
Německé řetězce supermarketů zavádějí balení ze zpracovaného mužáku prorostlého
Společnost STI Group spolupracovala s PreZero, ekologickou divizí Schwarz Group, na vývoji udržitelného obalového řešení vyrobeného z místně pěstovaných rostlinných vláken mužáku prorostlého (Silphie), které bude dodávat do řetězců supermarketů Lidl a Kaufland.
Podle STI Group je materiál ze silphie vhodný pro kontakt s potravinami a sníží množství odpadu z obalů. Další výzkum nátěrů by mohl zlepšit i jeho bariérové vlastnosti proti vodě a tukům.
Jakob Rinninger, generální ředitel STI Group, říká: „Díky partnerství s OutNature naše interní laboratoř materiálů zkoumá technické vlastnosti materiálu ze Silphie od konce roku 2020. Průkopnické testy prověřily každý aspekt nového materiálu, od potiskovatelnosti a lakovatelnosti až po laminování a vysekávání.“

Mužák prorostlý (Silphium perfoliatum)
„Materiál z mužáku se osvědčil a lze jej nyní použít ve formátu lepenky nebo vlnité lepenky pro výrobu obalů a krabic,“ dodává Rinninger.
Lidl i Kaufland uvedou na trh inovativní balení ze zpracovaného mužáku nejprve pro ovoce a zeleninu, počínaje řeřichou. Bio řeřicha v balení ze silphie je od pondělí 8. listopadu k dostání v prodejnách Lidl v jižním Německu.
Kaufland představí bioobaly v nejbližší době a plánuje jeho rozšíření i na bio rajčata, jablka a houby. Řetězec supermarketů už ve svých supermarketech zavedl bezobalové sekce, kde si zákazníci mohou koupit suché potraviny, jako jsou těstoviny a rýže.
Začátkem tohoto roku VPF GmbH & Co. KG oznámila, že rozšíří své portfolio o podobnou novinku – samolepicí materiál vyrobený ze silphiového vlákna. Mužák se už řadu let pěstuje v Německu jako zdroj pro výrobu energie a bioplynu.