Aldi uvádí na trh ploché lahve na víno ze 100% recyklovaného plastu. Jsou téměř sedmkrát lehčí, než původní skleněné
Ekologické lahve Chapter & Verse Shiraz a Chapter & Verse Chardonnay jsou navržené tak, aby se daly v obchodech i doma snadno stohovat do regálů a zároveň optimalizovaly úložný prostor. Na palety lze naložit a do supermarketů přepravovat o 30 % více těchto lahví, než původních skleněných. Aldi na projektu spolupracuje s londýnskou společností Packamama, která obal navrhla a dodala.
Evropský maloobchodní řetězec Aldi prodává jako první ve Velké Británii víno vlastní značky v plochých lahvích, které jsou vyrobené ze 100% recyklovaného lastu (rPET). V prodejnách Aldi tak mohou britští spotřebitelé kupovat víno Chapter & Verse Shiraz a Chapter & Verse Chardonnay v balení, které váží pouhých 63 g, a je téměř sedmkrát lehčí než standardní skleněná lahev.
Úspora místa v regálech i počtu aut
Díky kompaktnímu designu lze na palety lze nakládat a do supermarketů přepravovat o 30 % více těchto lahví, než původních skleněných. Nákladních aut určených pro jejich transport také téměř o třetinu ubude. Plochý tvar rPET obalu také kupujícím umožňuje snadno stohovat a uspořádat lahve v jejich domovech s ohledem na co možná nejoptimálnější využití úložného prostoru.
„Víme, že zákazníci hledají ekologičtější a udržitelnější produkty, a naším cílem je pokračovat v jejich dodávání a zároveň nabízet vysokou hodnotu a lepší funkčnost. Jsme rádi, že můžeme učinit další krok,“ říká Julie Ashfieldová, výkonná ředitelka nákupu Aldi UK.
Aldi na projektu spolupracuje se společností Packamama, která se zaměřuje na vývoj a dodávky inovativních obalů pro nápojový průmysl šetrných ke klimatu. „Jsme poctěni, že můžeme spolupracovat s Aldi, skutečným průkopníkem v potravinářském sektoru. Společně jsme lídry v oblasti udržitelných obalů na víno,“ dodává Santiago Navarro, generální ředitel a zakladatel společnosti Packamama.