
Společnost Knjaz Miloš, člen skupiny Mattoni 1873, otevřela v srbském Aranđelovaci nový závod se dvěma výrobními linkami na stáčení nápojových produktů do PET lahví a plechovek. Knjaz Miloš tím zdvojnásobuje svoji kapacitu. Na nových i stávajících linkách bude Knjaz Miloš v Aranđelovaci vyrábět celé své portfolio balených vod a nealkoholických nápojů.
Nový výrobní areál se rozkládá na ploše 6310 metrů čtverečních a zahrnuje výrobní halu, skladovací prostory, chladírnu, výrobnu sirupů a stáčírnu vody. Závod v Aranđelovaci nyní zahrnuje celkem 11 výrobních linek a má kapacitu více než 700 milionů lahví. Do modernizace a rozšiřování tamního podniku skupina Mattoni 1873 investovala celkem přes 28,5 milionů eur. Projekt s sebou přináší vznik stovky nových pracovních míst. Srbský stát podpořil jeho realizaci dotací 4,675 milionu eur.
Alessandro Pasquale, majitel a výkonný prezident skupiny Mattoni 1873 od nového závodu očekává, že pomůže nápojovým produktům vyrobeným v Srbsku prosadit se na na evropských trzích.
V roce 2019 získala skupina Mattoni 1873 100 % akcií společnosti Knjaz Miloš ve společném joint venture s firmou PepsiCo. Letos v dubnu Mattoni odkoupila za přibližně 90 milionů eur i menšinový podíl PepsiCo – a stala se jediným vlastníkem největšího srbského výrobce minerálních vod a energetických nápojů.
Portfolio společnosti Knjaz Miloš v Aranđelovaci zahrnuje regionální i světové značky, jako jsou perlivá minerální voda Knjaz Miloš, neperlivá minerální voda Aqua Viva, energetický nápoj Guarana, ReMix Knjaz a nealkoholické nápoje Tube, stejně jako nápojové značky z portfolia PepsiCo, jako jsou Pepsi, Pepsi Zero, 7Up, Mirinda, Evervess a Ivi.
Text: hub
Na úvodním snímku v bílých pláštích v popředí srbských prezident Aleksandr Vucić, za ním Marko Stanković, generální ředitel společností Knjaz Miloš a Mattoni pro západní Balkán a zcela vlevo Alessandro Pasquale, majitel a výkonný prezident skupiny Mattoni 1873. Foto: Mattoni 1873