
Společnosti Ball a Henkel získaly ocenění ADF Innovation Awards za nejlehčí nádobku na aerosoly na evropském trhu vyrobenou technologií protlačování. Stalo se tak v rámci tematické konference Global Aerosol & Dispensing Summit na Pařížském týdnu obalových inovací, který včera skončil. Do finále kategorie udržitelnosti se probojovala i francouzská společnost Wimbée se svým kartonovým uzávěrem pro aerosolové nádobky. Konceptem roku se aplikátor Puro, který udrží pěnový produkt čistý při každodenním používání (vyrábí jej společnost Aerosol Service Poland).
Společnost Ball Corporation získala ocenění za svou lehkou 150ml hliníkovou nádobku na aerosoly vyvinutou ve spolupráci se společností Henkel pro její kosmetickou značku „Fa“. Tato nová lehká aerosolová nádoba je vyrobena z patentované slitiny ReAl Gen 2 společnosti Ball, která byla vyvinuta tak, aby splňovala rostoucí požadavky na udržitelnost obalových materiálů a zároveň vyhovovala oborovým normám. Obal ReAl Gen 2 150 ml pro výrobky Fa, který byl uveden na trh v září 2024, je podle dodavatele nejlehčí nádobkou na aerosoly na evropském trhu vyráběnou metodou protlačování.
Ze zveřejněných informací vyplývá, že použitá slitina je dalším vývojovým stupněm materiálu ReAl, o němž v čísle 122/2024 v článku Kovové obaly jsou spotřebitelsky přívětivé hovořila Lenka Přibyslavská, ředitelka závodu Ball Aerol CZE. „Naše inovační práce zahrnuje využití slitiny ReAl, která je lehčí a umožňuje nám významně snížit množství použitého materiálu na obal,“ konstatovala tehdy Lenka Přibyslavská. Všestranná optimalizace výroby obalů se podle ní týká nejen sektoru FMCG food & beverage, ale právě třeba i aerosolových nádobek pro drogistické a kosmetické zboží nebo kovových obalů pro další odvětví.
Dalším finalistou kategorie udržitelnosti se stala francouzská společnost Wimbée se svým uzávěrem z FSC lepenky a papíru pro aerosolové nádobky, který se jí podle komentáře jejích manažerů podařilo vyrobit „po mnoha pokusech a omylech“ tak, aby bylo dostatečně odolné vůči vertikálnímu a bočnímu tlaku, a také aby se dalo nasadit na aerosoly a následně naskládat na sebe při přepravě. Tento uzávěr umožňuje klientovi významně snížit uhlíkovou stopu porovnání s využíváním plastových uzávěrem.
Konceptem roku se v rámci tematické konference Global Aerosol & Dispensing Summit na Pařížském týdnu obalových inovací stal aplikátor Puro, který udrží pěnový produkt (například pěnu na holení) čistý při každodenním používání. Aerosolové přípravky jsou dávkovány pod tlakem, ale jakmile se uvolní aerosolový ventil, část přípravku zůstává v aplikátoru nespotřebovaná. Design aplikátoru Puro je odpovědí na tuto výzvu.
Připravil: Filip Hubička
Na úvodním snímku týmy společností Ball a Henkel při vyhlašování výsledků. Foto: Ball Corporation
Video: Jak funguje aplikátor Puro