuálního ročníku soutěže dorazil rekordní počet přihlášek. O ceny se ucházelo dohromady 440 obalových řešení z 37 zemí celého světa. To je ve srovnání s předchozím rokem zhruba 30% nárůst. Hodnocení WorldStar Packaging Awards 2022 probíhalo ve dvou kolech, přičemž porotu tvořilo 36 expertů zastupujících členy World Packaging Organisation (WPO) z celého světa, kteří jednotlivá obalová řešení konzultovali online.

Z jednotlivých zemí uspělo v soutěži nejlépe Německo s 28 oceněními, dále Austrálie a Nový Zéland (27 ocenění), Japonsko (23 ocenění) a Čína (15 ocenění). Česko si se 13 oceněními nestojí v tomto srovnání vůbec špatně.

Ocenění WorldStar Packaging Awards 2022 získala tato obalová řešení z České republiky:

 

Lžička Karlo, Cardbox Packaging

Na přihlášeném exponátu se podíleli:
Carbox Packaging ve spolupráci s Greiner Packaging

Vzhledem k tomu, že jednorázové plastové příbory jsou v EU zakázané, nabízí tato lžička inovativní a ekologické řešení bez plastů pro konzumaci mléčných výrobků a hotových pokrmů i za pochodu. Je vyrobena z obnovitelných zdrojů s nátěry na vodní bázi, a proto je považována za vysoce šetrnou k životnímu prostředí. Po použití lze lžičku snadno zlikvidovat společně s ostatním papírovým odpadem. Je-li lžička doplněna o víčko z rPET a PP, všechny její součásti lze snadno vytřídit. Jedná se tedy o udržitelné obalové řešení, které lze při správné likvidaci výborně recyklovat.

Lžičku lze snadno složit, takže ji můžete připevnit na produkt nebo dokonce vložit do víčka (třeba od jogurtu). Jednou z dalších výhod lžičky Karlo je kromě ekologických přínosů i možnost potisku, což vysílá důležitou zprávu spotřebitelům. Díky svému tvaru se jedná o praktickou lžičku, kterou lze jídlo dobře nabrat, aniž by na okrajích přetékalo. Pokyny ke složení jsou prakticky vytištěny přímo na lžičce.

CoolCAN – web2print řešení pro personalizovaný potisk plechovek, Colognia Press

Na přihlášeném exponátu se podíleli:
Autor konstrukce: Colognia press
Autor designu: sami zákazníci a Colognia press

Dárek, na který se nezapomíná. To je CoolCAN – online prodejní kanál na bázi web2print řešení. Zákazník si přímo v editoru na webových stránkách vytvoří vlastní design pro personalizovaný potisk plechovek piva nebo energy drinků, a to již od 24 kusů. Jednotlivé designy tiskne Colognia press pomocí digitální technologie na shrink sleeve, který se následně nasazuje na plechovku a vlivem tepla se na ni smrští.

„Podařilo se nám nastavit proces výroby smrštitelných rukávových etiket tak, že objednávka projde zcela bez zásahu lidské ruky přímo k tiskovému stroji. První, kdo ji reálně vidí, je tedy až tiskař. Automatizovaným workflow jsme snížili míru chybovosti i celkové výrobní náklady,“ uvádí společnost Colognia press.

Etiketa Zuřivec, Etiflex

Na přihlášeném exponátu se podíleli:
Autor konstrukce: Etiflex
Autor designu: Aleš Sadil
Klient: David Koller

Zuřivec. Sedm písmen. Sedm múz. Sedm vinařů. Sedm harmonických vín, která budou tvořit vinné album Davida Kollera. Pro první suchý singl se hudebník spojil s vinařem Filipem Mlýnkem a vyladili jantarově zlatý Ryzlink vlašský. Vyceněné pulzující zuby hudební amplitudy, složené ze sedmi fragmentů, dávají etiketě tvář. Tvář Zuřivce, který hledá nejlepší vína, vtiskává jim energii, rytmus, drajv. V grafice se objevují další skryté stopy. Jako význam písně se nemusí opisovat, tak i v Zuřivci si může každý najít vlastní linku.

