
Mixit velikonoční kalendář – další lahůdka, kterou si zákazníci zamilují už kvůli obalu
Aby obal nebyl odpad, to by měla být mantra všech výrobců. Společnost Mixit.cz na to jde z trochu jiné strany. Snaží se na své produkty vymýšlet takové obaly, které nebudete chtít vyhodit. A možná budou i dalším důvodem, proč si je zákazník koupí. Často se totiž stávají stálou funkční dekorací kuchyní nebo třeba dětských pokojů. Letos poprvé se mezi ně zařadil po tradičním úspěchu adventního kalendáře i jím inspirovaný velikonoční kalendář. Jaké jsou ty nejzajímavější obaly Mixitu?
Tubusy
Možná více než logo ptáčka je pro Mixit typický jeho obal – vysoký tubus s víčkem, který je až po okraj plný müsli, kaší nebo třeba preclíků v čokoládě. Design tubusů se pravidelně mění, Mixit na něm spolupracuje i s designéry a výtvarníky jako třeba Tomski&Polanski, nechává je malovat zákazníky, připravuje sezónní limitované edice… Aby zkrátka byl každý tubus zábavný a lákavý. Ale o to, aby byl lákavý obal, se snaží asi všichni výrobci. Mixit ale při jejich vymýšlení myslí i na to, aby byl užitečný. Proto po 12 letech existence Mixitu najdete tubusy v tisících českých domácností jako součást vybavení. Díky pevné konstrukci, pohodlnému otevírání a praktickému tvaru v nich zákazníci po snědení uchovávají těstoviny a další ingredience na vaření, případně v dětských pokojích se hodí na skladování drobných hraček.
„Pro nás je to báječná reklama, jsme pořád na očích našich zákazníků a k tomu mám radost, že jsme nevygenerovali jen další jednorázový obal, který by skončil na skládce,” vysvětluje jeden ze zakladatelů Mixit.cz Martin Wallner důvod, proč navzdory vyšší ceně Mixit volí cestu tubusů.
Kalendáře
Adventní kalendáře Mixit poprvé představil v roce 2015 a od té doby jsou každoročním hitem vánoční nabídky. Každý rok se proto jejich balení vylepšuje tak, aby byly krásnější a zábavnější. A letos poprvé do nabídky přibyl kalendář velikonoční, jehož balení je zároveň jednoduché puzzle z 9 dílků, kreativní prostor, který mohou ozdobit přiloženými nálepkami (nebo jimi ozdobit vajíčka) a ještě tu najdou říkanky na svatý týden.
„Jsme zvědaví, jak přijmou naší malí zákazníci tuhle novinku a jak je bude bavit. Devět plnohodnotných svačinek a k tomu několik her v jednom, to si troufám tvrdit, že je neodolatelné a na českém trhu naprosto unikátní. Tak uvidíme,” láká Martin Wallner.
Eko boxy
U mnoho produktů, včetně vlastních mixů, si zákazníci mohou zvolit jednoduchý eko-box místo tubusu. „Těmi cílíme především na zákazníky, kteří už mají našich tubusů doma spoustu a je jim líto je vyhazovat a obecně pro ty, kdo chtějí minimalizovat odpad,” vysvětluje smysl ekologičtější varianty balení Martin Wallner. Eko box je jednoduchý kartonový čistě transportní obal, ze kterého může zákazník směs vyndat a přesypat třeba do svých oblíbených tubusů. Poslouží samozřejmě i na uložení a poté se snadno recykluje, protože je to čistý papír. Navíc je vyrobený z recyklovaných materiálů. Na Mixit.cz si ho volí u předpřipravených mixů cca 11 % zákazníků, u vlastních mixů téměř čtvrtina.
Müsli classic
Jako reakci na nastupující krizi Mixit představil také ekonomičtější verzi svých lahůdek. Snížení ceny Mixit dosáhl i změnou balení, a proto na Mixitu najdete i jednu řadu produktů, které nejsou v typických tubusech, ale v jednoduchých papírových kapsách.
„Snížení ceny obalu bylo jedním z řešení, kterým se nám podařilo stlačit cenu bez toho, abychom museli snižovat kvalitu. U této řady, které říkáme Müsli classic, je obal kvůli tomu podobnější běžným maloobchodním v našem segmentu,” dodává Martin Wallner.