logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Recyklace použitých hliníkových obalů umožňuje americkým producentům vyhnout se možným nejhorším...
  • Ekologické barvy jsou barvy šetrné k životnímu prostředí a lidskému zdraví. Pokud budeme...
  • Soutěž Obal roku 2025, která oceňuje inovativní obalová řešení, vstupuje do své finální fáze....
  • Komunita barmanů otestovala na jarní akci The Map lahve a uzávěry pro vodku značky Absolut,...
  • Společnost Zálesí investuje téměř 90 milionů korun do nové vysokorychlostní automatizované linky...

Obal jako billboard značky

13. listopadu 2024
Design 0
674
Obal jako billboard značky

Obal poskytuje produktům nejenom potřebnou ochranu během procesu distribuce a prodeje, ale také plní zásadní roli při získávání nových potenciálních zákazníků. Jinými slovy, hraje zásadní roli v marketingu nejen v prodeji produktů, ale podporuje i pozitivní vztah ke značce či celkovému brandu.

Přinášíme vám článek z časopisu Svět balení 124 (červenec–září 2024). Je to ochutnávka originálního obsahu, který najdete každé čtvrtletí v tištěném „obalu“. Nechodí vám časopis? Registrujte se k odběru a nezmeškejte žádné vydání. Pro výrobce baleného zboží je zasílání zdarma. 

Skleněný design takřka bez omezení

Úspěšný obal by měl být pro zákazníka na regálech snadno k nalezení, vizuálně by měl být zapamatovatelný a při otevírání uživatelsky přívětivý. Uvádí se, že až třetina rozhodování zákazníků je založena pouze na vizuálním působení obalu. Obal slouží ke zvýraznění loga i sdělení smysluplných informací prostřednictvím grafiky a typografie. Podle The Paperworker 52 % spotřebitelů říká, že by se pravděpodobně vrátili do podniku kvůli dalšímu nákupu, pokud by dostali produkty v prémiovém balení. Až 40 % nakupujících je ochotno sdílet fotografii obalu, pokud je něčím zajímavý. Díky rozbalovacím videím, která zažívají na internetu určitou renesanci, se balení dokonce stalo vlastním přenosným billboardem značky.

Je nutné znát celý dodavatelský řetězec

I odborníci výrobce Smurfit Kappa potvrzují, že obalový design a marketing by měly jít ruku v ruce, protože se vzájemně doplňují a tato synergie pomáhá značce růst. Obalový design se často primárně zaměřuje na ochrannou a transportní funkci obalu, na míru konkrétnímu dodavatelskému řetězci, produktu a podmínkám. Zdaleka se nejedná jen o omezení plýtvání materiálem (overpacking). Výsledkem úspěšného konceptu jsou často nemalé finanční úspory. Úkolem marketingu je přilákat pozornost a zvýšit prodejnost. Navýšení prodeje většinou hravě pokryje náklady na samotný marketing, ať už jde o změnu potisku, či konstrukci obalu vstřícnější zákaznickým potřebám. Marketing zná velmi často „své zákazníky“, zatímco znalost celého svého dodavatelského řetězce ještě bohužel není úplným standardem pro pozice nákupčích, kteří o obalovém designu a nákladech na něho rozhodují.

„Nicméně obě dvě role, tedy marketing a obalový design, by měly být plnohodnotnou součástí diskusí značky s dodavatelem obalů, byť mají rozdílné cíle. Nákup chce ušetřit a je to tak správně. S tím pomůže právě obalový design. Naopak marketing chce prodat víc a je i ochoten do toho investovat. Při správném přístupu vyhrávají oba, protože celá firma či brand na výsledném řešení vydělají, případně ušetří. Nebraňme proto marketingu zapojovat se do diskuse, ale naopak ji podporujme, protože to přináší výsledky,“ doplnil povídání o důležitosti propojení obalového designu a marketingu Jan Kaprhál, marketing & innovation manager společnosti Smurfit Kappa.

Marketing, obal a privátní značka

V současnosti patří k nejpozitivněji komunikovatelným hodnotám udržitelnost, a právě tato charakteristika je důležitá i pro privátní značky řetězce Kaufland. Normy pro obaly privátních značek různých levelů reflektují nejnovější trendy i chystanou legislativu, např. v oblasti redukce odpadů a efektivního nakládání s nimi. U plastů Kaufland požaduje určité procento recyklátu, řetězec dbá i na optimalizaci velikosti obalu vůči gramáži výrobku, snaží se preferovat monomateriálová řešení, s cílem usnadnit třídění odpadu apod.

