
Na konferenci o obalech, která se konala na konci ledna v Haagu, vyhlásila asociace Asociace výrobců privátních značek (PLMA – Privat Label Manufacturers Association) vítěze prvního ročníku mezinárodní soutěže International Private Label Packaging Awards, která je určená pro obaly privátních značek. Porota udělila devět cen v kategoriích Best Packaging Design, Best Sustainable Packaging, Best Convenience Packaging, Best Performance Excellence and Best Innovation in Packaging, přičemž společnost Rohlik Group získala ocenění za nejlepší obalový design v oblasti potravinářských výrobků za své mléko Miil 1,5 %. Soutěžilo celkem 200 výrobků, od jednotlivých produktů až po celé řady, více oceněními na sebe upozornil také řetězec Billa.
Porotci ocenili svěží, hravý design obalu pro mléko Miil 1,5 %, který přináší nový pohled na mléčné výrobky, zejména na tak základní produkt, jakým mléko je, a činí jej pro spotřebitele snadno rozpoznatelným a zároveň poutavým. Shodli se na tom, že inovativní design pravděpodobně zvýší motivaci spotřebitelů k nákupům tohoto zboží. Na podzimním obalovém kongresu Obalko 12 Petr Chvojka, který má v Rohlik Group na starost vývoj privátních značek, v rámci svojí širší předbnášky o tomto obalu řekl, že dodavatel garantuje jeho uhlíkovou neutralitu. Je vyrobený z materiálu s FSC certifikací a oproti předchozímu řešení se například zmenšilo jeho víčko, spotřeba plastů tedy poklesla.
V kategorii Udržitelné obaly pro potravinářské výrobky porotci dále ocenili holistický přístup společnosti Billa CEE & Iki, který spojuje udržitelnost a silný branding, zhmotněném v obalu Bon Via! Bio pro ovoce a zeleninu.
V kategorii Packaging Performance Excellence, která se zaměřuje na efektivitu balení výrobků, byla oceněna značka Nice Bites, rovněž od společnosti Billa CEE & Iki, a sice za silné zapojení spotřebitelů prostřednictvím vyprávění příběhů týkajících se značky.
Společnost Billa Austria získala nejvyšší ocenění v oblasti designu obalů pro potravinářské výrobky za řadu Billa Protein, která získala vysoké ocenění za pronikavý, výrazný design a atraktivitu na regálech a stala se samostatnou značkou.
Řetězec drogerií Dirk Rossmann v Německu zvítězil v kategorii Udržitelné obaly pro nepotravinářské výrobky a získal uznání za inovativní použití monomateriálového silného papíru v obalu Alterra Deostick Sensitiv. Porotci ocenili společnost Rossmann za odvážný krok v této kategorii a vyzdvihli snadnou recyklovatelnost výrobku.
Nizozemská společnost HEMA získala ocenění za nejlepší obalový design pro nepotravinářské řady za obaly pro své výrobky osobní hygieny. Porotce zaujala pozornost věnovaná detailům v celé řadě, módní výrazný design oslovující mladé kupující, jasná komunikace a udržitelné inovace, jako jsou například plnitelné obaly pro pleťové krémy.
Italská společnost SUN, která je součástí skupiny Selex Group, si odnesla cenu za design obalu u nepotravinářských výrobků za krmivo pro psy Consilia Derik Crocchette Adult. Porotci ocenili vyváženost designu v použitých barvách, konstrukční řešení, povrchovou úpravu tohoto obalu a použitou typografii, která účinně komunikuje značku a činí ji atraktivní a svěží.
Italská společnost Gruppo VéGé získala nejvyšší ocenění v kategorii Convenience Packaging za svůj snack Oh Vita Grana Padano, které je uznáním za vynikající řešení v oblasti convenience packaging.
Porotci vyzdvihli její koncept vhodný pro pohodlné nošení na cestách, který odpovídá rostoucím trendům v oblasti zdravého občerstvení bohatého na bílkoviny. Porotci ocenili všestrannost, jasnou komunikaci a výrazný design obalu.
Francouzská společnost Auchan získala ocenění za nejlepší inovaci za obaly pro čisticí prostředek Better Life. Porotci ocenili tento výrobek za jeho „brilantní, dosud nevídaný flexibilní a inovativní konstrukční design“.
Připravil: Filip Hubička
Foto: PLMA
Přednáška Petra Chvojky na konkresu Obalko 12. O inovovaných obalech pro mléko hovoří přibližně od 12:15 záznamu: