
Asociace AIPIA (Active & Intelligent Packaging Industry Association) oznámila spuštění nové iniciativy Interactive Brand Packaging Network (IBPN), jejímž cílem je vytvořit z obalu mediální a spotřebitelský kanál. Nově vznikající ekosystém má v rámci celého odvětví povýšit obal z „pouhého“ balení produktu na strategický mediální prostředek, pomocí kterého budou značky komunikovat napřímo se svými zákazníky.
Svou činnost iniciativa IBPN podrobně představí na nadcházejícím světovém kongresu AIPIA & AWA v Amsterdamu ve dnech 23. až 24. června 2025. Hlavní slovo bude mít Patrick Collister, bývalý výkonný kreativní ředitel Ogilvy & Mather a odborník na digitální inovace. „Jde o další krok v naší misi podporující inteligentních obaly,“ říká Eef de Ferrante, zakladatel a výkonný ředitel AIPIA. „S tím, jak se tradiční mediální kanály tříští, zůstávají obaly nejpřímějším a nejspolehlivějším způsobem, jak oslovit spotřebitele. Naše nová pracovní skupina pomůže vytvořit rámce a standardy potřebné k plnému využití potenciálu obalu jako mediálního kanálu.“
Tzv. propojené obaly je podle Eefa de Ferranteho nutné v rámci mediálních a marketingových strategií využívat co možná nejefektivnějšími způsoby.
Představení iniciativy na amsterdamském kongresu budou organizovat Jenny Stanleyová, výkonná ředitelka společnosti Appetite Creative a autorka nedávno vydané publikace „Connected Packaging: The Game Changing Marketing Tool“ a Paul Simonet, zakladatel společnosti Experience is Everything. Oba se dlouhododě věnují výzkumu možností propojených obalů a jejich využití nejen v marketingové praxi. „Obaly se z pasivního obalu staly aktivní platformou pro zapojení spotřebitelů,“ konstatuje Jenny Stanleyová.
„Jsme svědky zásadního posunu v tom, jakými způsoby navazují značky se spotřebiteli kontakt,“ dodává Paul Simonet. „Interaktivní obaly představují fyzický kontaktní bod, kterému se digitální kanály jednoduše nemohou vyrovnat.“
V rámci programu světového kongresu AIPIA & AWA vystoupí další odborní řečníci a budou prezentovány případové studie různých značek a poskytovatelů technologií, včetně společností AB InBev a GS1. Ukáží, jak konkrétně interaktivní obaly řeší marketingové výzvy a zároveň podporují principy udržitelnosti. Inovace v oblasti interaktivních obalů budou pod záštitou IBPN oceněny v rámci prvního ročníku akce Innovation Recognition Award, která oslaví průlomové úspěchy.
Připravil: Filip Hubička
Úvodní foto: Appetite Creative