Foto: Kaufland

K nejlépe komunikovatelným patří obaly s rovnou plochou, například obaly K-Jarmark chlazených hotových jídel, jejichž misky mají papírový přebal, u kterého je dost prostoru na celkovou komunikaci v kombinaci s grafikou. Komunikačně úspěšnými a na regálech dobře viditelnými jsou i nápoje v nápojových kartonech – mléka, kefíry, podmáslí, jogurtová mléka, mošty, džusy. A jaké hlavní atributy by měl obal komunikovat, aby byl pro kupující zajímavým? „Důležité je, aby obal a jeho design jasně říkal, pro koho je výrobek určen. Stále platí, že obal má chránit výrobek, informovat o něm a zároveň ho má pomoci prodat. Je tedy důležitá nejen jeho forma, materiál, velikost a technické řešení obalu, ale i design. Výběr barev, fontů, fotokompozice musí odpovídat tomu, jde-li o výrobek ekonomicky výhodný nebo luxusní zboží pro náročného gurmána. Informace o výrobku na přední straně musí být rozumně vybrány, aby vyzdvihly jen důležité atributy – název výrobku, jeho příchuť, obsahy primární ingredience (např. masa nebo tuku), gramáž a energetická hodnota nebo původ. Platí zlaté pravidlo, že méně je více. Nesmíme zákazníka přehltit informacemi,“ odpovídá Renata Maierl, ​​​tisková mluvčí společnosti Kaufland.

Originalita, unikátnost a limitované edice

Foto: Thimm

Společnost SpokojenyPes.cz uvedla na trh deskovou hru Psina. Společnost Thimm přišla s obalem, který splňuje nároky této hry. S ohledem na specifické potřeby a možnosti hraní jak pro lidi, tak pro psy, bylo nezbytné vyvinout obal, který by byl odolný, funkční a vizuálně přitažlivý. Výběr materiálů a technologií byl pro úspěch projektu zásadní. Využití laserového výseku bylo klíčové pro vytvoření obalu, jenž by dokázal fixovat jednotlivé herní komponenty bez nutnosti použití tradičních plastových vložek. Laserový výsek umožnil přesné a čisté řezy, které vytvářejí prostory pro herní prvky, jako jsou figurky, karty a hrací deska. Prvkem na víku jsou pohyblivé oči, které majiteli hry přinesou překvapení a dodají obalu dynamický rozměr.

I u obalů pro limitovanou edici švestkových ciderů společnosti F.H. Prager, Thimm využil digitálního tisku a laserového výseku. Zatímco digitální tisk nabízí možnost personalizace tisku, s ostrými detaily a jasnými barvami, díky laserovému výseku bylo možné vytvořit výřezy, které obalům propůjčují nejen originální vzhled, ale také posilují zážitek z otevírání a degustace cideru.


„Kvalitní marketingová podpora zvyšuje prodej“

Za marketingově velice úspěšné považujeme koncepty našich národních privátních značek K‑Jarmark a K-Mistři od fochu z Modletic! Obal jasně komunikuje, že jde v případě značky K-Jarmark o výrobky vyrobené v České republice, v případě K-Mistrů pak, že maso je zpracováváno a baleno našimi profesionálními řezníky tedy – mistry ve svém oboru v našem vlastním masozávodě v Modleticích u Prahy. Obaly zafungovaly, zákazníci záměr pochopili a v kombinaci s kvalitou výrobků a dobrou marketingovou podporou se obě řady prodávají velice dobře a jejich odprodeje mají meziročně rostoucí tendenci.

Renata Maierl​​, tisková mluvčí, Kaufland


Připravila: Jana Žižková
Foto v úvodu článku: Thimm

Související články:

Skleněný design takřka bez omezení

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Nová aplikace EPAL Pallet App usnadňuje správu palet i sledování zboží

Evropská paletová asociace EPAL představila novou webovou aplikaci EPAL Pallet App, která zjednodušuje řízení paletových zásob a digitalizuje logistické procesy. Uživatelům umožňuje efektivně spravovat výměnný pool EPAL palet, sledovat jejich pohyb i tok zboží – a to jak pomocí administrativního dashboardu, tak i přímo ve skladech prostřednictvím mobilní aplikace. Aplikace je plně kompatibilní s novými […]

Flowpack – balicí technologie pro široké spektrum produktů

Moderní řešení balení v potravinářství, farmaceutickém i technickém průmyslu. V oblasti průmyslového balení se stále častěji uplatňuje technologie Flowpack – systém, který umožňuje rychlé, hygienické a úsporné balení jednotlivých kusových produktů do BOPP fólií. Tento způsob balení je ideální volbou pro zákazníky, kteří hledají vysokou produktivitu, konzistentní kvalitu svárů a atraktivní prezentaci výrobků a to […]

SIG přináší flexibilní a udržitelná řešení pro balení potravin a nápojů

Na dnešním trhu si všichni účastníci – od výrobců přes maloobchodníky až po spotřebitele – stále více uvědomují význam udržitelnosti a potřebu šetrnějšího využívání zdrojů. V oblasti potravin a nápojů se proto do popředí zájmu dostává volba obalových materiálů, která má přímý dopad na životní prostředí. Podle průzkumů považují evropští spotřebitelé udržitelné obaly za jeden […]

Veletrh Reklama Polygraf Obaly navštívilo přes 7000 lidí

V květnu se na výstavišti PVA Expo Praha v Letňanech uskutečnil veletrh Reklama Polygraf Obaly. Na výstavní ploše o rozloze 8250 metrů čtverečních se jej zúčastnilo 97 vystavovatelů ze šesti zemí, přičemž ze zahraničí svoje novinky představilo 18 vystavovatelů. Akci shlédlo více než 7000 návštěvníků.  Na stánku kolínské společnosti OTK printig & packaging její zástupci […]
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Web editor:
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Svět balení, který ve čtvrtek jednou za 14 dní přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění ze světa balení.



Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required