Žufánek inovuje design lahví svých destilátů a likérů
Lihovar Žufánek uvedl na trh redesignovanou hlavní produktovou řadu. Ke změně došlo po šesti letech. Redesign měla na starosti agentura Little Greta. S ní Žufánek v nedávné době pracoval na designu limitovaných edicí a nyní jí svěřil i klíčovou produktovou řadu ovocných destilátů a likérů.
„Předchozí vizuální styl postavený na jednotlivých písmenech – takové abecedě alkoholu – jsme nyní chtěli více rozvinout a změnit přísně technický výraz na větší hravost a dynamičnost. Do grafického stylu zapojujeme více elegance v podobě stuhy, která se táhne celou řadou a kreslí tak nový slabikář. Slabikář našeho alkoholu,“ komentuje změnu Martin Žufánek, spolumajitel lihovaru a jeho hlavní postava.
„Žufánkův design od naší spřátelené designérky Andreey Bory byl velmi dobrý, s odstupem šesti let od jeho vzniku jsme však cítili, že ho lze oživit,“ vysvětluje kreativní ředitel agentury Tomáš Nedvěd. Návrh měl na starosti art director Radoslav Dostál, který poznamenává: „Nový design si udržel minimalismus a dominantu v podobě signifikantního písmene, získal však větší ladnost a osobitost. Inspirací byly organické tvary surovin, ze kterých se produkty destilují.“
Redesign hlavní produktové řady navázal na předchozí spolupráci mezi Žufánkem a Little Gretou, nejprve na limitované edici slivovice vydané u příležitosti výročí 1200 let od první písemné zmínky o Moravě, poté na limitce Žufánkovy oskerušovice.
Současně s redesignem Little Greta natočila sérii krátkých videí a vytvořila řadu klíčových vizuálů. Spolupráce mezi lihovarem a agenturou má být pro letošek završena redesignem Žufánkova ginu.