Kofola představila nové logo, proměnou projdou lahve i etikety
Kofola přichází se změnou loga i celého portfolia značky včetně etiket, lahví, plechovek či sklenic. Za proměnou stála poměrně dlouhá cesta, která zahrnovala sedm let hledání, desítky návrhů od renomovaných grafických a kreativních studií a několik spotřebitelských testů, z nichž vzešel vítězný návrh.
„Svět kolem nás se neustále vyvíjí, stejně jako naši zákazníci i naše portfolio. Bylo tedy načase, aby se značka s novou identitou posunula a byla relevantní i pro mladé dospělé. Naším cílem bylo design osvěžit a zjednodušit, aby přitom Kofola neztratila svou tvář a zachovala si charakteristické rysy, díky kterým ji zákazníci stále poznají,“ vysvětluje Pavol Chalupka, marketingový ředitel společnosti Kofola ČeskoSlovensko.
Hledání nového směru trvalo Kofole sedm let. „Oslovili jsme téměř všechna významná designová studia v Česku a na Slovensku, dokonce pár zahraničních. Viděli jsme nepřeberné množství přístupů a pohledů. Přestože jsme hledali směr budoucnosti, mnozí se upínali k retru. Objevilo se i neoretro nebo futuristické návrhy. V jednom případě dokonce agentura zapojila AI,“ popisuje zážitky s hledáním nové identity Kofoly Pavol Chalupka.
Do finále se dostaly dva zcela rozdílné návrhy, informuje společnost. Pohledy na ně se Kofola rozhodla ověřit ve spotřebitelském průzkumu v Česku i na Slovensku. Do něj zapojila hlavně zákazníky ze skupiny mladých dospělých, na které značka primárně cílí. „V průzkumu se potvrdilo, že Kofola nemá zapotřebí radikální změnu, že má primárně zůstat Kofolou. Nemá jít o revoluci, ale přirozenou evoluci, díky které se Kofola posune směrem k aktuálnějšímu designu a který bude relevantní minimálně dalších 10 let,“ doplňuje Lenka Tenglerová, manažerka značky Kofola.
Vítězný návrh vznikl ve spolupráci s agenturou Wiktor Leo Burnett. Lístek lékořice, který symbolizuje jednu ze složek nápoje a stal se ikonickým prvkem značky, nově obklopuje tvar srdce – „protože Kofola vždy byla, je a bude o lásce,“ uvádí firma. Současně se text v samotném logu zmodernizoval.
Siluetu lahví navrhl designér Martin Turzík ze studia Fluidum Design ve spolupráci s již zmíněnou agenturou Wiktor Leo Burnett.
Nejviditelnější změnou v rámci nové vizuální identity budou nové etikety napříč celým portfoliem, do kterých se bude Kofola postupně „převlékat“. První produkty v novém designu se na trhu objeví před Velikonocemi. V restauracích a hospodách se s novou identitou mohou zákazníci setkat hlavně v rámci chystané letní kampaně.