logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Jogurty od společnosti ASDA mají označení „best before“, které nahradilo datum spotřeby Britská...
  • Kaufland a Lidl spustí pilotní projekt zpětného odběru PET lahví a plechovek Řetězce Kaufland a...
  • SVVL: Opětovné použití materiálů nemusí být ekologičtější než jejich okamžitá recyklace Evropská...
  • Pringles bez plastových víček, pouze s fóliovým těsněním Značka Pringles od Kellogg’s Australia...
  • Studio Butterfly Cannon stojí za limitovanou edicí láhví pro Stoli Vodku Designová poradenská...

Rozbalíme to s Ivanem Holubem, koordinátorem udržitelného rozvoje Billa

5. května 2021
Rozhovory 0
1739
Rozbalíme to s Ivanem Holubem, koordinátorem udržitelného rozvoje Billa

Rozbalíme to s Ivanem Holubem, koordinátorem udržitelného rozvoje Billa

Český a slovenský obalový trh je plný zajímavých lidí, kteří mají ještě zajímavější názory. Časopis Svět balení vám pravidelně přináší krátké rozhovory s těmito osobnostmi, ve kterých „rozbalíme“ jejich myšlenky a ukážeme světu jejich nápady. Další osobností československého obalového trhu, se kterou to rozbalíme, je Ivan Holub, koordinátor udržitelného rozvoje společnosti Billa.

Svět balení: Řetězec Billa v ČR nedávno spustil kampaň na podporu udržitelnosti „Je čas na plán B“. Nakolik – a jak konkrétně – se tato kampaň týká obalových řešení?

Ivan Holub: Obalová řešení jsou stěžejní součástí pilíře Zelené produkty, který pokrývá všechny aspekty udržitelného sortimentu. Právě na oblast obalů soustředíme při zahájení kampaně největší pozornost.

Svět balení: Jaké cíle pro oblast udržitelnosti obalů jste si v rámci této kampaně stanovili?

Ivan Holub: V první řadě je naším cílem minimalizovat obaly, které je velmi obtížné či nemožné dále recyklovat. Současně podporujeme opakované používání odnosných tašek a nově také sáčků na ovoce a zeleninu (tzv. „resáčků“) s minimálním podílem recyklátu přes 70 %.

Svět balení: Udržitelnost obalů je jedna věc, v dnešní době důležitá, ba klíčová. Podstatný je ale nepochybně i obalový design… Jak velkou pozornost věnujete designu obalů u vašich privátních značek?

Ivan Holub: Při uvádění nových výrobků na trh a s tím souvisejících obalů hledáme u privátních značek s našimi dodavateli taková řešení, která splňují aspekt recyklovatelnosti. V další fázi se chceme zaměřit na to, abychom na výrobu obalů používali pouze takové množství materiálu, které zohledňuje dopady na životní prostředí a nebude mít přitom negativní vliv na funkci obalu či trvanlivost potraviny.

Svět balení: Spotřebitelé také stále více vyhledávají a sledují informace na obalech, např. o složení výrobku, zemi původu apod. Jaký důraz věnujete této oblasti?

Ivan Holub: Rostoucí povědomí spotřebitelů o tom, jak s obalem naložit, samozřejmě vnímáme, a je to velmi dobrá zpráva. Znamená, že spotřebitel dobrovolně přijímá odpovědnost za následné nakládání s obalem tím, že ho správně vytřídí. Už dnes proto lze na většině obalů privátních značek najít recyklační symboly, které spotřebiteli napovídají, jak s obalem dále naložit.

Svět balení: Můžete shrnout, jaká je strategie společnosti Billa CZ týkající se obalových inovací?

Ivan Holub: Chceme k obalům přistupovat na základě nejaktuálnějších dostupných a ověřených dat. Uvědomujeme si, že nadmíra obalů a nesprávné nakládání s nimi vede k závažným ekologickým škodám, kterým chceme co nejvíce předcházet. Na druhou stranu má obal potravinu chránit před poškozením či rychlou zkázou, a proto je nezbytné obě skutečnosti odpovědně vybalancovat.

Svět balení: Jakým způsobem jsou aktivity v oblasti obalů a obalových inovací koordinovány se zastoupeními Billa v dalších zemích, případně v rámci celé skupiny Rewe International?

Ivan Holub: Naše obalová strategie vychází z cílů a ambicí skupiny Rewe, na druhou stranu neustále hledáme další inovativní řešení a materiály, které mají prokazatelně nižší dopady na životní prostředí. Další takovou novinku představíme letos v červnu a věříme, že ji naši zákazníci přijmou pozitivně.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky!

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky! Společnost Vepak, český výrobce plastových obalových materiálů, uvedla do provozu novou linku na výrobu Bag in Box sáčků. Firma s dlouholetou tradicí a stabilním místem na trhu se snaží neustále rozvíjet a technologicky posouvat. Inovativní technologie umožnují vyrábět velmi kvalitní fólie a sáčky, dle přání zákazníků, při […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required