logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Rumunsko spouští zálohový systém s řešením od slovenské firmy Sensoneo V Rumunsku startuje...
  • Mondelēz má i letos vánoční edici Milky, Fidorky a Opavia Společnost Mondelēz uvádí na trh...
  • Zájem o obaly z vlnité lepenky před Vánoci roste České spotřebitele letos čekají, co se potravin...
  • Rohlik.cz spouští pilotní projekt zpětného odběru PET lahví Převzít nákup a odevzdat použité PET...
  • Evropský parlament podpořil plány a cíle EU pro snížení obalového odpadu Na svém středečním...

Thimm v roce 2022 zvýšil obrat, investuje do výrobních závodů i digitalizace

6. dubna 2023
Reporty z obalového trhu 0
628
Thimm v roce 2022 zvýšil obrat, investuje do výrobních závodů i digitalizace

Thimm v roce 2022 zvýšil obrat, investuje do výrobních závodů i digitalizace

Skupina Thimm úspěšně uzavřela hospodářský rok 2022. Obrat vzrostl na 723 milionů eur, EBITDAR na 105 milionů eur. Rodinný podnik dál investuje do rozvoje svých výrobních závodů a pokročilých digitálních technologií.

Kornelius Thimm, generální ředitel skupiny Thimm, zdůrazňuje: „Navzdory extrémnímu nárůstu cen našich surovin a vysoké nejistotě na odbytových trzích se nám podařilo výrazně zvýšit celkový výsledek společnosti. Prodej divize průmyslových obalů doprovázený orientací na naše zákazníky v sektoru spotřebního zboží vedly v uplynulém hospodářském roce k celkově dobrému výsledku. To je důležitým základem pro realizaci investičního programu oznámeného v loňském roce. Tímto investičním programem v hodnotě 400 milionů eur vytváříme předpoklady pro úspěšnou realizaci naší strategie růstu Thimm 2030.“ K 1. červenci 2022 Kornelius Thimm nahradil ve funkci generálního ředitele skupiny v rámci generační obměny dlouholetého jednatele Mathiase Schliepa.

Zaměření na průmysl spotřebního zboží a e-commerce

„Již několik let pozorujeme silnou poptávku po inovativních a udržitelných obalových řešeních, zejména pro zboží každodenní spotřeby a pro přepravní obaly v oblasti e-commerce. Tuto oblast považujeme za naši klíčovou kompetenci a v uplynulém roce jsme jí naši společnost důsledně přizpůsobili,“ vysvětluje Kornelius Thimm. V kontextu tohoto zaměření prodala skupina Thimm v červenci 2022 svou obchodní divizi pro průmyslové obaly Thimm Packaging Systems japonské skupině Rengo. V rámci divize pracovalo 1075 zaměstnanců v 8 pobočkách v Německu a Česku.

Odvětví vlnité lepenky bylo v důsledku koronavirové pandemie už tak pod velkým tlakem a ruská válka na Ukrajině v roce 2022 přinesla další velké výzvy na trhu. To vedlo k enormnímu nárůstu cen, zejména v odvětví energetiky a u nejdůležitější suroviny, vlnité lepenky. Zvýšení cen, které bylo nutné ke kompenzaci nákladů, znamenalo výrazné zvýšení obratu v divizi Thimm pack’n’display. V důsledku rostoucí inflace a z ní plynoucí neochoty spotřebitelů utrácet však tržby v této divizi klesaly stejně jako v odvětví vlnité lepenky.

Důsledné zaměření skupiny Thimm na digitální tisk vedlo v divizi Christiansen Print k nárůstu prodeje v oblasti digitálního tisku o přibližně 12 %. K tomuto pozitivnímu vývoji přispěl i rozvoj nových oblastí použití.

Rozsáhlé investice v náročné situaci na trhu

Navzdory komplikované situaci na trhu začal loni Thimm realizací investičního balíčku. V roce 2022 investovala skupina společností celkem zhruba 33 milionů eur do masivního rozšíření všech závodů doma i v zahraničí a do digitalizace a automatizace výrobních procesů. V českém závodě na výrobu vlnité lepenky ve Všetatech například společnost Thimm nainstalovala novou lepičku klopových krabic v hodnotě tří milionů eur, na které se od nynějška plně automaticky skládají a lepí udržitelné obaly z vlnité lepenky. O novou lepičku na klopové krabice za více než čtyři miliony eur bylo doplněno i lepicí centrum ve Wörrstadtu. Díky tomuto rozšíření se závod dále rozvíjí na specializovanou pobočku se zaměřením na spotřební zboží. V Northeimu dále Thimm uvedl do provozu linku za pět milionů eur, která stanovuje nové standardy kvality v dalším zpracování vlnité lepenky. Nejnověji dal výrobce obalů zelenou investici do nového digitálního tiskového stroje od společnosti HP v hodnotě 20 milionů eur, který má být instalován v závodě v Alzey a jehož uvedení do provozu je naplánováno na první čtvrtletí roku 2024.

