
České nealkoholické pivo Radegast Birell změnilo od května svůj vizuál. Na trh vstoupilo v novém balení, s novým sloganem i s novým logem, kterému dominuje jméno Birell. Nově byla uvedena na trh i půllitrová plechovka.
Od letošního května je možné koupit Radegast Birell ve zcela novém balení, kterému výrazněji dominuje nápis Birell. Je laděno do barevné kombinace modré a stříbrné. Kromě nápisu Birell mu bude dominovat dynamické logo „okřídleného“ písmene B. Na nové etiketě ale stále najdete i značku Radegast, která zde bude figurovat jako garant kvality produktu. Na všech obalech je umístěn také nový slogan „Zůstaň ve hře“.
Na obalech je prezentován i fakt, že Birell je nejoblíbenější nealkoholické pivo v České republice a také nejlepší nealkoholické pivo na světě (podle ocenění, které získal na prestižní mezinárodní soutěži World Beer Cup 2008).
Design z Itálie
Nové obaly jsou dílem italské designérské firmy Lumen, která v domovské Itálii připravila a navrhla například novou korporátní identitu pro fotbalový klub AC Milán. Kromě nových obalů se Birell dočkal také rozšíření portfolia. Nově je na trhu k dostání i půllitrová plechovka. Plechovky dodává společnost Rexam. Etikety na lahve tisknou Obchodní tiskárny Kolín, a. s. (0,33l lahev), a společnost Illochroma (0,5l lahev).
Už jen Birell
„Postupné osamostatňování značky Birell od mateřského Radegastu byl dlouho zvažovaný krok. Radegast Birell zažíval v poslední době dynamický růst a stal se synonymem pro nejlepší nealkoholické pivo v České republice. Dvě ze tří prodaných nealkoholických piv nesou logo této značky. Birell má nyní jinou cílovou skupinu a komunikaci než Radegast. Navíc v současnosti Birell svou působností již přesahuje domácí region Moravy, kde má značka Radegast své kořeny. To vše vedlo k našemu rozhodnutí, že Birell postupně osamostatníme a vytvoříme z něj silnou značku. Zároveň chceme novým balením i komunikací prezentovat značku jako moderní a aktivní volbu pro pijáky piva,“ říká Vladimír Vaněk, manažer značky Radegast Birell.
Nutným krokem pro osamostatnění značky Birell byl také odkup ochranné známky Birell od dánského pivovaru Carlsberg, který vlastnil veškerá práva na užívání značky. To se podařilo v prosinci 2008. Plzeňský Prazdroj se tak stal vlastníkem ochranné známky Birell na území České a Slovenské republiky.
Ladislava Caisová