logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • SB 118: Obaly pro nápoje; Etikety a jejich udržitelnost; Obalový design privátních značek Toto...
  • Ikonická lahev od Becherovky je ústředním motivem nové kampaně Becherovka spouští novou...
  • Nestlé inovuje obaly a přispívá k rozšiřování recyklačních kapacit v Česku Zhruba 94,3 % obalů...
  • Matná bílá BOPP fólii Rayoface™ AWPMatt nabízí dobré vlastnosti pro uchovávání potravin...
  • Vyšší obsah recyklátu v plechovkách i další kroky. Ball představuje klimatický transformační...

Jednoduché tvary opět na výsluní

12. srpna 2013
Nezařazené 0
1041
Jednoduché tvary opět na výsluní

Výrobce a distributor skleněných obalů O-I Sales and Distribution Czech Republic a česká mlékárenská společnostBOHEMILK a.s. uvádějí na tuzemský trh novinku – Čerstvé české mléko ve skleněných lahvích. Společně tak oživují tradici spojení kvalitního mléka s unikátním designem lahví. S oběma tvůrci skleněné lahve jsme hovořili o procesu vzniku tohoto nového 0,75 l obalu.
FridrichovskyM. F.:
„Jednoduché tvary jsou dnes trendem, a jak se říká, v jednoduchosti je krása.“

Heinz_postavaV. H.:
„Šlo o souboj požadovaných informaci a daného prostoru. Vyhráli jsme všichni.“

Svět balení: Co bylo prvotním impulsem v projektu obnovení skleněného obalu mléka?
Vilém Heinz:Na počátku byla myšlenkavlastníka mlékárenské skupiny INTERLACTO GROUP Oldřicha Gojiše.Měl přání vytvořit láhev, kteráosloví spotřebitele vyhledávající kvalitu, která se stane součástí prostřeného stoluu rodinné snídaně.

Miroslav Fridrichovský:Již dlouho jsme sledovali změny v chování spotřebitelů při výběru kvalitních a výživově hodnotných potravin. Právě pro ně jsou skleněné obaly nejlepším řešením. Díky dlouholeté spolupráci se společností BOHEMILKjsme se v poměrně krátké době zapojili do projektu řešení balení mléka do skla.
SB: Takže došlo k výběru materiálu a výrobce lahve. Jaké bylo zadání pro designera lahve a čím je výsledek zajímavý?
M.F.:Vzorem pro novou láhev byla její typická předchůdkyně z minulosti.Nová o obsahu 0,75 l váží jen 300 gramů. Oproti minulosti je tedy lehčí, nevratná a 100% recyklovatelná. Odlehčování obalového skla je jedním z cílů, jak zatraktivnit tento druh obalu spotřebitelům. Designově náročné skleněné obaly jsou výzvou pro všechny skláře. Každopádně jednoduché tvary se dnes vrací na výsluní, a jak se říká „v jednoduchosti je krása“.Výhodou oproti původnímu řešení je ústí typu „twist off“, které je praktičtější jak pro skláře, tak pro zpracovatele mléka. Tento typ uzávěru splňuje požadavky na ochranu produktu. Při prvním otevření totiž musí uzávěr klapnout. To signalizuje správné uzavření výrobku a souvisí s dokonalou bariérou vůči kyslíku, kterou víčko společně s ultra čistou a vysterilovanou lahví vytváří.

SB: Lahev má jen jednu etiketu, což nezaručuje dostatek místa pro umístění všech povinných a potřebných údajů. I víčko lahve slouží jako informační plocha. Jak jste dospěli ke konečné podobě etikety?
V. H.: Složitá situace nastala v okamžiku, kdy se ukázalo být žádoucí, aby lahev neměla dvě etikety, ale pouze jednu. Většinou je čelní etiketa zaměřena na estetickou přitažlivost a vyslání emoce a zadní etiketa obsahuje informace, které požaduje legislativa. Na počátku jsem si říkal, že vytvořit ze dvou etiket jednu nebude možné. Potommi však ukázalilahev španělskéhomléka, která měla vše jen na jedné etiketě. Takže bylo jasné, že to půjde. Od té chvíle už to tedy nebylo o tom, jestli ano nebo ne, ale jak. Následně jsme zjišťovali, jak informace rozsahově zmenšit a přitom dodržet všechna pravidla požadovaná legislativou. Výsledek, který vidíte, je tedy optimálně vyvážený stav mezi tím, co je žádoucí, a co možné.

M. F.:V úzké spolupráci s Vilémem Heinzem byl výsledný tvar a materiál etikety zvolen s ohledem na geometrické tvary lahve, především na její válcovou část bez ochranných prvků etiketovací plochy.Z designového hlediska je zajímavé umístění informací pro spotřebitele, které jsou z větší částiumístěny právě na víčku, aby vynikl čistý design láhve.

SB: Jaký druh materiálu a jaká tisková technika je na etiketě použita a kdo etiketu vyrábí?
V.H.:Z pohleduvýroby se nejlépe osvědčila PP fólie. Je potištěna flexotiskem. Vyrábí ji GraftaConsultig, s. r o.
SB:Co ve vás výsledek vaší práce evokuje?
M. F.:Návrat k tradicím a jednoduchým funkčním řešením, což je pozitivním trendem současnosti. Jsem velice rád, že obliba skleněných obalů u spotřebitelů roste. Je to známkou faktu, že se lidé více zajímají o nákup a spotřebu zdraví prospěšných potravin.

V. H.: Klíčovým momentem celkového pocitu je pro mě tvar lahve. Když jsem ji poprvé uviděl, evokovala ve mně vzpomínku na lahev z dětských let. Takže až na to víčko, které v této moderní podobě přináší mnohem lepší vlastnosti, je všechno jako tenkrát. Což je i jedno z hlavních sdělení reklamní kampaně na toto mléko.

Čerstvé_mléko_3D_polotuk_vrch_RGBČerstvé_mléko_3D_plnotuk_vrch_RGB

Ladislava Caisová

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Vítejte na veletrhu interpack 2023!

Vítejte na veletrhu interpack 2023! Žádný jiný veletrh tohoto oboru neodráží globální trh ve vší jeho rozmanitosti tak jako interpack. Pod heslem „simply unique“ nabízí nejucelenější přehlídku oboru obalů a příbuzného zpracovatelského průmyslu na světě. Orientaci v 18 vyprodaných halách usnadňuje koncepce zaměřená na stěžejní cílové skupiny z oborů potraviny, nápoje, sladkosti a pečivo, farmaceutický […]

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required