
Přihlašování do soutěže Obal roku 2023 vrcholí
Registrace do 30. ročníku obalové soutěže Obal roku v tomto týdnu vrcholí. Své exponáty mohou zájemci přihlašovat až do pondělí 7. srpna 2023. Již přihlášené soutěžní exponáty z různých kategorií ukazují, že laťka bude letos nastavena vysoko. Jubilejní ročník navíc přináší několik novinek – organizátoři představí nové speciální ocenění a také novou kategorii.
Registrace do soutěže i letos probíhá online, a to prostřednictvím přihlašovacího formuláře na stránce www.obalroku.cz.
Jaké jsou důležité termíny letošního ročníku?
- 7. srpna – prodloužená uzávěrka přihlášek do 30. ročníku Obal roku 2023
- 28. srpna – po domluvě osobně doručit vzorky exponátů na adresu Konferenční centrum GreenPoint, Dvouletky 529/42, Praha 10
- 29.–31. srpna – zasedání odborné poroty
- 31. srpna – neformální vyhlášení výsledků
- 19. října – Galavečer Obal roku 2023 v rámci 11. obalového kongresu Obalko
Nová kategorie Marketing
Dnešní spotřebitelé si chtějí koupit nejen kvalitní produkt, ale také zážitek. A obal hraje v tomto procesu klíčovou roli. Je to první, co spotřebitel uvidí, a může výrazně ovlivnit jeho rozhodnutí o koupi. Přesně to je důvod, proč je tak důležité zaměřit se na využití obalových materiálů pro marketingové účely a proč se pořadatelé soutěže rozhodli zavést tuto novou kategorii.
Jde o hledání designových řešení, která dokážou využít obal jako nástroj pro marketing a propagaci. Ať už jde o kreativní využití materiálů, neobvyklou formu obalu nebo překvapivou interakci se spotřebitelem – tedy jak lze obal přeměnit na mocný marketingový nástroj.
Důležité je, že tato kategorie se nezaměřuje primárně na obaly produktů, ale na to, jakým způsobem může být obal samotný využit k propagaci, komunikaci s cílovou skupinou nebo posílení značky. Je to otevřené pole pro kreativitu a inovace.
Speciální ocenění Packaging Print Prize
Novinkou je i ocenění Packaging Print Prize, jež si klade za cíl posunout hranice tisku a kvality obalů na novou úroveň. Proto bude hodnocení provedeno skupinou expertů na kvalitu a tisk. Tito specialisté pečlivě prozkoumají každý přihlášený exponát a vyberou to nejlepší z nejlepších.
Hodnoticí kritéria
Stanovená kritéria a jejich váha budou hrát velkou roli při hodnocení, které bude díky novému systému velmi detailní a bude vyžadovat více času pro hodnocení.
V rámci hodnocení přihlášených exponátů bude letos brán velký zřetel zejména na kritéria, jimiž jsou míra inovace, funkčnost, technické zpracování, design a konstrukční podoba, dodavatelský řetězec nebo udržitelnost a společenská odpovědnost.
Další posun kupředu
Iva Werbynská, ředitelka Obalového institutu Syba, říká: „V současné době, kdy se mění nařízení, a to nejenom ta z Evropské komise, věřím, že je ten správný čas ukázat, že se naše dovednosti, technologie, materiály a um celkově posouvají stále kupředu. Navázat na tradičně dobré jméno českého průmyslu, rychle se adaptovat na zhoršující se environmentální situaci a prosadit se – k tomu všemu dává příležitost tradiční obalová soutěž Obal roku. Právě ta dává příležitost k získání ocenění a jeho následné využití pro komunikaci nového produktu široké veřejnosti. Vždyť správný obal zvyšuje hodnotu produktu.“ Progres v neotřelých řešeních a přínos v oblasti inovativních obalových trendů podle Ivy Werbynské posouvá Česko a Slovensko mezi absolutní světovou špičku.
Partneři soutěže Obal roku 2023
Generálním partnerem soutěže a zároveň partnerem třídění je společnost Eko-kom, stříbrnými partnery jsou společnosti EmbaxPrint, FachPack, Thimm pack’n‘display a Smurfit Kappa. Bronzovým partnerem soutěže je DS Smith Packaging. Partnery jsou veletrh BrauBeviale, Český svaz pivovarů a sladoven, organizace GS1 Czech Republic a společnost Ipsos. Partnery třídění na Slovensku jsou společnosti Envi-Pak a Natur-Pack. Spolupracující organizace je Společnost tisku.
Záštitu nad akcí převzal Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR, Hospodářská komora ČR, Zväz obchodu SR, Vel’vyslanectvo Slovenskej republiky v Prahe, Potravinářská komora České republiky, České sdružení pro značkové výrobky a Slovenské združenie pre značkové výrobky a další.
Časopis Svět balení je hlavním mediálním partnerem soutěže.
Detailnější informace o soutěži Obal roku 2023 najdete na www.obalroku.cz.