
Inovace a produktové novinky u Procter & Gamble
Společnost Procter & Gamble letos uspořádala Inovační výstavu v Ženevě, na které představila řadu zajímavých inovací i produktových novinek. A protože zhruba 75 % spotřebitelů by si přálo žít udržitelněji, snaží se její značky přicházet se zlepšeními a chytrými vychytávkami, které to lidem umožní, aniž by se museli vzdát vysoké kvality nebo účinnosti produktů. Jde například o srolovatelnou láhev šamponu, Plovoucí etikety a digitální vodoznaky nebo obal jaru, který stojí vzhůru nohama.
Od tuhého šamponu ke srolovatelné láhvi
Šampony Head & Shoulders Bare budou nyní k dostání v revoluční láhvi, kterou je možné srolovat a vymačkat z ní produkt do poslední kapky. Láhev bude navíc obsahovat o 46 % méně plastů (ve srovnání s klasickým 400 ml balením). Kromě toho tento šampon obsahuje jen minimum látek, a přesto si zachovává stejné vlastnosti a ochranu proti lupům. Do roku 2030 pak mají být všechny produkty značky Head & Shoulders k dostání ve 100 % recyklovatelných nebo znovupoužitelných obalech. Novinkou je také řada Head & Shoulders Microbiome Balance, která napomůže udržovat pokožku hlavy ve správné kondici a zbavit ji nežádoucích lupů.
Plovoucí etikety a digitální vodoznaky
Zásadní proměny se projevily také u oblíbených aviváží Lenor, které se vyrábí v továrně Rakona v Rakovníku. Všechny aviváže jsou plně recyklovatelné. Na jejich výrobu se s výjimkou víčka a etikety také nepoužívá panenský primární plast. Láhve aviváží budou vybaveny digitálními vodoznaky, pomocí kterých je bude možné automaticky třídit. Změnou prošla i vizáž lahví – nově jsou aviváže Lenor transparentní, díky čemuž jsou také lépe recyklovatelné a využitelné pro další použití. Původní etiketa byla nahrazena smršťovací a snadno snímatelnou etiketou. Věděli jste také, že etikety budou nově umět plavat? Aby bylo třídění ještě jednodušší, jsou tyto etikety potištěny i speciálními barvami, které nešpiní a nemohou tak znečistit vodu v recyklačním zařízení.
Značka Lenor chystá také inovaci složení aviváže na rostlinné bázi. To má totiž nižší uhlíkovou stopu než přísady, které nejsou rostlinného složení. Momentálně je v testovací fázi také prototyp aviváže, jejíž láhev by měla být vyrobena z dřevěných vláken.
Jar vzhůru nohama, kterému stačí i studená voda
Věděli jste, že 93 % uhlíkové stopy vzniká při mytí prádla na ohřev vody? 60 % spotřebitelů se navíc bojí mýt nádobí ve studené vodě, protože nevěří, že bude nádobí čisté a zbavené všech nečistot. Značka Jar, jejíž produkty se také vyrábí v továrně Rakona v Rakovníku, se proto rozhodla přijít s inovací, která vám umožní mýt nádobí efektivně i ve studené vodě, díky čemuž můžete uspořit až 50 % energie (při snížení teploty na 23 stupňů). Nový Jar Max Power umyje nádobí i ve studené vodě a vy tak můžete šetřit nejen finance za energie, ale pomoci chránit i životní prostředí. Jar se nově bude prodávat v láhvi otočené vzhůru nohama, která bude mít podobný uzávěr jako kečup. Jedním zmáčknutím získáte optimální množství prostředku a jakmile ho vypotřebujete, nemusíte kupovat novou plastovou láhev znovu. K dostání bude refill v kartonové krabici, ze které si Jar přelijete do plastové láhve, kterou už budete mít doma z minula. Kartonová krabice navíc obsahuje o 85 % méně plastů než ta plastová.
„V Procter & Gamble je pro nás nejdůležitější přinášet našim spotřebitelům takové produkty a inovace, které jim pomohou usnadnit jejich každodenní život. Stejně tak je pro nás také důležité být silou pro dobro a růst, to znamená, že veškeré naše inovace tvoříme i se snahou pomoci světu okolo nás a zlepšit životy v komunitách i pomoci chránit životní prostředí. Naším hlavním cílem je zlepšit životy nyní a pro příštích generací díky superioritě našich produktů, která je zároveň udržitelná,“ dodává k inovacím Yvette Krubl, manažerka korporátní komunikace ve společnosti Procter & Gamble.