logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • V supermarketech se objevily nové pestrobarevné stojany na Birell Radler Na rychlé uhašení žízně...
  • Agentura BrandMe přepracovává identitu balení ostrovní značky nākd. Agentura BrandMe osvěžila...
  • Velkopopovický Kozel za více než 400 milionů korun inovuje stáčecí linku na vratné lahve Pivovar...
  • Robot Food přejmenoval nápoje FITCH Brew Co. na Here&Now Robot Food vytvořil novou značku...
  • Redukci jednorázových plastů v Česku posvětil i Senát Senátoři dnes schválili zákonnou úpravu...

SB 2/2010 HLAVNÍ TÉMA – Balení farmacie a kosmetiky: Přeprava kosmetiky vyžaduje své

1. března 2010
Nezařazené 0
681
SB 2/2010 HLAVNÍ TÉMA – Balení farmacie a kosmetiky: Přeprava kosmetiky vyžaduje své

Zeptali jsme se také, jak námi oslovené kosmetické firmy dopravují své výrobky k zákazníkům, jiným slovy jak vypadá jejich logistické zabezpečení.

„Vše, co v našem závodě v Kyšicích vyrobíme, jde nejdříve do pěti skladů v České republice, které buď přímo vlastníme, nebo je máme pronajaté,“ říká ředitelka společnosti Ryor Eva Štěpánková a pokračuje: „Sami disponujeme jedním nákladním autem a několika menšími vozy typu pick-up, ale hojně využíváme i jiných dopravních služeb typu České pošty čili formy outsourcingu. Když nějaké zboží rychle vyžaduje prodejna, která není firemní, pošle si do jednoho z těch skladů svůj vlastní automobil.“
Také v případě Dermacolu jdou všechny výrobky k tuzemským zákazníkům přes sklad, který se nachází v areálu jeho výrobního závodu v Brně. „Do jednotlivých prodejen je pak vozí různé spediční firmy, rozhodně to není tak, že by si pro ně posílali auta ti maloobchodníci,“ zdůrazňuje Pavla Kozelková z této společnosti.
Jiná situace je ve firmě Detecha, protože ta podle marketingové ředitelky Petry Markové všechny výrobky expeduje přímo ze svého závodu v Novém Městě nad Metují, tedy bez mezičlánku zvaného sklad. Pokud se týče konkrétně dopravy zboží do prodejen, disponuje společnost menším vozovým parkem, a jedná-li se jen o menší množství, využívá služeb expresní balíkové služby.
A jak to u našich tří výrobců kosmetiky vypadá, podíváme-li se na jejich vývoz? „Zajišťují jej speditéři, jako je GEFCO nebo Lagermax, a to do sousedního Německa dodávkami, do vzdálenějších zemí Evropy pak kamiony,“ vysvětluje Pavla Kozelková a dodává, že železnici využívají (například do centrální Asie), protože jejich zásilky jsou jen malých objemů.
Firma ovšem podle svých internetových stránek prodává i v zámoří, například na Středním východě, či dokonce až v Austrálii. To se pak zboží přepravuje loděmi nebo letadly. Při výběru druhu dopravy se každopádně Dermacol rozhoduje nejen podle velikosti expedovaného zboží, ale i podle ročního období, protože kosmetika vyžaduje při skladování a dopravě teplotu v rozmezí pěti až pětadvaceti stupňů Celsia.
Také Ryor vyváží do Severní Ameriky a k protinožcům, ale její výrobky se přepravují výlučně letadly stejně jako třeba do Izraele. „Naše kosmetika vyžaduje kromě příslušné skladovací teploty také nižší vlhkost, což v lodi nelze zaručit,“ vysvětluje Eva Štěpánková a dodává, že po moři dopravuje firma pouze potřebné obaly z Dálného východu.
Hlavními exportními destinacemi Ryoru jsou ovšem Ukrajina a Rusko. Do těchto dvou zemí vozí výrobky speditérská služba kamiony stejně jako na Slovensko. U našich východních sousedů, konkrétně v Pezinku, má ostatně společnost i svůj jediný zahraniční sklad, odkud se pak zboží rozváží do prodejen v tomto státě.

Výrobci obalů nás nutí kupovat ve velkém
Svět balení se na závěr zeptal na největší problém, se kterým se všechny tři společnosti v současné době potýkají. „Nás například výrobci obalů nutí kupovat zboží jen ve velkých objemech, a když trváme na menším množství, vyjde nás to dráž,“ stěžuje si Eva Štěpánková.
Jinou věcí, která ji trápí, jsou dlouhé dodací lhůty těchto firem – obaly třeba ze Španělska někdy putují do České republiky i téměř tři měsíce. A proč je tedy Ryor vozí až z takové dálky? „Protože jsou velmi hezké,“ odpovídá lakonicky jeho ředitelka.
Také Detecha nakupuje v poslední době obaly v menším množství, a tedy za vyšší ceny. V jejím případě je to ale z velmi konkrétního důvodu, totiž kvůli pokračující hospodářské krizi, která vedla k nižší poptávce a donutila ji tak méně vyrábět.
Poněkud z jiného soudku je pak problém, se kterým se potýká společnost Dermacol. „Obaly, které od výrobců dostáváme pro naši dekorativní kosmetiku, nemají příliš nápaditý design, ale vzhledem k cenové náročnosti si nemůžeme dovolit vytvořit vlastní formu na jejich výrobu,“ vysvětluje Pavla Kozelková.

ls

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

S&K LABEL získal prestižní ocenění Czech Best Managed Companies 2022

S&K LABEL získal prestižní ocenění Czech Best Managed Companies 2022 Přední výrobce samolepicích etiket S&K LABEL obdržel toto ocenění jako první polygrafická společnost v České republice a sklízí tak uznání nejen za kvalitu produkce, ale přesvědčil i v oblasti řízení, strategie a naplňování vizí. Globální program Best Managed Companies vytvořený mezinárodní společností Deloitte podporuje rozvoj podnikání […]

Veletrh ALL4PACK 2022 se zaměří na hlavní trendy a výzvy v obalovém průmyslu

Veletrh ALL4PACK 2022 se zaměří na hlavní trendy a výzvy v obalovém průmyslu ALL4PACK Emballage Paris 2022 je již nepostradatelnou mezinárodní obchodní akcí na konci roku. Je přední výstavou pro oblast balení a intralogistická řešení, která pokrývají celou výrobní linku, včetně strojů. Cílem veletrhu je být zdrojem inspirace a podpořit všechny hráče v odvětví tváří v […]

Durst Tau – etikety digitálně

Durst Tau – etikety digitálně Etikety a flexibilní obaly se většinou tisknou na konvenčních technologiích, trh však v této oblasti stále roste a zvyšuje se i podíl digitálního tisku a inkjetu obzvlášť. Inkjetový tisk eliminuje nákladnou a časově náročnou předtiskovou přípravu nutnou u tradičních technologií. Díky tomu si lépe poradí nejen se zmenšujícími se objemy jednotlivých […]

Geis: Změny v mezinárodní paletové přepravě vs. přání zákazníků

Geis: Změny v mezinárodní paletové přepravě vs. přání zákazníků V posledních letech se v souvislosti s rychle měnícím prostředím měnily i potřeby zákazníků na mezinárodní přepravu paletizovaného zboží. Rychlost dodání a dostupnost zboží není samozřejmostí, navíc musíme přijmout poměrně razantní zdražování. Covid, krize v mezinárodní dopravě, válka na Ukrajině, brexit, nedostupnost materiálů, složité celní procesy… Ve světle všech potíží […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required