Na etiketě je použita kombinace zlaté matné a zlaté lesklé horké ražby. Plasticitu dotváří embosovaná struktura metalických motivů. S filigránskými detaily výborně kontrastuje na materiálu Cotton v barvě noci.

Etiketa Mendelu Zahradnická fakulta, Etiflex

Na přihlášeném exponátu se podíleli:
Autor konstrukce: Etiflex
Autor designu: Aleš Sadil
Klient: Mendelova univerzita v Brně, Zahradnická fakulta

Vstupte do alma mater vinařů, kde student, doktor a profesor tvoří jeden nedělitelný celek a směřují k společnému cíli – zralému vínu od zralého vinaře. Mendelova univerzita, zahradnická fakulta má novou sérii etiket pro tři řady vín ze své produkce. Propracovaná grafika spojuje tři osobnosti fakulty a výhonky révy je proplétá s tradičními artefakty vinařství.

Kraftový papír kontrastuje s čistou geometrií loga Mendelu a detailní grafikou v rudé horké ražbě. Poselství etikety získává díky mobilní aplikaci Živá etiketa multimediální rozměr. Stačí vzít láhev do ruky a nechat etiketu ožít.

Galerie du Thé, Fiala & Šebek – Visual Communication

Na přihlášeném exponátu se podíleli:
Autor konstrukce a designu: Fiala&Šebek Visual Communications

Designové a obalové řešení nové značky prémiových čajů určených pro e-commerce trh a cílených na nejnáročnější klientelu jihovýchodní Asie a arabského světa. Rizika projektu vyžadovala dosáhnout maximálního efektu s běžně dostupným obalovým materiálem.

Koncept kombinuje exkluzivní minimalismus s „unboxing experience“. Balení využívá „vrstev“, jejichž postupným odkrýváním vtahuje zákazníka do příběhu a zvyšuje jeho emoční zaujetí ještě před samotnou konzumací.

Primárním obalem jsou uzavíratelné hliníkové dózy či stabilobagy opatřené etiketami ze strukturovaného ručního papíru a stuhou zušlechtěnou mikroembosem. Využívá nejvýše tří pantone barev doplněných bronzovou horkou ražbou. Stejně jsou zpracovány i doplňkové materiály. Pevné sekundární balení využívá kraft mikrovlnu.

Obal na mleté maso, Maso uzeniny Polička

Na přihlášeném exponátu se podíleli:
Autor konstrukce: Uniprox
Autor designu: Maso uzeniny Polička
Dále se podíleli: Wipak, Vemag Servis, Jan Říha, AD Controls Scientific

Unikátní a zcela nové balení mletého masa, které je šetrné k životnímu prostředí. Jeho hlavní výhodou je úspora použitých plastů až o 50 % oproti běžné vysoké tvrdé misce s fólií. Menší balení v rámci dodavatelského řetězce znamená také až o 34 % menší uhlíkovou stopu a výrazně nižší náročnost na logistiku i počet rozvozových aut na českých silnicích. Nový způsob vakuového balení přináší o dva dny delší trvanlivost mletého masa a možnost zamrazení pro pozdější využití. Balení zachovává stejného množství masa jako u tvrdé vaničky. Obvyklé hmotnosti balení 500 g – 1200 g.

Nová linka má oproti starším technologiím vyšší výkon a nižší energetickou náročnost. Nové balení je však kromě toho, že je šetrné k životnímu prostředí, také velmi praktické. Snadno se otevírá a ve vaší chladničce zabere mnohonásobně méně místa. Díky vakuovému balení zůstane mleté ​​maso déle čerstvé.

„Křížový“ obal pro e-commerce segment, Mondi Bupak

Na přihlášeném exponátu se podíleli:
Autor konstrukce: Mondi Bupak
Autor designu: Mondi Bupak + Internet Mall

„Křížový“ obal z vlnité lepenky je zkonstruován z plně recyklovatelného, ekologického materiálu, jako náhrada polyetylenových sáčků, obálek s PE bublinkovou výstelkou a menších F0201 nyní v e-commerce segmentu hojně používaných.

