
Inovace v balení mletého masa přináší výraznou úsporu plastu
Řetězec Tesco představuje inovativní balení mletého masa vlastní značky, které podle společnosti dosahuje úspory plastu o více než 80 %. Zásluhou této inovace se ročně ušetří až 56 tun plastu. Zavedení udržitelnějšího obalového řešení představuje další krok v naplňování závazků firmy v oblasti odpovědného podnikání.
„Máme velkou radost, že se nám podařilo na českém trhu představit nové inovativní balení mletého masa naší značky, které výrazně snižuje množství plastových obalů, tím podporuje naše dlouhodobé úsilí o udržitelnost a odpovědnost v oblasti obalů. Neustále hledáme nové způsoby, jak snižovat dopady našeho podnikání na životní prostředí,“ říká Katarína Navrátilová, generální ředitelka Tesco pro Českou republiku.
Nové balení mletého masa vlastní značky Tesco je k dispozici ve dvou váhových variantách, balení 500 g nabízí úsporu plastu o 82 %, zatímco balení 800 g dosahuje úspory až 84 %. Menší obaly nejen snižují plastový odpad, ale zároveň usnadňují přepravu, což vede ke snížení emisí spojených s logistikou. Nový obal podle řetězce nepřinese zdražení, naopak ihned po zavedení budou výrobky zařazeny mezi akční nabídky s příznivějšími cenami.
Balení nejen chrání mleté maso a udržuje ho v optimálním stavu a kvalitě, zároveň je plně recyklovatelné. „Naším dlouhodobým cílem je optimalizovat obaly našich vlastních i cizích značek. Věříme v zásadu 4R: radikálně odstraňte, co lze odstranit; redukujte, co odstranit nelze; rozhodně opakovaně využívejte obaly a recyklujte, co zbylo,“ zdůrazňuje Katarína Navrátilová s tím, že od roku 2020 se při balení výrobků privátních značek Tesco nepoužívají nerecyklovatelné nebo obtížně recyklovatelné obaly.