logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • V dnešním dynamickém světě obalového odvětví je klíčovou aktivitou schopnost reagovat na měnící...
  • Bývalý barman James Vyse, jehož specializací bylo míchání koktejlů, stojí za projektem...
  • Producent nápojových plechovek Ball Corporation spouští novou výrobní linku ve svém plzeňském...
  • Skupina Vetropack, výrobce skleněných obalů, jmenuje s účinností od 1. ledna 2026 Lukase...
  • Soutěž Obal roku 2025, která již 32 let oceňuje výjimečná obalová řešení a podporuje inovace v...

FOTOGALERIE UVNITŘ: Obal z mycelia se stal funkční součástí unikátního upomínkového předmětu

27. prosince 2024
Udržitelnost 0
487
FOTOGALERIE UVNITŘ: Obal z mycelia se stal funkční součástí unikátního upomínkového předmětu

Za návrhem upomínkového předmětu Hidden Gift pro automobilku Škoda Auto stojí studio produktového designu Balance is Motion. Zadáním automobilky byl projekt mementa pro zaměstnance u příležitosti aktuálního milníku firmy, kterým je nová vize značky Škoda. Výsledkem spolupráce s BiM je domácí sada pro pěstování (grow kit), pomocí níž designéři ztvárnili svoji projekci nové vize značky, která obsahuje zvídavost, inovaci i udržitelnost.

Škoda Auto poskytla na výrobu předmětu své nevyužité marketingové katalogy. Designéři z Balance is Motion je nechali pomocí udržitelného kompozitního materiálu Myco proměnit v přizpůsobivý obal, který celou pěstební misku obrostl, a nahradil tak alternativní jednorázové balení. (Unikátní materiál od stejnojmenného jihomoravského start-upu Myco vzniká prorůstáním mycelia do celulózového substrátu, jehož základem bývají např. piliny, konopné pazdeří nebo papír – v tomto případě šlo o zmiňované nevyužité katalogy).

Neziskovka Echo Labs by Fercam & Dachser využívá vyřazené palety k výrobě nábytku

Po rozbalení grow kitu je navíc možné obal využít jako funkční součást tohoto produktu. Podhoubí totiž slouží i jako plnohodnotná náhrada pěstebního substrátu pro klíčení přiložených semínek řeřichy.

Tělo produktu ukryté ve skořápce z popisovaného materiálu Myco je vytištěné metodou 3D tisku ze speciálního filamentu NonOilen, který vyniká přírodním složením a rozložitelností. (Filament je termoplastický tavený materiál používaný v 3D tiskárnách – když je vytlačován vrstvu po vrstvě, vytváří třírozměrný kýžený objekt.)

Experimentální pivovar Plzeňského Prazdroje končí s nevratnými lahvemi

Pěstební miska je recyklovatelná a v případě, že doslouží, je i plně biologicky rozložitelná v průmyslovém kompostu nebo elektrickém kompostéru. Suroviny použité při výrobě produktu tak nemají dopad na životní prostředí.

„Nechat našemu designu doslova narůst obal, pro nás byla nová zkušenost. V případě dárkových předmětů je zapojení přírodních a rozložitelných materiálů spolu s využitím odpadních složek, jedna z efektivních cest, jak produktům ubrat na ekologickém dopadu,” říká Eliška Novák Knotková, zakladatelka studia Balance is Motion.

„S projektem Hidden Gift jsme vdechli nový život tomu, co by jinak bylo odpadem,“ říká Meredith Kelly, head of marketing ve společnosti Škoda Auto. Podle něj se recyklací staré dokumentace se podařilo produktem ztělesnit roli značky Škoda jako ,Bold Companion‘, tedy sebevědomé značky.


Připravil: Filip Hubička
Foto: Balance is Motion

V aktuálním tištěném vydání časopisu Svět balení č.125 se v článku „Luxusní a dárková balení musí obsahovat emoci“ na stranách 28 až 29 věnujeme nejnovějším trendům v tomto segmentu. Vydání je v PDF verzi ke stažení ZDE.

 

Související články:

Neziskovka Echo Labs by Fercam & Dachser využívá vyřazené palety k výrobě nábytku Experimentální pivovar Plzeňského Prazdroje končí s nevratnými lahvemi

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Mondi Bupak představuje inovaci, která má smysl: ECO-CAGE jako vítěz ocenění Worldstar

V dnešním dynamickém světě obalového odvětví je klíčovou aktivitou schopnost reagovat na měnící se potřeby trhu a zákazníků. Příkladem takového úspěšného projektu je vývoj nového ECO-CAGE obalu, který vznikl v rámci spolupráce mezi firmou Mondi Bupak a jejím stávajícím zákazníkem. Zákazník oslovil společnost Mondi Bupak s požadavkem na náhradu stávajícího dřevěného košíku na jahody, který […]

Revoluce v obalech: Jak nová pravidla EU promění nakupování

„Do roku 2030 se rozloučíme s jednorázovými plasty. Je to nevyhnutelné a správné rozhodnutí pro naši budoucnost,“ říká Martin Němec, generální ředitel DS Smith Packaging pro Česko a Slovensko, o přelomovém nařízení PPWR. Představte si svět bez zbytečných plastových obalů. Evropská unie přichází s revoluční změnou v podobě nařízení PPWR (Packaging and Packaging Waste Regulation), […]

Veletrh robotických příležitostí se koná již v květnu. K vidění bude 30 robotických aplikací

Společnost FANUC založila v roce 2022 tradici vlastní akce formou veletrhu s příznačným názvem Veletrh robotických příležitostí, na které se formou přednášek a expozic s praktickými ukázkami robotů a robotických technologií prezentovala nejen FANUC jako hostitelská firma, ale také její partneři a systémoví integrátoři. Třídenní akce se také letos koná tradičně na konci května v […]

Konference Automatizace v potravinářství ukáže cesty k vyšší efektivitě nebo úsporám energií

Odborníci na výrobu potravin a nápojů se již brzy sejdou na konferenci Automatizace v potravinářství, kterou přivítá 3. až 4. dubna areál Plzeňského Prazdroje. Hlavním tématem bude digitalizace, která v tomto oboru nabývá rychle na významu a řečníci budou hovořit o možnostech zvýšení efektivity výroby nebo úspor energií, které práce s daty nabízí. Úvodním řečníkem bude Lukáš Kovanda, […]
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Web editor:
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Svět balení, který ve čtvrtek jednou za 14 dní přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění ze světa balení.



Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required