Díky dobře zvolenému směru vlny a aplikaci uzavíracího hotmeltového lepidla přináší tento obal tyto přednosti: obal je ihned připraven k plnění, zboží je uvnitř fixováno bez nutnosti použití dalšího fixačního materiálu, poskytuje variabilitu výšky, má minimální požadavky na balicí a skladovací prostor, lepší ochranu zboží během přepravy proti propíchnutí, průrazu, krádeži, zrychlení a zefektivnění procesu balení. V současnosti výhody tohoto obalu ve dvou verzích využívá největší hráč na e-commerce trhu v ČR.

PíííívoBox, Smurfit Kappa

Na přihlášeném exponátu se podíleli:
Autor designu: Michal Mejzlík
Dále se podílela: Radmila Válková

Rodinný pivovar Zichovec expandoval do Evropy a potřeboval dostatečně bezpečný obal. Ten původní nesplňoval vysoké nároky na ochranu skleněných lahví.

Společnost Smurfit Kappa vyvinula pro pivovar Zichovec PíííívoBox s jednodílným insertem na tři lahve. Vložka díky deformačním zónám a víku perfektně chrání každou lahev zvlášť. Obal je ale univerzální – je navržen tak, aby se do něj vešly i plechovky. Plný obal pojme 12 lahví nebo 24 plechovek.

PíííívoBox vyhověl pádovým testům dopravce a vydrží náročnou přepravu po Evropě. Náklady na balení a přepravu klesly díky PíííívoBoxu o 40 %. Výrazně se zlepšila zákaznická zkušenost při rozbalování a prémiové pivo má konečně prémiový obal.

Hubert, Smurfit Kappa

Na přihlášeném exponátu se podíleli:
Autor designu: Václav Babel

Nové unikátní ekologické tepelné čerpadlo nechtěli v DZ Dražice zabalit do polystyrenu. Trvalá udržitelnost je jednou z jejich priorit a jednorázový plast se snaží eliminovat. Proto vznikl Hubert.

Obal tvoří pouze vlnitá lepenka, bez plastu a jakékoliv EPS ochrany. Vymysleli jsme dno, které unese 25kilogramové čerpadlo a zároveň ochrání trubková napojení. Skládání dna je snadné a rychlé. Požadovanou ergonomii balení ctí i dvoudílný plášť, který chrání produkt a chytrými náseky zajišťuje deformační zóny ze všech stran.

Zákazník objednává po desítkách kusů a oceňuje nulové iniciační náklady, tedy žádná raznice, ani štoček. Nové logo DZ Dražice a piktogramy jsou natištěny digitální technologií.

TopClip, společnost Smurfit Kappa

Na přihlášeném exponátu se podíleli:
Autor designu: Mark van de Vegte
Dále se podílel: Ondřej Havlík

Nový multipack z vlnité lepenky je zcela bez lepidla a plastů, hygienicky chrání hrdla plechovek proti kontaminaci a snadno se nosí. Skvělá prezentace produktu dá vyniknout designu samotných plechovek a zámek „Double-Lock“ zabraňuje jejich vypadnutí.

TopClip je vyroben ze 40 % recyklovaného materiálu a jeho uhlíková stopa je o 30 % nižší než u folie. Materiál je z obnovitelných zdrojů, má certifikaci FSC a je 100% recyklovatelný i biodegradabilní.

Jednorázová plastová shrink-folie už si zasloužila papírovou alternativu, a proto přichází TopClip. V České republice jsou průkopníky pivovary Clock a Svijany.

Eko-fix na lahve, Thimm the Highpack Group

Na přihlášeném exponátu se podíleli:
Autor konstrukce: Martin Zich

Pro zasílání svých tradičních medicinálních vín používá společnost Herbadent udržitelnou sadu fixací z vlnité lepenky. Toto alternativní řešení tak jde perfektně ruku v ruce s udržitelnou filozofií značky.

Lahev se jednoduše z vrchu zasune do obalu, který se následně z obou stran uzavře přepážkami z vlnité lepenky. Tyto přepážky na spodní i vrchní straně obalu vytvářejí deformační zóny, které pohlcují jakýkoliv náraz a díky nimž skleněná lahev zůstane při přepravě perfektně chráněná. Víno umístěné uvnitř fixace z vlnité lepenky se následně pouze vloží do zasilatelské krabice a vše je bezpečně připraveno na cestu k zákazníkovi. Fixace je vyráběna v různých variantách pro různé velikosti lahví vína.

