Nové logo, nová identita značky Pepsi
Pepsi mění logo po necelých 15 letech. Překvapivě nejde cestou čistého minimalismu a nebojí se podívat více než 80 lez nazpět na dobu svého prvního uvedení loga s „Pepsi glóbem“.
Oslavit 125leté výročí jde ve velkém stylu. Společnost Pepsico tak učinila pro svou klíčovou značku Pepsi skutečně okázale: kompletní změnou vizuální identity. Ta má vycházet z historie, ale zároveň se dívat do multi-platformní budoucnosti a klást důraz na sladidly ochucenou „Pepsi Zero Sugar“.
„Novou identitu značky jsme navrhli tak, aby spojovala budoucí generace s dědictvím naší značky a spojovala odlišnosti z naší historie se současnými prvky, které signalizují naši odvážnou vizi toho, co přijde,“ říká Mauro Porcini, SVP & Chief Design Officer společnosti PepsiCo.
Logo v průběhu let
Následující koláž log zobrazuje vývoj v čase od počátku na přelomu 19. a 20. století po současnost. Nová podoba loga má jistý retro nádech a zároveň má ale i vysokou čitelnost a schematičnost, která se hodí nejen v offline světě, ale zejména napříč různými digitálními kanály.
„Při tvorbě nového designu jsme si kladli otázku, jak vzít vše, co máme rádi na společnosti Pepsi a její minulosti, a vytvořit něco, co ji přesahuje?“ vysvětluje proces tvorby nové identity Mauro Porcini.
Rebrand zachovává „glób Pepsi“, který je pro značku typický už od 50. let minulého století. Navrací ale vertikální podobu vlny i logotyp vepsaný do jeho prostřední bílé části. Jeho černá barva s podkladem silně kontrastuje, přičemž to má odkazovat nejen na „Pepsi Zero Sugar“, ale i na novou recepturu klasické Pepsi, která by měla obsahovat o 57 % méně cukru než stávající verze.