
Již dva roky působí na světovém trhu označování výrobků společně dva velcí hráči – americká Markem a francouzská Imaje. Distributorem jejich produktů na českém a slovenském trhu je společnost ONDRÁŠEK INK – JET SYSTÉM, s. r. o., která své portfolio produktů značky Imaje od letošního jara rozšířila o výrobky firmy Markem. Co to přinese domácím zákazníkům, jsme se zeptali ředitele společnosti Pavla Ondráška.
Svět balení: V současné době je trh označování výrobků rozdělen mezi dvě investiční skupiny. První z nich je společnost Danaher, která pod sebou sdružuje výrobce popisovacích zařízení značek Linx, VideoJet a Willet. Druhou společností je společnost Dover, pod kterou spadají i vaší společností distribuované značky Markem a Imaje. Jaké výhody či nevýhody přináší takováto koncentrace trhu?
Pavel Ondrášek: Velmi významnou konkurenční výhodou podobných uskupení může být fakt, že si jednotlivé výrobky společností navzájem nekonkurují, společně se vhodně doplňují a tím dávají svým současným i budoucím uživatelům dlouholetou záruku používání po celou dobu životnosti jednotlivých technologií. Toto byl zřejmě hlavní cíl investiční skupiny Dover při spojení dvou firem do jednoho funkčního celku. Prioritním cílem nového uskupení je i nadále rozvíjet své technologie.
Výhody nemusejí již být tak jednoznačné u investiční skupiny Danaher sdružující několik navzájem si konkurujících výrobků v každé kategorii značení. To by mohlo v rámci úspor v některých případech znamenat i zánik těchto dnes tradičních značek.
SB: Co konkrétně fúze skupiny Dover přinesla a jaké technologie její firmy nabízejí?
P. O.: Spojením těchto dvou gigantů do jednoho celku došlo k vytvoření jednoho z největších světových hráčů na poli označování výrobků, jehož ambicí je v blízké budoucnosti zaujmout pozici jedničky ve svém oboru a nabídnout zákazníkovi v rámci jedné organizace komplexní zajištění jeho potřeb v oblasti značení výrobků s důrazem na efektivitu, nízké náklady, spolehlivost a dostupnost servisních služeb.
Hlavní předností značky Markem je přímý termotransferový tisk na fólie a popis skupinových balení. Francouzská firma Imaje je silná v oblasti popisu jednotlivých výrobků pomocí ink-jet tiskáren.
SB: Patrně v souvislosti s barvou loga společnosti Markem-Imaje jste hovořil o paralele s názvem hudební skupiny Deep Purple. Jak vás toto spojení napadlo?
P. O.: Tak, jako je na poli rockové hudby skupina Deep Purple zárukou kvality, tradice a jakosti, lze stejnými přívlastky na poli značení výrobků ať již jednotlivých či skupinových balení označit obě zmíněné společnosti.
Podle mého mínění tím, co spojuje tyto dva naprosto rozdílné světy v oblasti podnikání, může být při troše nadsázky podoba nového loga, které vzniklo před dvěma lety v důsledku spojení firem do společnosti s názvem Markem-Imaje. Jako základ loga byla vybrána purpurová barva firmy Imaje, která nabrala v novém pojetí hlubší odstín fialové – „deep purple“.
Věřím, že díky naší distribuční síti se s tímto novým logem budou zákazníci v České a Slovenské republice setkávat stále častěji.
Ladislava Caisová
Ing. Pavel Ondrášek
je absolventem VŠB-TU Ostrava, obor management, které rozšířil v roce 2006 o titul MBA na Liverpool John Mores University. V rodinné společnosti pracuje posledních 15 let. Od roku 1999 je jednatelem společnosti ONDRÁŠEK INK-JET SYSTÉM, spol. s r. o.