McDonald’s v Česku dál redukuje množství používaných plastů
Řetězec rychlého občerstvení McDonald’s pokračuje ve své snaze eliminovat plasty při servisu jídla a nápojů. Zákazníci proto od 15. ledna dostanou při konzumaci v restauraci nápoje bez víčka. Stále si o něj však mohou požádat. Oproti dřívějšku nicméně nepůjde o plastová, ale papírová víčka z lisovaného vlákna. Novinka má přinést úsporu zhruba 84 tun plastu ročně.
Zákazníkům McDonald’s tak budou nově servírovány teplé i studené nápoje při konzumaci v restauracích bez víček. Společnost tak pokračuje ve své snaze eliminovat odpady, přičemž do roku 2025 plánuje nahradit všechny plastové obaly za obnovitelné, recyklované nebo certifikované materiály. Ty budou dále tříděny a zpracovány. Zákazníkům však zůstává možnost volby, jak vysvětluje Tomáš Myler, impact director McDonald’s: „Věřím, že naším zákazníkům záleží na planetě tak jako nám. V případě odnosu nápojů z restaurace jim ale víčko nebo brčko rádi poskytneme. V případě studeného pití to budou papírové materiály, u teplých zatím stále plastové, přesto už teď hledáme vhodné alternativy. Situace se v tuto chvíli nemění u McDelivery, nicméně i při rozvozu chceme do budoucna přistoupit k více environmentálně odpovědnému řešení.“
V případě objednávky s sebou jsou teplé nápoje nadále podávány s plastovým víčkem, studené nápoje s víčkem z lisovaného papírového vlákna. Změna se netýká služby McDelivery z důvodu bezpečné manipulaci při transportu. Zákazníci tak budou při rozvozu nadále dostávat nápoje s plastovým víčkem. Přesto zmíněné opatření přinese úsporu plastů v řádech 84 tun ročně, o 30 % pak klesne spotřeba tohoto obalového materiálu.
Uvedený krok je součástí dlouhodobé strategie řetězce, která má za cíl odstranit z restaurací jednorázové plastové materiály. Prvním zásadnějším krokem bylo nahrazení plastových brček papírovými, následovala výměna plastových příborů za dřevěné. Plast zmizel i z kelímků na studené nápoje a shaky nebo třeba krabiček na saláty. Od roku 2022 prodává McDonald’s pramenitou vodu Rajec výhradně v rPET obalech, o rok dříve zahájil přechod na ekologické varianty hraček v rámci Happy Mealu. Všemi zmíněnými kroky dosáhla společnost úspory zhruba stovek tun jednorázového plastu ročně.