Vize digitalizace „Internet of Packs“

Pořízením druhého digitálního tiskového stroje pro předtisk rolí společnost důsledně sleduje svou strategii digitalizace. HP PageWide T1195i Press je dalším vývojem zařízení instalovaného v závodě Ilsenburg. Společnost Thimm tím reaguje na požadavky zákazníků: „Náš cíl: žádné průběžné doby pro výrobu obalů a displejů, žádná minimální množství objednávek, žádné dodatečné náklady v dodavatelském řetězci, a to vše v rámci ekologicky udržitelného výrobního procesu,“ popisuje Kornelius Thimm. Rozšíření předtisku vidí jako konkurenční výhodu: „Zvýšená kapacita díky novému digitálnímu tiskovému stroji nám umožní výrazně redukovat přímý tisk na našich dokončovacích strojích a dosáhnout tak vyšších rychlostí chodu pro vyšší produktivitu. Instalace druhého zařízení je navíc rozhodujícím milníkem naší strategie digitalizace: jeho prostřednictvím tak poháníme digitalizaci celého dodavatelského řetězce i mimo obalový průmysl.“ Vizí, kterou tím naše společnost sleduje, je „Internet of Packs“ – tedy propojení strojů nebo předmětů v obalovém managementu analogicky k Internet of Things, internetu věcí. Pořízením nového digitálního tiskového stroje udělal podnik směrem k této vizi rozhodující krok.

Připraveni na udržitelnou budoucnost

Kromě digitalizace se výrobce obalů nadále zaměřuje na ekologickou udržitelnost. Kornelius Thimm uvádí: „Jako odpovědný rodinný podnik se staráme o společnost a životní prostředí. Proto jsou uvážené a udržitelné kroky naší společnosti důležitější než kdy jindy. Jako dlouhodobý cíl jsme si tedy stanovili uhlíkově neutrální výrobu a v současné době pracujeme na plánu její realizace.“ Thimm se přitom opírá o iniciativu Science Based Targets: ta představuje osvědčené postupy pro snižování emisí a pro jednotlivé společnosti definuje individuální cíle pro uhlíkovou neutralitu v souladu s vědeckými poznatky o klimatu. „Zaměřujeme se na opatření, která umožňují uhlíkově neutrální výrobu. V této souvislosti jsme již na konci roku 2022 nainstalovali na střechu továrny v rumunském Sibiu fotovoltaický systém. Zde získáváme zkušenosti s alternativní výrobou elektřiny pro naši výrobu vlnité lepenky – i pro budoucí investice.“ Transparentní přehled všech aktivit v oblasti udržitelnosti poskytuje nová prezentace ukazatelů společnosti zveřejněná v březnu 2023.

Kornelius Thimm, generální ředitel skupiny Thimm

I nadále zůstává Kornelius Thimm optimistický: „Jsme si vědomi napjaté situace na trhu, a pokud jde o vývoj prodeje a nákladů, i v letošním roce se připravujeme na pokračující nejistotu. Přesto předpokládáme stabilní vývoj výsledků. Náš rodinný podnik je dobře vybaven: máme skvělé zaměstnance, kteří svou kvalifikací, orientací na úspěch a vášní společně posouvají podnik kupředu. Zároveň se nebojíme přehodnocovat vlastní strategie a cíle: V rámci strategie Thimm 2030 například v současné době dále rozvíjíme naši značku. Jsem si jistý, že s novou koncepcí značky budeme ještě více inspirovat zaměstnance, zákazníky i partnery. Díky našemu investičnímu balíčku také vytváříme optimální podmínky pro digitální a udržitelnou pozici naší společnosti, a tím i pro to, abychom byli i v budoucnu inovativním a spolehlivým partnerem pro naše zákazníky,“ dodává.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Obaly: Biomasa v hlavní roli

Obaly: Biomasa v hlavní roli Současný trend k udržitelnosti vede mnohdy k inovativním postupům při výrobě papíru. Papírna Aloisov a.s., která je jediným výrobcem trávového papíru v České republice, posunula tuto hranici ještě dále. Ve spolupráci s několika výzkumnými pracovišti vyvinula papír ze slámy a listí. Výrobek splňuje veškerá mechanicko-fyzikální kritéria, potřebná pro využití v obalovém průmyslu. Vznikají tak například papírové […]

MULTIVAC a Handtmann: Globální partnerství od ledna 2024

MULTIVAC a Handtmann: Globální partnerství od ledna 2024 Oznamujeme zajímavou novinku: Od nového roku MULTIVAC rozšiřuje své globální působení díky partnerství s Handtmann Group, stává se jejich exkluzivním zástupcem ve 23 zemích. Jaká přínosy to přináší na českém trhu? Proč Handtmann vybral právě MULTIVAC? Handtmann usiluje o globální expanzi a inovace svých služeb. Hledal partnera, který […]

Automatizace ve třídění palet

Automatizace ve třídění palet Automatizace je prakticky dennodenním tématem moderních firem. Firem, které chtějí být konkurenceschopné, a přitom nevěří v zázrak, že jednoho dne budou před branami podniků stát davy natěšených pracovníků, kteří navíc budou ještě plně kvalifikovaní. Výjimkou nejsou ani společnosti, jejichž výrobní či obchodní aktivity provází paleta. Za všechny zmiňme například automatizované sklady […]

Vdechněte obalům život, TVOŘTE NEOBYČEJNÉ OBALY online & 3D

Vdechněte obalům život, TVOŘTE NEOBYČEJNÉ OBALY online & 3D Nikdy to nebylo snazší. Nástroj pro designové obaly, krabice i krabičky. Ihned vidíte realistický náhled. Efektivní a rychlá je i následná výroba. Překvapí Vás výsledek i cena. Krabice a krabičky pro e-shopy, malé i velké firmy. Díky instalovaným technologiím se řadíme mezi nejlépe vybavené velkoformátové provozy […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required