
Společnost Picadeli, která prodává saláty, a Digimarc Corporation, jež poskytuje technologii digitálních vodoznaků, oznámily partnerství zaměřené na řešení rostoucího problému ztrát v maloobchodu a potravinových podvodů v segmentu čerstvých a připravených potravin.
Proti PLU podvodům
Projekt integruje digitální vodoznaky od firmy Digimarc do značkových obalů společnosti Picadeli, což podle tiskového oznámení umožňuje zavést automatizované ověřování produktů a zajistit přesnost stanovování cen při samoobslužném odbavení. Inovace má přispět k redukci ztrát a zároveň zachování zákaznického zážitku.
Podle Digimarcu maloobchodníci všech velikostí čelí narůstajícím problémům s podvody při spotřebitelském zadávání cen (tzv. PLU – price look-up) na samoobslužných pokladnách. Zejména se to týká oblastí, jako jsou ovoce a zelenina, pulty s lahůdkami a salátové bary. Digimarcem citovaná studie ukazuje, že míra maloobchodních ztrát v podnicích se samoobslužnými pokladnami je více než dvojnásobná. Oproti průměru odvětví dosahuje téměř 4 %.
Bez kompromisů v designu obalů
Digitální vodoznaky Digimarc tvoří součást hmotnostních a dalších produktových kódů. Spouštějí automatické zásahy systému, pokud spotřebitelem zadané kódy neodpovídají datům digitálního vodoznaku. Neviditelné znaky jsou zakomponovány do celého obalu a poskytují ochranu odolnou proti manipulaci. Dále zajišťují, že informace o produktu zůstanou neporušené během samoobslužného odbavení. „Na rozdíl od tradičních čárových kódů, které mohou být pozměněny nebo zakryty, technologie Digimarc pomáhá zajistit přesné odbavení bez narušení designu obalu i provozní efektivity,“ uvádí Digimarc Corporation.
„Naše spolupráce s Digimarc řeší klíčové výzvy, jako je PLU podvod, aby zajistila ziskové provozování prodejen a bezproblémový nákupní zážitek pro spotřebitele,“ vysvětluje Patrik Hellstrand, generální ředitel Picadeli US.
Připravil: Stanislav D. Břeň
Foto: Picadeli