logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Matná bílá BOPP fólii Rayoface™ AWPMatt nabízí dobré vlastnosti pro uchovávání potravin...
  • Vyšší obsah recyklátu v plechovkách i další kroky. Ball představuje klimatický transformační...
  • FutureBrand aktualizovala design a maskota Nesquik od Nestlé Dlouhodobě zavedená značka mléčných...
  • Inspirace z Velké Británie: Obal na čokoládovou helmu Stormtooper od Colton Packaging Za dnešní...
  • Nové nealko pivo Kozel se stáčí do plechovek Pivovar ve Velkých Popovicích, který je součástí...

SB 2/2010 HLAVNÍ TÉMA – Balení farmacie a kosmetiky: Přeprava kosmetiky vyžaduje své

1. března 2010
Nezařazené 0
733
SB 2/2010 HLAVNÍ TÉMA – Balení farmacie a kosmetiky: Přeprava kosmetiky vyžaduje své

Zeptali jsme se také, jak námi oslovené kosmetické firmy dopravují své výrobky k zákazníkům, jiným slovy jak vypadá jejich logistické zabezpečení.

„Vše, co v našem závodě v Kyšicích vyrobíme, jde nejdříve do pěti skladů v České republice, které buď přímo vlastníme, nebo je máme pronajaté,“ říká ředitelka společnosti Ryor Eva Štěpánková a pokračuje: „Sami disponujeme jedním nákladním autem a několika menšími vozy typu pick-up, ale hojně využíváme i jiných dopravních služeb typu České pošty čili formy outsourcingu. Když nějaké zboží rychle vyžaduje prodejna, která není firemní, pošle si do jednoho z těch skladů svůj vlastní automobil.“
Také v případě Dermacolu jdou všechny výrobky k tuzemským zákazníkům přes sklad, který se nachází v areálu jeho výrobního závodu v Brně. „Do jednotlivých prodejen je pak vozí různé spediční firmy, rozhodně to není tak, že by si pro ně posílali auta ti maloobchodníci,“ zdůrazňuje Pavla Kozelková z této společnosti.
Jiná situace je ve firmě Detecha, protože ta podle marketingové ředitelky Petry Markové všechny výrobky expeduje přímo ze svého závodu v Novém Městě nad Metují, tedy bez mezičlánku zvaného sklad. Pokud se týče konkrétně dopravy zboží do prodejen, disponuje společnost menším vozovým parkem, a jedná-li se jen o menší množství, využívá služeb expresní balíkové služby.
A jak to u našich tří výrobců kosmetiky vypadá, podíváme-li se na jejich vývoz? „Zajišťují jej speditéři, jako je GEFCO nebo Lagermax, a to do sousedního Německa dodávkami, do vzdálenějších zemí Evropy pak kamiony,“ vysvětluje Pavla Kozelková a dodává, že železnici využívají (například do centrální Asie), protože jejich zásilky jsou jen malých objemů.
Firma ovšem podle svých internetových stránek prodává i v zámoří, například na Středním východě, či dokonce až v Austrálii. To se pak zboží přepravuje loděmi nebo letadly. Při výběru druhu dopravy se každopádně Dermacol rozhoduje nejen podle velikosti expedovaného zboží, ale i podle ročního období, protože kosmetika vyžaduje při skladování a dopravě teplotu v rozmezí pěti až pětadvaceti stupňů Celsia.
Také Ryor vyváží do Severní Ameriky a k protinožcům, ale její výrobky se přepravují výlučně letadly stejně jako třeba do Izraele. „Naše kosmetika vyžaduje kromě příslušné skladovací teploty také nižší vlhkost, což v lodi nelze zaručit,“ vysvětluje Eva Štěpánková a dodává, že po moři dopravuje firma pouze potřebné obaly z Dálného východu.
Hlavními exportními destinacemi Ryoru jsou ovšem Ukrajina a Rusko. Do těchto dvou zemí vozí výrobky speditérská služba kamiony stejně jako na Slovensko. U našich východních sousedů, konkrétně v Pezinku, má ostatně společnost i svůj jediný zahraniční sklad, odkud se pak zboží rozváží do prodejen v tomto státě.

Výrobci obalů nás nutí kupovat ve velkém
Svět balení se na závěr zeptal na největší problém, se kterým se všechny tři společnosti v současné době potýkají. „Nás například výrobci obalů nutí kupovat zboží jen ve velkých objemech, a když trváme na menším množství, vyjde nás to dráž,“ stěžuje si Eva Štěpánková.
Jinou věcí, která ji trápí, jsou dlouhé dodací lhůty těchto firem – obaly třeba ze Španělska někdy putují do České republiky i téměř tři měsíce. A proč je tedy Ryor vozí až z takové dálky? „Protože jsou velmi hezké,“ odpovídá lakonicky jeho ředitelka.
Také Detecha nakupuje v poslední době obaly v menším množství, a tedy za vyšší ceny. V jejím případě je to ale z velmi konkrétního důvodu, totiž kvůli pokračující hospodářské krizi, která vedla k nižší poptávce a donutila ji tak méně vyrábět.
Poněkud z jiného soudku je pak problém, se kterým se potýká společnost Dermacol. „Obaly, které od výrobců dostáváme pro naši dekorativní kosmetiku, nemají příliš nápaditý design, ale vzhledem k cenové náročnosti si nemůžeme dovolit vytvořit vlastní formu na jejich výrobu,“ vysvětluje Pavla Kozelková.

ls

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Vítejte na veletrhu interpack 2023!

Vítejte na veletrhu interpack 2023! Žádný jiný veletrh tohoto oboru neodráží globální trh ve vší jeho rozmanitosti tak jako interpack. Pod heslem „simply unique“ nabízí nejucelenější přehlídku oboru obalů a příbuzného zpracovatelského průmyslu na světě. Orientaci v 18 vyprodaných halách usnadňuje koncepce zaměřená na stěžejní cílové skupiny z oborů potraviny, nápoje, sladkosti a pečivo, farmaceutický […]

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required