logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Automatizace výroby už dávno není složitá ani nedostupná. Díky společnosti FANUC může dnes...
  • Mondi rozšiřuje spolupráci s německým výrobcem soli Südwestdeutsche Salzwerke AG (SWS), známým...
  • Spotřeba obalových materiálů z bioplastů poroste celosvětově přibližně o 10 % ročně. Do roku...
  • Společnost Stepa, český výrobce a zpracovatel papírových a obalových řešení, rozšiřuje své...
  • Logistický sektor stojí na prahu zásadných zmien. Globálne dodávateľské reťazce čelia tlaku...

Pentawards 2025: obalové ceny pro Established, Shellworks a další

7. října 2025
Veletrhy, konference 0
351
Pentawards 2025: obalové ceny pro Established, Shellworks a další

Na slavnostním ceremoniálu v Amsterdamu byly v sobotu 4. října vyhlášeny výsledky 19. ročníku světové obalové soutěže Pentawards. Letos se klání  zúčastnilo více než 2000 přihlášených obalových řešení z více než 60 zemí. Mezi nejúspěšnější země podle počtu ocenění patřily Španělsko, Spojené království, Čína, Spojené státy americké, Japonsko a Itálie.

Vítězové hlavních kategorií

Hlavní cenu soutěže – Diamond Best of Show Award – získalo newyorské studio Established za obaly dekorativní kosmetiky značky Tilt Beauty. Projekt, oceněný pro svou inovativní kombinaci elegance a přístupnosti, byl vyvinut ve spolupráci s organizací Arthritis Foundation a přinesl obaly na make-up s certifikací Ease of Use.

Tilt Beauty

 

Obaly jsou navrženy pro osoby s omezenou pohyblivostí rukou či slabým úchopem – obsahují silikonové povrchy, kratší aplikátory a magnety pro snazší otevírání. Texty jsou tištěny výrazným písmem a doplněny o popisy v Braillově písmu. Přes důraz na funkčnost si návrh zachovává hravý a esteticky přitažlivý vzhled.

Blue Label Ultra

 

Platinové ocenění v kategorii nápojů získala společnost Johnnie Walker za obal Blue Label Ultra. Jedná se o nejlehčí 70cl láhev whisky, jaká kdy byla vytvořena. Design redefinuje pojetí luxusu v obalovém designu destilátů – klade důraz na vyváženost, eleganci bez nadbytečného objemu a udržitelnost.

 

 

V kategorii potravin bodovalo španělské studio Simple Packaging Studio s obalem pro charcuterie značky Pueblo. Design, inspirovaný venkovským životem ve Španělsku, záměrně pozvedá „obyčejný“ původ produktů na symbol hrdosti a autenticity. Díky této práci studio zároveň získalo titul nejlepší nováček roku.

L’Entropiste – Master of Disorder

 

Francouzské studio Centdegrés si odneslo platinovou cenu za návrh parfému L’Entropiste – Master of Disorder. Vizuální a strukturální provedení záměrně narušuje tradiční očekávání, pracuje s vrstvenou a dekonstruovanou grafikou a asymetrickými prvky jako symbolem chaosu a svobody.

Dwell Dripper pro Verve Coffee Roasters

 

V oblasti domácnosti a volného času uspěl design Dwell Dripper pro Verve Coffee Roasters od studia Zenpack. Obal je inspirován stylizací papírového sáčku a cestovních doplňků, přičemž nabízí jednoduché a ekologicky šetrné řešení v sedmi barevných variantách s praktickou lžičkou navrženou jako součást přístroje.

 

Veuve Clicquot

 

Ve spolupráci značky Stella McCartney a vinařství Veuve Clicquot vznikla vítězná identita v kategorii brand identity a connected packaging. Použitím veganské kůže z hroznových stopek posouvá projekt hranice udržitelného luxusu a kombinuje hodnoty ruční práce, cirkularity a moderní estetiky.

 

Vivomer Dropper

 

Za udržitelný design získala platinové ocenění londýnská firma Shellworks za obal Vivomer Dropper – plně kompostovatelný aplikátor, který se používá stejně jako plast, ale do 52 týdnů se rozloží bez zanechání stop (psali jsme o něm podrobně v červenci ZDE). Podle poroty jde o průlomové řešení pro kosmetický trh, které reflektuje nový pohled na spotřebu a odpovědnost.

