
Na silně konkurenčních trzích, kde nabídka převyšuje poptávku, je obal jedním z posledních médií, které ovlivňuje rozhodnutí nakupujících. Nebojme se tedy uvažovat jinak, radí zástupce designérské firmy na našich prosincových stránkách a doporučuje nesvazovat si příliš ruce omezeným uvažováním při navrhování obalů spotřebních produktů. Grafický i strukturální design se podle jeho slov poměrně často potýkají se zadáními, která se upínají na stávající řešení. Klienti se obávají udělat výraznější krok a ztrácejí tak šanci, aby na sebe obal v regálech obchodů dostatečně upozornil. Samozřejmě ne všichni, jak ukazují balení potravin a nápojů v rámci hlavního tématu tohoto vydání.
Že právě permanentní inovace v oblasti marketingu a technologií jsou klíčové pro dlouhodobý úspěch na trhu a cesta k takovým řešením nebývá jednoduchá, dokumentuje předvánoční rozhovor s majitelem společnosti Efko – karton, s. r. o. Jeho týmu se podařilo udělat z legendy 70. let opět moderní značku, k čemuž výrazně přispěl právě obal hračky.
Odvážné vize jako zdroj originálních řešení obalů jsou výzvou již šestnáctého ročníku mezinárodní soutěže Mladý obal. Začátkem listopadu byla vyhlášena témata pro rok 2011, jež reagují na dynamické proměny zahájené loni. Ty vnesly inovace do struktury i vizuální podoby projektu, jak potvrdily manažerka i grafička soutěže.
Krize je zažehnána, nechali se slyšet zástupci plastikářů na nedávném veletrhu K 2010 v německém Düsseldorfu. Odborníci se shodli, že ten letošní se konal ve správnou chvíli a dal výrazné impulzy pro další rozvoj odvětví. Prognózy výroby a spotřeby plastů a kaučuků i dodávek zařízení pro jejich zpracování byly označeny za příznivé. Inovační aktivity směřují k energetickým úsporám, ochraně ovzduší a udržitelnosti výrobků, tj. k ekonomice, ekologii a společenskému prospěchu. V tomto optimistickém duchu chci nejen popřát všem našim čtenářům pohodové vánoční svátky a úspešný rok 2011, ale také jim poděkovat za přízeň, které si celý náš redakční tým opravdu váží.
Ladislava Caisová