
Komunita barmanů otestovala na jarní akci The Map lahve a uzávěry pro vodku značky Absolut, které jsou vyrobené z materiálů na bázi papíru. Společnost Absolut Company, která je součástí skupiny Pernod Ricard, to oznámila v tiskovém sdělení.
Úplnou novinkou je uzávěr vyrobený ve spolupráci se švédským start-upem Blue Ocean Closures (BOC) , jehož cílem je snižovat spotřebu plastových víček. Z více než 95 % obsahuje papírová vlákna, ovšem také tenkou vrchní plastovou vrstvu. Tisková zpráva neuvádí přímo, jakým způsobem jsou oba materiály použité na výrobu tohoto obalu oddělitelné. Louise Wernerová, director future packaging v Absolut Company, sdělila v rozhovoru pro firemní web, že víčko je recyklovatelné na těch trzích, kde jsou zavedené recyklační systémy schopné oddělit papír od ostatních materiálů.
Samotnou lahev vyrobenou na bázi papíru Absolut Company představila společně a jejím dodavatelem, firmou Paboco (Paper Bottle Company) již před dvěma lety. Papírová vlákna tvoří přibližně 57 % použitého materiálu, zbytek připadá na integrovanou bariérovou vrstvu z recyklovatelného plastu. Podle některých odborníků nicméně tato skutečnost vyvolává dotazy ohledně reálných možností recyklace této lahve v praxi, jak na Linkedin upozornil marketingový stratég Richar R. Dancy.
Z vyjádření zástupců společnosti Absolut Company vyplývá, že ve vývoji obalů na bázi papíru budou se svými partnery dále pokračovat. Stávající řešení uvede firma zkušebně na trh zřejmě v omezeném množství.
Připravil: Filip Hubička
Foto: Absolut Company