logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Rakouská společnost Delfort přichází na trh s recyklovatelný bariérovým papírem thienbarrier...
  • Až o 99 tisíc tun ročně klesne množství emisí oxidu uhličitého vyprodukovaného papírnou...
  • Michal Franěk spojil s cukrovarem Tereos TTD celou svoji pracovní kariéru. V balicím centru v...
  • Zástupci chorvatské firmy Modepack oznámili, že vyvinuli poštovní tašky vyrobené ze směsi...
  • Přípravy na veletrh nápojového a liquid food průmyslu drinktec 2025  vrcholí. Trendy ve výrobě a...

Jednoduché tvary opět na výsluní

12. srpna 2013
Nezařazené 0
1169
Jednoduché tvary opět na výsluní

Výrobce a distributor skleněných obalů O-I Sales and Distribution Czech Republic a česká mlékárenská společnostBOHEMILK a.s. uvádějí na tuzemský trh novinku – Čerstvé české mléko ve skleněných lahvích. Společně tak oživují tradici spojení kvalitního mléka s unikátním designem lahví. S oběma tvůrci skleněné lahve jsme hovořili o procesu vzniku tohoto nového 0,75 l obalu.
FridrichovskyM. F.:
„Jednoduché tvary jsou dnes trendem, a jak se říká, v jednoduchosti je krása.“

Heinz_postavaV. H.:
„Šlo o souboj požadovaných informaci a daného prostoru. Vyhráli jsme všichni.“

Svět balení: Co bylo prvotním impulsem v projektu obnovení skleněného obalu mléka?
Vilém Heinz:Na počátku byla myšlenkavlastníka mlékárenské skupiny INTERLACTO GROUP Oldřicha Gojiše.Měl přání vytvořit láhev, kteráosloví spotřebitele vyhledávající kvalitu, která se stane součástí prostřeného stoluu rodinné snídaně.

Miroslav Fridrichovský:Již dlouho jsme sledovali změny v chování spotřebitelů při výběru kvalitních a výživově hodnotných potravin. Právě pro ně jsou skleněné obaly nejlepším řešením. Díky dlouholeté spolupráci se společností BOHEMILKjsme se v poměrně krátké době zapojili do projektu řešení balení mléka do skla.
SB: Takže došlo k výběru materiálu a výrobce lahve. Jaké bylo zadání pro designera lahve a čím je výsledek zajímavý?
M.F.:Vzorem pro novou láhev byla její typická předchůdkyně z minulosti.Nová o obsahu 0,75 l váží jen 300 gramů. Oproti minulosti je tedy lehčí, nevratná a 100% recyklovatelná. Odlehčování obalového skla je jedním z cílů, jak zatraktivnit tento druh obalu spotřebitelům. Designově náročné skleněné obaly jsou výzvou pro všechny skláře. Každopádně jednoduché tvary se dnes vrací na výsluní, a jak se říká „v jednoduchosti je krása“.Výhodou oproti původnímu řešení je ústí typu „twist off“, které je praktičtější jak pro skláře, tak pro zpracovatele mléka. Tento typ uzávěru splňuje požadavky na ochranu produktu. Při prvním otevření totiž musí uzávěr klapnout. To signalizuje správné uzavření výrobku a souvisí s dokonalou bariérou vůči kyslíku, kterou víčko společně s ultra čistou a vysterilovanou lahví vytváří.

SB: Lahev má jen jednu etiketu, což nezaručuje dostatek místa pro umístění všech povinných a potřebných údajů. I víčko lahve slouží jako informační plocha. Jak jste dospěli ke konečné podobě etikety?
V. H.: Složitá situace nastala v okamžiku, kdy se ukázalo být žádoucí, aby lahev neměla dvě etikety, ale pouze jednu. Většinou je čelní etiketa zaměřena na estetickou přitažlivost a vyslání emoce a zadní etiketa obsahuje informace, které požaduje legislativa. Na počátku jsem si říkal, že vytvořit ze dvou etiket jednu nebude možné. Potommi však ukázalilahev španělskéhomléka, která měla vše jen na jedné etiketě. Takže bylo jasné, že to půjde. Od té chvíle už to tedy nebylo o tom, jestli ano nebo ne, ale jak. Následně jsme zjišťovali, jak informace rozsahově zmenšit a přitom dodržet všechna pravidla požadovaná legislativou. Výsledek, který vidíte, je tedy optimálně vyvážený stav mezi tím, co je žádoucí, a co možné.

