Společnosti Mondelēz International a DS Smith zahájily pilotní projekt zaměřený na udržitelné balení. V rámci zkušební série je během října do prodejen Tesco ve Velké Británii uváděno celkem 300 000 kusů papírových obalů pro malé čokolády Cadbury Heroes.
Tento krok představuje první projekt tohoto druhu pro značku Cadbury na britském trhu a je výsledkem víceletého výzkumu a vývoje ve spolupráci s DS Smith. Cílem je získat data, která podpoří dlouhodobé úsilí o snížení objemu primárního plastu v obalech.
Dosud byly malé čokolády Heroes baleny v plastových kulatých dózách, které byly běžně používány pro dárkové balení a sezónní produkty. V rámci tohoto důkladného testu jsou nyní plastová řešení nahrazena papírovými obaly.
Nové obaly představují pevné nádoby s víkem a nesou štítky OPRL (On-Pack Recycling Labelling), které spotřebitelům poskytují jasné informace o správné recyklaci obalu. Tento štítek označuje, do jaké kategorie odpadu obal patří – například zda je to plast, papír, nebo jiný materiál. Tento systém usnadňuje třídění odpadu a zajišťuje správnou recyklaci obalu.
Mondelēz sbírá zpětnou vazbu od spotřebitelů prostřednictvím QR kódu, který je umístěný na vnitřní straně víka obalu. Spotřebitelé mohou skenováním tohoto kódu vyjádřit svůj názor na obal, například jak snadno se otvírá nebo jaké mají zkušenosti s recyklovatelností. Tyto údaje pak pomáhají dál vylepšovat design obalů.
Připravil: Filip Hubička
Foto: Mondelēz International





