logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Jogurty od společnosti ASDA mají označení „best before“, které nahradilo datum spotřeby Britská...
  • Kaufland a Lidl spustí pilotní projekt zpětného odběru PET lahví a plechovek Řetězce Kaufland a...
  • SVVL: Opětovné použití materiálů nemusí být ekologičtější než jejich okamžitá recyklace Evropská...
  • Pringles bez plastových víček, pouze s fóliovým těsněním Značka Pringles od Kellogg’s Australia...
  • Studio Butterfly Cannon stojí za limitovanou edicí láhví pro Stoli Vodku Designová poradenská...

Rozbalíme to s Vladimírou Formánkovou, marketingovou ředitelkou společnosti Pivovary Staropramen

29. ledna 2021
Rozhovory 0
1518
Rozbalíme to s Vladimírou Formánkovou, marketingovou ředitelkou společnosti Pivovary Staropramen

Rozbalíme to s Vladimírou Formánkovou, marketingovou ředitelkou společnosti Pivovary Staropramen

Český a slovenský obalový trh je plný zajímavých lidí, kteří mají ještě zajímavější názory. Časopis Svět balení vám pravidelně přináší krátké rozhovory s těmito osobnostmi, ve kterých „rozbalíme“ jejich myšlenky a ukážeme světu jejich nápady. Další osobností československého obalového trhu, se kterou to rozbalíme, je Vladimíra Formánková, marketingová ředitelka společnosti Pivovary Staropramen.

Svět balení: Jaké jsou z vašeho pohledu hlavní trendy v segmentu pivních obalů, ať už v ČR nebo zahraničí?

Vladimíra Formánková: Identifikovala bych asi dva hlavní směry, které jsou v souladu s vývojem spotřebitelského chování. Prvním z nich je praktické a pohodlné balení, které je i v souladu s rostoucím využitím e-commerce a tzv. on-the-go obalem pro okamžitou spotřebu. Druhým hlavním směrem jsou ekologicky šetrné obaly a posun od plastů k více ekologickým materiálům, včetně recyklovaných složek v plastech.

Svět balení: Nakolik společnost Pivovary Staropramen tyto trendy v rámci svých obalových řešení prakticky zohledňuje?

Vladimíra Formánková: Udržitelný a odpovědný přístup ve všech aspektech našeho podnikání se týká i obalových materiálů. V minulém roce jsme například uvedli na trh PET láhev s 30% obsahem použitého recyklovaného materiálu (rPET). Stejně tak jsme již před lety upustili od tehdy tradičního využívání tzv. alu šátečků (krčkových částí obalů na lahvích, které byly z hliníku). V rámci inovačních programů se dále zaměřujeme jak na tuto oblast, tak i na praktické a on-the-go obaly, které jsou součástí naší strategie v oblasti formátů nebo inovací.

Svět balení: Některé tuzemské pivovary v posledních letech ustupují od prodeje piva v PET lahvích. Jaké má vaše společnost v daném ohledu plány?

Vladimíra Formánková: Více než 70 % piva v České republice se prodává ve vratných obalech (vratných lahvích a sudech), zbylých necelých 30 % tvoří jednocestné obaly. Naše pivovary v tomto ohledu kopírují situaci na trhu. Tento trend jednoznačně podporujeme a pravidelně do vratných obalů investujeme nemalé částky, aby byly kvalitní a atraktivní pro spotřebitele. Vratná lahev je nejoblíbenějším obalem v maloobchodu nejen v Čechách, ale i na řadě zahraničních trhů, proto jsme se rozhodli investovat do nových přepravek. Celkově jsme jich za poslední dva roky vyměnili 950 tisíc kusů a investovali 100 milionů korun. Přes 40 milionů korun také loni putovalo do obnovy KEG sudů.
Naše pivovary se věnují implementaci tzv. obalové strategie, kterou v roce 2019 představila naše mateřská společnost Molson Coors a která obsahuje návrhy různých optimalizací obalů tak, aby se co nejvíce zmírnil jejich dopad na životní prostředí. Součástí nových řešení je například i využití často skloňovaného rPETu. Tento obal s podílem recyklovatelné složky využíváme pro značku Braník. Snažíme se spíše pracovat na optimalizaci tohoto balení než jej konzumentům úplně odepřít.

Svět balení: Jak pandemie koronaviru dle vašich odhadů ovlivní trh s pivem, a především segment pivních obalů?
 
Vladimíra Formánková: Z mého pohledu jsou zde tři hlavní směry. Za prvé: zaznamenáme další zvýšení potřeby praktických balení, která budou jednodušší pro e-commerce i pro spotřebitele – ať už z hlediska vratných obalů nebo skladování. Za druhé: spotřebitelé budou nakupovat méně často a půjde spíše o větší nákupy. Dojde k výraznému ovlivnění finančních situací a bude se více zohledňovat praktičnost nakupovaného zboží. A za třetí: velkým tématem bude bezesporu kvalita a čerstvost. Pro Čechy je čepované pivo synonymem absolutní kvality. Výrobci budou muset reagovat na situace, jako je pandemie, uzavřené hospody a zvýšená konzumace doma mnohem strategičtějším a dlouhodobějším přístupem, než je vydávání čepovaného piva v PET lahvi, aby uspokojili jak zákazníky, tak i přinesli zajímavou a konkurenceschopnou variantu.

Svět balení: Jakým směrem se podle vás bude vyvíjet důraz na udržitelnost pivních obalů? Poroste nadále význam udržitelnosti, nebo může kvůli koronakrizi a ekonomickému poklesu stagnovat?

Vladimíra Formánková: Krize může krátkodobě odvrátit pozornost spotřebitelů, nicméně dlouhodobě je téma udržitelnosti důležité a nemyslím, že jeho význam se sníží. Výrobci, kteří nabídnou vhodné řešení, budou mít konkurenční výhodu i v této době. Dá se ale předpokládat, že firmy budou opatrnější v investicích do nových strojních zařízení a do často dražších, avšak udržitelných obalů.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky!

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky! Společnost Vepak, český výrobce plastových obalových materiálů, uvedla do provozu novou linku na výrobu Bag in Box sáčků. Firma s dlouholetou tradicí a stabilním místem na trhu se snaží neustále rozvíjet a technologicky posouvat. Inovativní technologie umožnují vyrábět velmi kvalitní fólie a sáčky, dle přání zákazníků, při […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required