M. F.:V úzké spolupráci s Vilémem Heinzem byl výsledný tvar a materiál etikety zvolen s ohledem na geometrické tvary lahve, především na její válcovou část bez ochranných prvků etiketovací plochy.Z designového hlediska je zajímavé umístění informací pro spotřebitele, které jsou z větší částiumístěny právě na víčku, aby vynikl čistý design láhve.

SB: Jaký druh materiálu a jaká tisková technika je na etiketě použita a kdo etiketu vyrábí?
V.H.:Z pohleduvýroby se nejlépe osvědčila PP fólie. Je potištěna flexotiskem. Vyrábí ji GraftaConsultig, s. r o.
SB:Co ve vás výsledek vaší práce evokuje?
M. F.:Návrat k tradicím a jednoduchým funkčním řešením, což je pozitivním trendem současnosti. Jsem velice rád, že obliba skleněných obalů u spotřebitelů roste. Je to známkou faktu, že se lidé více zajímají o nákup a spotřebu zdraví prospěšných potravin.

V. H.: Klíčovým momentem celkového pocitu je pro mě tvar lahve. Když jsem ji poprvé uviděl, evokovala ve mně vzpomínku na lahev z dětských let. Takže až na to víčko, které v této moderní podobě přináší mnohem lepší vlastnosti, je všechno jako tenkrát. Což je i jedno z hlavních sdělení reklamní kampaně na toto mléko.

Čerstvé_mléko_3D_polotuk_vrch_RGBČerstvé_mléko_3D_plnotuk_vrch_RGB

Ladislava Caisová

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Nová aplikace EPAL Pallet App usnadňuje správu palet i sledování zboží

Evropská paletová asociace EPAL představila novou webovou aplikaci EPAL Pallet App, která zjednodušuje řízení paletových zásob a digitalizuje logistické procesy. Uživatelům umožňuje efektivně spravovat výměnný pool EPAL palet, sledovat jejich pohyb i tok zboží – a to jak pomocí administrativního dashboardu, tak i přímo ve skladech prostřednictvím mobilní aplikace. Aplikace je plně kompatibilní s novými […]

Flowpack – balicí technologie pro široké spektrum produktů

Moderní řešení balení v potravinářství, farmaceutickém i technickém průmyslu. V oblasti průmyslového balení se stále častěji uplatňuje technologie Flowpack – systém, který umožňuje rychlé, hygienické a úsporné balení jednotlivých kusových produktů do BOPP fólií. Tento způsob balení je ideální volbou pro zákazníky, kteří hledají vysokou produktivitu, konzistentní kvalitu svárů a atraktivní prezentaci výrobků a to […]

SIG přináší flexibilní a udržitelná řešení pro balení potravin a nápojů

Na dnešním trhu si všichni účastníci – od výrobců přes maloobchodníky až po spotřebitele – stále více uvědomují význam udržitelnosti a potřebu šetrnějšího využívání zdrojů. V oblasti potravin a nápojů se proto do popředí zájmu dostává volba obalových materiálů, která má přímý dopad na životní prostředí. Podle průzkumů považují evropští spotřebitelé udržitelné obaly za jeden […]

Veletrh Reklama Polygraf Obaly navštívilo přes 7000 lidí

V květnu se na výstavišti PVA Expo Praha v Letňanech uskutečnil veletrh Reklama Polygraf Obaly. Na výstavní ploše o rozloze 8250 metrů čtverečních se jej zúčastnilo 97 vystavovatelů ze šesti zemí, přičemž ze zahraničí svoje novinky představilo 18 vystavovatelů. Akci shlédlo více než 7000 návštěvníků.  Na stánku kolínské společnosti OTK printig & packaging její zástupci […]
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Web editor:
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Svět balení, který ve čtvrtek jednou za 14 dní přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění ze světa balení.



Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required