Udržitelný a praktický pultový displej, Thimm the Highpack Group

Na přihlášeném exponátu se podíleli:
Autoři konstrukce: Martin Zich a Renáta Janovská

Pro prezentaci svých produktů využívá společnost Herbadent udržitelný a velmi praktický pultový displej, který je celý vyroben z recyklovatelné vlnité lepenky a střídmě potištěn digitálním tiskem.

Konstrukce displeje je promyšlena do nejmenších detailů. Pro všechny produkty, které jsou v displeji vystaveny, jsou z vrchu připraveny otvory, do kterých produkty přesně pasují. Vše je pevně fixováno a žádná lahvička nebo tuba nemůže při manipulaci spadnout.

Další výhodou displeje je jeho úložný vnitřní prostor. Vnitřní část displejů bývá většinou nevyužita. Vývojáři z Thimmu dali ale tomuto prázdnému místu skvělou funkci – je z něj uzavíratelný úložný prostor. Produkty tak lze jednoduše kdykoli doplnit a v ordinacích nemusí být vyhrazeno další místo k jejich skladování.

Long-Life Box, Unipap

Na přihlášeném exponátu se podíleli:
Autoři konstrukce: tým engineeringu společnosti Unipap

Koncept Long Life Box tvoří ucelenou řadu obalů pro různé výrobky zákazníka. Obaly jsou vyrobeny z vlnité lepenky opatřené voděodolným povrchem. Voděodolnost lepenky je docílena speciální impregnací „Flex W26″ na vodní bázi.

Takto ošetřené obaly si zachovávají mechanické/fyzikální vlastnosti i při vystavení zvýšené okolní vlhkosti či dešti, proto je nyní možné používat i recyklovanou lepenku tam, kde dříve musel být použit pouze kraft, boxy přitom zůstávají plně recyklovatelné jako běžné obaly z vlnité lepenky.

Dále Long Life Box umožňuje dodatečné plnění obsahu do již uzavřeného obalu bez nutnosti jeho rozbalení, nebo zkrácení času balení díky automatickému dnu a samolepicí stopě.

Ocenění WorldStar Packaging Awards 2022 získala i tato obalová řešení ze Slovenska:

 

Vrece na toaletný papier, Chemosvit Folie

Na přihlášeném exponátu se podíleli:
Autor designu: František Žoldák
Dále se podíleli: Eva Sámelová, Martin Petruščák

Jedným z trvalo udržateľných riešení Chemosvit Folie je obal na toaletný papier, kde aplikujeme štyri z piatich pravidiel trvalej udržateľnosti.

Firma zvolila PE štruktúru. Balenie je plne recyklovateľné a použitím PCR (post-consumer) a PIR (post-industrial) recyklátu šetríme zdroje. Znižovanie hrúbky balenia o 5-10 µm znamená úsporu materiálu.

Po použití obsahu môže obal poslúžiť ako plastové vrece na odpadky. To sa spolu s ostatným plastovým odpadom dostane na recyklačnú linku a my môžeme opäť použiť PCR regranulát pri výrobe obalov na hygienické potreby a možno práve aj na takýto obal splňujúci primárnu funkciu ochrany výrobku aj sekundárnu funkciu vrecka na odpad.

Mysliaca vložka, Smurfit Kappa Obaly Štúrovo

Na přihlášeném exponátu se podíleli:
Autor konstrukce: Daniel Urban
Dále se podílel: Julius Mazan

Univerzálna vložka pre všetky typy svietidiel. Zabalené do existujúcej unifikovanej krabice pre viac druhov svietidiel.

Jednodielne riešenie vložky, rýchle skladanie – 60 sekúnd. Dostatočná ochrana produktu z každej strany – overene drop testom. Ekologické riešenie bez lepenia.

 

Fotografie: Obalový institut SYBA

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky!

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky! Společnost Vepak, český výrobce plastových obalových materiálů, uvedla do provozu novou linku na výrobu Bag in Box sáčků. Firma s dlouholetou tradicí a stabilním místem na trhu se snaží neustále rozvíjet a technologicky posouvat. Inovativní technologie umožnují vyrábět velmi kvalitní fólie a sáčky, dle přání zákazníků, při […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required