Láhve a plechovky Pepsi vycházejí z nové vizuální identity značky
Celosvětový rebranding Pepsi, avizovaný na sklonku loňského roku, je nyní v plném proudu a týká se pochopitelně i Česka. Nový design zahrnující také lahve a plechovky přichází po 14 letech.
Nové logo odráží podle výrobce neustálou touhu značky po inovacích, svěžesti a rozvoji kultury. „Proces redesignu Pepsi začal zadáním, aby spotřebitelé nakreslili z paměti její logo. Velká část zúčastněných přitom umístila nápis Pepsi doprostřed glóbu a tím poukázala na silný kapitál, který značka vybudovala v průběhu minulého století. Nové logo dostalo nový odvážný typ písma, který odráží sebevědomí značky a její neokázalý přístup,“ popisuje Michal Šlechta, ředitel marketingu společnosti Mattoni 1873, která je výhradním výrobcem a distributorem PepsiCo v ČR.
Rebranding přináší nejen novou vizuální identitu výrazně odlišnou od té předchozí, ale i nové pojmenování oblíbeného nápoje Pepsi Max na Pepsi Zero Sugar, což lépe reflektuje charakter nápoje. „Název Pepsi Zero Sugar je zcela v souladu s nároky spotřebitelů na zdravější životní styl. Stále oblíbenější Pepsi Zero Sugar nyní nabízíme také ve variantách Mango a Limeta. Spotřebitel tak dostane ještě víc chuťových zážitků, přesně podle naší hlavní filozofie,“ doplňuje Michal Šlechta.
Pomáhá i výkonná plechovková linka
Výroba Pepsi v České republice probíhá pod křídly Mattoni 1873 od roku 2018. Hlavní závod vyrábějící Pepsi a další nápoje z portfolia PepsiCo se od roku 1994 nachází na Kolbenově ulici v pražském Hloubětíně. Od podzimu 2022 se tyto nápoje vyrábějí také v Kyselce u Karlových Varů, kde Mattoni 1873 spustila moderní plechovkovou linku, která dokáže stočit nápoje do více než 10 druhů balení. V ČR se ročně vyrobí téměř 300 milionů balení nápoje Pepsi, které nejen uspokojují domácí poptávku, ale také zásobují slovenský a maďarský trh.
Export se realizuje z velké části po železnici. V roce 2023 bylo po železnici přepraveno ze skladu v Hostivaři, který je napojen vlečkou na železniční stanici Hostivař do stanice Kecskemét v Maďarsku celkem 1161 železničních vozů ve 48 vlacích, ve kterých bylo přepraveno celkem 62.928 palet s výrobky Pepsi. Tato přeprava společnosti umožnila ušetřit (při průměrném počtu 28 palet/kamion) celkem 2247 jízd kamionů na trase mezi Prahou a Kecskemétem.