Americká značka Clif Bar přišla s novinkou v balení svých energetických tyčinek. Na obalech nyní začíná uvádět sdělení „Smaller wrapper, same size bar“, tedy „Menší obal, stejně velká tyčinka“. Změnu ve velikosti obalu spotřebitelé zaznamenali a diskutují o ní lidé například na síti LinkedIn. Tam o ní informovala Jessie Schwartz, zakladatelka a CEO společnosti Strategic Packaging Partners (SPP), konzultantské firmy zaměřené na inženýring obalů a optimalizaci obalových procesů.
Zmenšení obalu má podle dostupných informací přispět ke snížení materiálové spotřeby, a tedy i uhlíkové stopy. Výrobci, který je od července 2022 součástí porfolia nadnárodní skupiny Mondelēz International, přinese také úsporu nákladů. Výrobek samotný se však nemění – má stále stejnou hmotnost (60 gramů) i nutriční hodnoty. Na to značka zřetelně upozorňuje právě zmíněným nápisem na obalu.
Spotřebitelská reakce je nicméně smíšená. Ačkoliv většina komentářů změnu oceňuje jako přínosné a transparentní řešení, někteří zákazníci Clif Bar přesto podezírají z tzv. shrinkflace – jevu, kdy se zmenšuje objem nebo množství produktu, aniž by se změnila cena. Společnost se od tohoto fenoménu ale jasně distancuje: tyčinka zůstává beze změny, upraven byl pouze samotný obal.
Zatím nebyly zveřejněny technické detaily nového balení ani konkrétní úspory materiálu. Firma se však v minulosti zavázala k udržitelným obalovým řešením a podobný krok tak zapadá do její širší strategie.
Připravil: Filip Hubička
Úvodní foto: Repro z webu Heureka.cz Koláž: Svět balení






