
Osmý ročník kongresu OBALKO se bude konat na konci ledna – živě a online
Osmý ročník českého a slovenského obalového kongresu OBALKO se bude konat ve dnech 27.–28. ledna 2021, kam byl přesunut z původního říjnového termínu kvůli koronavirové pandemii. Téměř všichni ze 44 řečníků potvrdili organizátorům kongresu svou účast i v lednovém termínu. A poprvé bude kongres OBALKO hybridní, což znamená, že přednášející budou živě prezentovat v hotelu Aquapalace Hotel Prague s omezeným počtem účastníků (s ohledem na vládní opatření, která budou platná pro dobu konání kongresu) a zbytek českého a slovenského obalového trhu se zúčastní online prostřednictvím živého přenosu. Časopis Svět balení je mediálním partnerem kongresu.
Hlavní téma osmého ročníku: „Zákazník a obal“
Hlavním tématem letošního kongresu je „Zákazník a obal“. Obal je totiž první věcí, kterou zákazník (spotřebitel) vidí při výběru produktu. Pomáhá mu pochopit, co je daný produkt, a motivuje ho ke koupi výrobku. Ale „zákazník“ není jenom spotřebitel; má i B2B význam, je to zároveň i náš klient. A proto se bude řešit na kongresu nejenom to, co očekává od obalů spotřebitel, ale i jak mezi sebou komunikujeme v rámci dodavatelsko-odběratelských vztahů.
Místo jednoho klíčového řečníka zahájí kongres hned tři zástupci hlavních oborů pro obalový trh – automotive, FMCG a retail. Pozvání na kongres přijali Jana Volfová z firmy ŠKODA AUTO (zástupkyně oboru automotive), Pavel Komůrka ze společnosti Orkla (zástupce FMCG) a zástupce společnosti Tesco Stores (za retail – jméno bude upřesněno na začátku roku).
Společnost GfK se stala partnerem průzkumu trhu kongresu. Ladislav Csengeri představí výsledky unikátního průzkumu, který agentura GfK provedla v létě 2020 se spotřebiteli po celé Evropě na téma postoje domácností k plastovým obalům, třídění a recyklaci. K hlavní části programu neodmyslitelně patří i panelová diskuze. Na téma Spotřebitel a obal bude diskutovat šest klíčových hráčů na trhu.
Tři tematické sekce
Kongres OBALKO poskytuje každý rok možnost ponořit se do hloubky problematiky obalů v rámci tematických sekcí plných případových studií a panelových diskuzí. Letošní kongres znovu nabízí tři sekce, a novinkou je, že sekce budou následovat po sobě, nikoliv souběžně.
- Sekce Marketing & design je jako každý rok věnována obalům (Packaging) jako pátému P v marketingovém mixu vedle hlavních čtyř parametrů: Product (výrobek), Price (cena), Place (místo) a Promotion (propagace). Díky aktuálním případovým studiím zjistíme, jak obal může pomoci zvýšit prodeje.
- Technologická a transportní sekce bude věnována tématům, jako jsou robotizace a automatizace balení anebo přepravní balení.
- Letošní novinka v programu – sekce Udržitelnost – je zaměřena na koncepci oběhového hospodářství, chytrý design, který je optimální pro recyklaci, začlení recyklovaných materiálů do nových obalů a minimalizaci negativních dopadů obalů na životní prostředí.
Balení v akci – obalová řešení na vlastní oči
Pokud situace dovolí, tak odpoledne 28. ledna proběhne Balení v akci, během něhož účastníci kongresu dostanou unikátní příležitost navštívit výrobní závody vybraných partnerů kongresu s odborným výkladem. Návštěvníci získají šanci vidět celý výrobní proces a lépe pochopit výhody těchto produktů i celou problematiku, a zároveň dostanou podruhé šanci diskutovat o otázkách týkajících se obalového průmyslu s profesionály a kolegy z oboru. Zbytek doprovodného programu – galavečer ocenění Obal roku a Obalový Business Mixer –musel být zrušen kvůli epidemickým opatřením.
Registrace otevřena
Registrace pro účast na kongresu (zatím online) je právě otevřena na www.obalko.cz/registrace. Každý registrovaný účastník získá unikátní přístup k online přenosu ve Full HD s profesionální režií, možnost zapojit se do diskuze a klást dotazy řečníkům přes Slido, přístup k záznamu celého kongresu po akci, přístup k prezentacím vybraných řečníků po akci, roční předplatné tištěného časopisu Svět balení a 40stránkový tištěný report z kongresu OBALKO zaslaný společně s časopisem Svět balení. O možnosti osobní účasti na kongresu budou organizátoři informovat s ohledem na vládní opatření, která budou platná pro dobu konání kongresu. Přednost budou mít účastníci, kteří jsou registrovaní pro online přenos, a partneři kongresu. Tak neváhejte a registrujte se pro online přenos, anebo kontaktujte organizátory pro možnosti partnerství!