
Jones Soda vyzývá novými etiketami voliče k registraci
Do prezidentských voleb v USA zbývá měsíc. Společnost Jones Soda uvedla na trh limitovanou edici etiket Vote 2020 s volební tématikou. Naskenováním QR kódu na zadní etiketě se spotřebitelé mohou jednoduše zaregistrovat k hlasování. Jako americký volič se pomocí smartphonu zaregistrujete, zkontrolujete aktuální stav registrace, najdete informace o pokynech pro hlasování a termínech registrace – všechno s lahví Jones Cream Soda v ruce.
Společnost Jones Soda z amerického Seattlu se proslavila netradičními příchutěmi svých řemeslných limonád a také uměleckými díly na etiketách, které navrhují přímo spotřebitelé. Jones Soda nyní vkládá do rukou spotřebitelů nástroj pro registraci voličů– a to doslova – etikety s volební tématikou a QR kódem zavedou občany přímo na registrační web.
Na začátku září se limitovaná edice lahví s etiketami Vote 2020 objevila na pultech obchodů po celých Spojených státech. Na trh bylo uvedeno 500 000 lahví s šesti různými designy, které vytvořili jak umělci, tak spotřebitelé. Hlavní etiketa burcuje slovy jako „Voting Beats Not Voting“ anebo třeba devítinásobným opakováním slova „Vote“ a Sochou svobody. Pokud máte po ruce řidičský průkaz nebo identifikační kartu státu pomocí QR kódu na zadní etiketě jste během dvou minut zaregistrováni!
„Právo volit je základním kamenem americké demokracie, ale miliony oprávněných voličů nejsou registrovány ani v běžném volebním roce, a tento rok zjevně není normální,“ říká dočasný generální ředitel společnosti Jones Soda Jamie Colbourne. A dodává: „Počty registrací jsou na historických minimech, protože pandemie uzavřela mnoho registračních míst pro voliče a živé předvolební akce. Vytvořili jsme lahve Vote 2020, abychom povzbudili lidi k registraci a dali jim způsob, jak to udělat, aniž by museli odložit svůj oblíbený nápoj. Doufáme, že oslovíme naši klíčovou skupinu spotřebitelů, generaci Z, která tvoří 10 % voličské základny, a svými hlasy může ovlivnit výsledek voleb.“
Iniciativa Vote 2020 je nejnovější z řady speciálních etiket společnosti Jones Soda. Kampaň z roku 2008 například představila každého z tehdejších prezidentských kandidátů anebo nedávno láhve „Messages of Hope“ hrdě nesly na svých etiketách vzkazy, které vytvořili spotřebitelé během pandemie covidu-19.