
Síť dm rozšiřuje prodej ekodrogerie do opakovaně použitelných nádob
Společnost dm drogerie markt zvyšuje počet prodejen, ve kterých jsou k dispozici plnicí stanice na čisticí a prací prostředky. Do opakovaně použitelných nádob mohou zákazníci doplňovat certifikované ekologické prací a čisticí prostředky české značky Tierra Verde. Spotřebitelé loni v prodejnách dm koupili téměř 16 tisíc litrů stáčené ekodrogerie.
Drogerie dm se tak rozhodla zareagovat na úspěch svého konceptu bezobalového prodeje. Stávající plnicí stanice, které jsou součástí 21 prodejen po celé republice, rozšiřuje o pět nových. Jedná se o prodejny v Klatovech, Poděbradech, Kladně, Břeclavi a od 23. června rovněž v Berouně.
„Zájem Čechů o bezobalový prodej v této podobě neustále roste. V roce 2022 se v plnicích stanicích dm dočepovalo bezmála 16 tisíc litrů ekologických prostředků na praní a čištění. Největší zájem byl o prací gel z mýdlových ořechů s levandulí,“ potvrzuje rostoucí zájem Jiří Peroutka, manažer komunikace dm.
Princip je jednoduchý. Při prvním nákupu si zákazníci pořídí plastovou nádobu s produktem Tierra Verde o vybraném objemu a tu následně mohou v plnicí stanici po spotřebování znovu naplnit. „Lahve mají pod zadní etiketou speciální čip. Ten plnicí stanici umožňuje identifikovat, jaký produkt má doplnit, aby obsah lahve odpovídal informacím na obale. Opakované doplňování šetří náklady zákazníka a je rovněž ohleduplné k přírodě. Pokaždé, když opakovaně využijeme lahev o objemu jeden a půl litru, ušetříme šedesát gramů plastu,“ vysvětluje Jiří Peroutka s tím, že na výběr mají spotřebitelé ze čtyř produktů. Doplnit mohou univerzální čistič, gel na nádobí s vůní citronu, prací gel z mýdlových ořechů a máchadlo prádla s levandulovým extraktem.
Jak dm drogerie uvádí, udržitelnost a ohleduplnost jsou pro zásadní. „Ve všem, co děláme, vždy zohledňujeme principy trvalé udržitelnosti. Prodejny i logistické centrum čerpají energii z obnovitelných zdrojů, účtenky tiskneme bez obsahu fenolů, snižujeme množství nadbytečných obalů a zákazníci si mohou odnést svůj nákup ve vratných bavlněných taškách,“ vysvětluje Jiří Peroutka a dodává, že pro firmu je v tomto ohledu důležitá také edukace zaměstnanců i spotřebitelů.