
Ikonická lahev od Becherovky je ústředním motivem nové kampaně
Becherovka spouští novou komunikační kampaň s názvem Originál Bitter 1807. Odkazuje v ní na historii a tradici bylinného likéru, který se vyrábí v Karlových Varech nepřetržitě od roku 1807. Hlavní roli v reklamních spotech sehrála ikonická lahev, která je pro Becherovku typická. Kampaň běží od 20. března v TV, během jara se objeví i v digitálních kanálech, na sociálních sítích a v outdooru.
Becherovka byla jedním z prvních hráčů v kategorii bitter a už více než 200 let se drží své receptury a svých hodnot. Nová komunikace stojí na několika pilířích. Hlavním je lahev, kterou i v siluetě poznají tři čtvrtiny české populace.
„Becherovka má ikonickou lahev. Nová kampaň je v podstatě jen o ní. Žádní nadšení konzumenti na baru. Jen interpretace lahve, jejích vlastností a historie,“ říká Marek Linhart, kreativní ředitel YYY agency, která nový spot pro Becherovku zrealizovala.
Legendární lahev
Legendární plochý tvar lahve navrhl pro Becherovku v roce 1866 Karel Laube a od roku 1907 se odlévá z typického zeleného skla, i proto je ve spotu jednou tvořena ze skleněných krystalků a v jiném zase z bylin, odkazujících na tajemnou recepturu.
„Touto komunikací chceme vybudovat silné povědomí o tom, z čeho je produkt vyroben a jaké hodnoty reprezentuje. Ikonickou lahev propojujeme s novým sloganem Originál Bitter 1807. Ten odkazuje na naši originální recepturu, unikátní neměnnou hořkosladkou chuť a dlouhou tradici, což podtrhuje i hlavní headline Svět se mění, chuť zůstává,“ komentuje kampaň Pavel Geschmay, marketing manager společnosti Jan Becher Pernod Ricard.
Nezaměnitelná estetika nového vizuálu
Agentura YYY pro Becherovku vytvořila zcela nový vizuální svět s nezaměnitelnou estetikou, který maximálně využívá barevnou paletu značky a s lahví zachází jako s klenotem. Hudební doprovod složil multiinstrumentalista a skladatel Karel Havlíček.
„Becherovka je česká klasika. Nová komunikace má ukázat, že i tradiční značka dokáže být svěží, současná, a překvapivě i zábavná,“ říká Josef Havelka, dlouholetý strategický konzultant značky.
Nové spoty jsou ke zhlédnutí zde.
Nová kreativa přenáší Becherovku do dnešního světa. Při vývoji kampaně byla využita umělá inteligence a hlavní spoty jsou tvořené plně ve 3D s pomocí počítačové animace. Render jednoho 10sekundového spotu probíhal na 30 strojích a zabral 6 hodin. Doplňkové formáty ale využívají pro kontrast řemeslně náročnou ruční animaci. Výrobu si vzala na starosti produkce Bistro Films a režisérské duo Wolfberg–Přemysl Ponáhlý a Jan Kalvoda. Postprodukci obstaralo studio PFX.
„Výrobní proces byl velkou výzvou, většina výstupů se totiž realizovala v postprodukci, full CGI. Díky odvaze a představivosti klienta se nám vše povedlo dokončit v efektivním čase a jsme opravdu hrdí na výsledek,“ hodnotí spolupráci Anastasia Sochneva, account team leader YYY agency.