
Nové nealko pivo Kozel se stáčí do plechovek
Pivovar ve Velkých Popovicích, který je součástí společnosti Plzeňský Prazdroj, přichází na trh s novinkou Kozel Nealko. Ta si podle výrobce zachovává výraznou sladovou chuť, jemnou hořkost i dobrou pitelnost podobně jako obvyklé alkoholické varianty této pivní značky. Kozel v nealko provedení se dostává na pulty a do regálů prodejen postupně od letošního února, k dispozici je výhradně v půllitrových plechovkách.
Kategorie nealkoholického piva je v Česku dlouhodobě nejrychleji rostoucí pivní kategorii. Její podíl (včetně nealko radlerů) už aktuálně činí více než 7 procent. „Trh nealko piva je dnes již plnohodnotnou samostatnou nápojovou kategorií, ve které spotřebitelé očekávají bohatou nabídku. Proto jsme se rozhodli lidem, kteří mají rádi chuť Kozla, nabídnout i jeho nealkoholickou variantu,“ vysvětluje Jana Vainerová, senior brand manažerka značky Velkopopovický Kozel, a dodává: „Věříme, že poctivé nealkoholické pivo Kozel si najde, stejně tak jako jeho alkoholické varianty, celou řadu příznivců,“
Nové nealkoholické pivo je plněno do půllitrových plechovek. Rostoucí zájem spotřebitelů o plechovky je trendem posledních let. Zatímco v roce 2017 tvořily v rámci Plzeňského Prazdroje necelých 14 procent všech obalů, loni to už bylo 26 procent a staly se tak třetím nejprodávanějším obalem české pivní jedničky.
Dlouhodobě nejžádanější jsou podle společnosti vratné lahve, které tvoří bezmála 40 procent prodejů, na druhém místě jsou sudy. Plzeňský Prazdroj se dlouhodobě snaží o maximální cirkularitu obalů, aby byly v co největší míře vratné nebo znovu použitelné. I proto spoluzaložil v roce 2021 s dalšími nápojářskými firmami v Česku Iniciativu pro zálohování, která otevřela dialog o zavedení plošného zálohového systému na PET lahve a plechovky v tuzemsku.