
Řetězec Rewe zavádí do svých prodejen v Německu bezobalové řešení české firmy Miwa
Maloobchodní řetězec Rewe nabídne zákazníkům ve svých obchodech v Německu bezobalové moduly české společnosti Miwa. Ty umožňují nakupovat potraviny typu těstovin, oříšků, rýže či cereálií do opakovaně použitelných vratných nádob. Nyní Rewe testuje zmíněnou technologii v jedenácti svých obchodech v různých německých městech, například v Kolíně nad Rýnem nebo Bonnu. Miwa obdobně spolupracuje i s nizozemským řetězcem Albert Heijn, v Česku pak se supermarkety Albert. Dále také například s řetězcem Aldi ve Velké Británii.
„Jde pro nás o zatím největší pilotní projekt v segmentu maloobchodu. Ostatní řetězce si naši technologii na začátku testují většinou jen v jednom až třech obchodech, tady půjde rovnou o obchodů jedenáct. Německo je pro nás zajímavý trh, který velmi slyší na ekologická řešení a opakovaně použitelné obaly tam vedle velké části veřejnosti podporuje i tamní nová legislativa,“ říká výkonný ředitel společnosti Miwa Mirek Lizec.
Vedení řetězce podle něj se hodně zajímalo o hygienické a digitální standardy řešení, o bezpečnost a efektivitu prodeje. „Oceňovali také, že jsou bezobalové moduly uživatelsky příjemné a pro zákazníky snadno pochopitelné. Jsme rádi, že se nám daří navazovat spolupráci s takto významnými hráči navzdory tomu, že evropský maloobchodní trh se nyní musí vzpamatovávat ze série problémů jako inflace, válka na Ukrajině, dozvuky covidu a podobně,“ dodává Mirek Lizec.
Rewe bude v bezobalových modulech prodávat primárně zboží v bio kvalitě. Na rozdíl od klasických bezobalových řešení nebude v obchodech docházet k žádné přímé manipulaci s otevřenými potravinami například při přesypávání. Dodávka produktu probíhá v uzavřených kapslích, které se vždy jen vloží do bezobalové stěny. Právě takové řešení Rewe preferovalo, zaručuje totiž naprostou hygieničnost a maximální trvanlivost potravin.
Miwa do prodejen Rewe nainstalovala své nové moduly druhé generace. Ty v sobě mají nově integrovaný dvouřádkový displej s váhami, zákazník tak v každém okamžiku vidí, kolik zboží si již odsypal a za jakou cenu. Celý systém je nyní také vybaven novou elektronikou a softwarem. Moduly druhé generace rovněž umožňují prodej i větších produktů, které by dříve neprošly otvorem kapsle. U potravin, které mají tendenci se při násypu zasekávat, nově pomohou integrované vibrace.
Řešení společnosti Miwa pro maloobchodní řetězce je založeno primárně na opakovaně použitelných standardizovaných kapslích – kolujících mezi výrobci, obchody a servisním centrem – a na maximálním využití chytrých dat. Jedna taková kapsle během svého životního cyklu ušetří téměř 2 000 kusů jednorázových obalů. Důležitý je pro obchodníky také fakt, že zmíněný systém nijak nenarušuje jejich dosavadní logisticko-operační procesy, naopak jim přináší ekonomickou a ekologickou výhodu.
A jak přesně fungují bezobalové moduly pro koncové zákazníky? Zákazník si přímo na místě vezme zálohovanou opakovaně použitelnou nádobu. Případně si přinese nádobu svoji, v takovém případě ji na modulu musí nejprve zvážit, aby platil skutečně jen za váhu vybraného produktu. Poté si zákazník na integrovaném displeji vybere kýžený produkt a jemně zatlačí nádobou na násypník. Nádoba se začne plnit a displej ukazuje momentální váhu a cenu produktu v nádobě. Modul nakonec vytiskne cenovku, kterou si zákazník nalepí na nádobu. S tou následně odchází k pokladně. Zálohované nádoby pak mohou být vráceny prostřednictvím automatů v obchodech Rewe i u dalších partnerů.