 

Avance

 

Italské studio Gentlebrand bylo oceněno za profesionální koncepty díky návrhu Avance – limitované edice parfémů inspirované šachovými figurami. Každý flakon nese symboliku strategie, emocí a vizuální šifry, které propojují design s významem vůně.

Ocenění pro studentské práce NXT-GEN si odnesla skotská designérka Morgan Hastie (The Logo Lassie) za koncept obalu pálivé omáčky Calentón. Její práce zaujala výraznou vizuální stylizací i srozumitelným sdělením značky.

Zvláštní ocenění

Designovou agenturou roku se stalo studio Established (USA). Nejlepším nováčkem bylo vyhlášeno Simple Packaging Studio (Španělsko), vzdělavatelem roku University of the Arts London (UK). Cenu veřejnosti – People’s Choice Award – získal projekt Botito od agentury Tridimage z Argentiny. Speciální ocenění, které organizátoři udělují se svým, partnerem Leohard Kurz za nejlepší využití zušlechťování obdržely studia Hotel Chocolat (zlato), Numeroquattro (stříbro) a Graphic Brands (bronz).

V letošním ročníku nebyla mezi oceněnými žádná česká ani slovenská společnost. Poslední ocenění pro region střední Evropy přišlo v roce 2020, kdy byly oceněny slovenské agentury Pergamen a The Twentytwo, a v roce 2018 český Toman Design.


Připravil: Filip Hubička
Foto: Pentawards

Související články:

Vítězové z Norimberku: AeroFlexx, Dachser, Molkerei Gropper a další Na galavečeru WorldStar Packaging Awards přebírali ceny i zástupci českých firem Soutěž Obal roku 2025 prodlužuje přihlášky, láká na udržitelné inovace Na kongres Obalko 13 naváže galavečer soutěže Obal roku s vyhlášením vítězů

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

 

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

FANUC nabízí udržitelná automatizační řešení pro všechny typy provozů

Automatizace výroby už dávno není složitá ani nedostupná. Díky společnosti FANUC může dnes automatizovat téměř každý podnik – jednoduše, efektivně a bez zbytečných nákladů. FANUC má více než 60 let zkušeností s vývojem robotů a systémů, které pomáhají firmám zvyšovat přesnost, produktivitu i kvalitu výroby. Mnoho lidí si stále myslí, že automatizace je drahá a […]

Vyšší kvalita tisku, kratší termíny. Stepa investuje do nové generace flexotisku Soma Optima 2

Společnost Stepa, český výrobce a zpracovatel papírových a obalových řešení, rozšiřuje své technologické kapacity o nový osmibarvový flexotiskový stroj Soma Optima 2. Instalace probíhá v závodě v Lanškrouně a ostrý provoz je plánován na začátek roku 2026. Nová technologie přináší výrazný posun v kvalitě, rychlosti a flexibilitě tisku – zejména u papírových materiálů s vyšší […]

Na trh přichází nová série strojů HQPP flexo Chroma X Pro

Koenig & Bauer Celmacch přichází s novou sérií High Quality Post-Print flexotiskových strojů Chroma X Pro. Tato inovovaná řada je výsledkem tříleté analýzy silných stránek a potenciálu nejvyšší výkonnostní řady flexotiskových strojů pro přímý potisk vlnité lepenky. Proč nová série Chroma X Pro? Nová série kombinuje stabilitu platformy Chroma High Tech s automatizací a výkonem […]

Syntegon představuje technologie a služby budoucnosti na veletrhu Fachpack

Na veletrhu Fachpack 2025 v Norimberku představí Syntegon v hale 1, stánek 257, jak lze výkonnou balicí technologii, komplexní služby a udržitelné procesy propojit do jednotného, uceleného přístupu. Od prvotního plánování přes uvedení do provozu až po neustálou optimalizaci provází společnost své zákazníky spolehlivě během celého životního cyklu stroje. V centru pozornosti stojí řešení služeb […]
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Web editor:
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Svět balení, který ve čtvrtek jednou za 14 dní přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění ze světa balení.



Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required