logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Jogurty od společnosti ASDA mají označení „best before“, které nahradilo datum spotřeby Britská...
  • Kaufland a Lidl spustí pilotní projekt zpětného odběru PET lahví a plechovek Řetězce Kaufland a...
  • SVVL: Opětovné použití materiálů nemusí být ekologičtější než jejich okamžitá recyklace Evropská...
  • Pringles bez plastových víček, pouze s fóliovým těsněním Značka Pringles od Kellogg’s Australia...
  • Studio Butterfly Cannon stojí za limitovanou edicí láhví pro Stoli Vodku Designová poradenská...

Čeká nás více lahví v plastu

1. listopadu 2013
Nezařazené 0
965
Čeká nás více lahví v plastu

Plastové lahve jsou důležitým obalovým materiálem v mnoha odvětvích. Nápoje, tekuté i netekuté potraviny, kosmetika, léčiva stejně jako domácí a průmyslové chemikálie mohou být zabaleny a prodávány v plastových lahvích. Tržní analytici z Ceresany očekávají zvýšení objemu evropského trhu plastových lahví na 170 miliard kusů v roce 2020.

Tento trh roste v posledních osmi letech zejména díky popularitě jednorázových PET lahví, ale nejen jich. Kvalita plastových lahví se průběžně zlepšuje a získávají tak přístup k tržním segmentům, které tradičně používaly jiné materiály. Rovněž nové tvarovací a plnicí technologie a vývoj žáruvzdorných PET lahví otevírají nové možnosti. PET lahve jsou běžné v odvětví nápojů, zatímco kosmetika, hygienické potřeby a čisticí prostředky se převážně prodávají v lahvích z polyetylenu (PE). Tento polymer se také používá při výrobě lahví na mléko.

Tahounem je východ

Plastic_bottles_before_processingRostoucí životní úroveň ve většině východoevropských zemí v kombinaci s šířením západního způsobu spotřeby má vliv na zvyšující se zdejší poptávku po plastových lahvích. V těchto zemích je spotřeba balených nápojů na osobu stále výrazně nižší než na západě. To nabízí vysoký růstový potenciál do budoucna. Výjimkou je tržní podíl pivních lahví z PET, který je zde již dnes vyšší než v západní Evropě. Částečným důvodem je vyšší ochota východoevropských spotřebitelů přijmout kratší dobu minimální trvanlivosti výrobků. Rovněž poptávka po plastových lahvích v hygienickém zboží a kosmetice ve východní Evropě poroste, zejména v průběhu několika příštích let.

V mnoha západoevropských zemích jsou určité segmenty trhu nápojů, jako jsou limonády a vody, již relativně nasyceny. To má za následek poměrně nízký růst v těchto odvětvích. Analytici Ceresany zde proto předpovídají největší potenciál růstu v segmentech farmaceutik a kosmetiky. Spotřeba léků a dalších farmaceutických výrobků poroste i vzhledem k rostoucímu podílu starších občanů. „Očekáváme vzrůst poptávky v tomto segmentu o více než 2,4 % za rok,“ vysvětluje Oliver Kutsch, generální ředitel Ceresany.

Trendy a protitrendy

Je třeba poznamenat, že trend spotřeby uživatelsky vstřícných a pohodlných (convenience) produktů, který vede k menší velikosti obalů pro určité skupiny spotřebitelů a produktů, je v současné napjaté ekonomické situaci v mnoha zemích brzděn či dokonce přetlačován trendem opačným: mnozí spotřebitelé kupují zboží ve větších baleních s cílem ušetřit peníze.

Snížení hmotnosti je stále deklarovaným cílem odvětví, který se následně příznivě projevuje v ekonomice i ekologii dopravy. Co se týče hmotnosti, plasty mají před sklem určitou výhodu a dohánějí jej již i v oblastech, jako jsou vlastnosti plynové bariéry a ochrana proti UV záření. Tyto faktory vedou ke zvýšení podílu plastů na trhu s obaly.

Studie uvádí také profily padesáti největších výrobců plastových lahví, jako jsou například Appe, Heinz Plastics, Logoplaste Consultores Tecnicos, Nampak Plastics Europe, Promens, Resilux, Retal Industries, Rexam a RPC.

 

Co je Ceresana?

Mezinárodní společnost pro poradenství a průzkum trhu v různých průmyslových odvětvích s pobočkami v Kostnici, Vídni a Hongkongu. Již více než desetiletí pracuje pro několik tisíc zákazníků z 55 zemí. Vypracovala mj. přes 40 nezávislých multiklientských studií trhu.

Článek připravil Miroslav Dočkal

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky!

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky! Společnost Vepak, český výrobce plastových obalových materiálů, uvedla do provozu novou linku na výrobu Bag in Box sáčků. Firma s dlouholetou tradicí a stabilním místem na trhu se snaží neustále rozvíjet a technologicky posouvat. Inovativní technologie umožnují vyrábět velmi kvalitní fólie a sáčky, dle přání zákazníků, při […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required