
Mondelēz přechází u části svého portfolia na recyklovatelné stojany
Od 14. února, tedy svátku všech zamilovaných dne svatého Valentýna, najdete Milka dezerty a sušenky Oreo a BeBe Dobré ráno v řadě obchodů v České republice a na Slovensku v hnědých recyklovatelných papírových stojanech. Jde o výsledek práce českého týmu kreativního prodeje firmy Mondelēz International (MDLZ), který se rozhodl snížit dopady způsobu prodeje cukrovinek, čokolády a sušenek na životní prostředí. V regionu jde o první plošný projekt s potenciálem rozšíření na celé portfolio výrobků a do dalších zemí.
„V Česku spotřebuje MDLZ stovky tisíc materiálů ročně pro propagaci potravin na prodejních plochách,“ říká Václav Vršínský, který je manažerem pro obchodní strategii na prodejních místech pro ČR, SR a Maďarsko.
„Zavedli jsme proto strategii pro udržitelnou výrobu propagačních materiálů a papírových stojanů bez laminace a plošného potisku, které šetří barvy, vodu a energie. Takový materiál je navíc vhodný k mnohonásobně opakované recyklaci.“
Podle Vršínského je v Česku i ve světě větší poptávka veřejnosti po udržitelné výrobě potravin, obalů a propagačních předmětů.
Hodnoty sdílené se zákazníky
„Reagujeme na hodnoty, které samozřejmě sami sdílíme s našimi zákazníky. Jde o závazek ve prospěch životního prostředí a hledání cest k dosažení udržitelného rozvoje byznysu. Proto jsme si nejdříve položili základní otázku, zda je pro danou aktivitu výroba propagačních materiálů nebo stojanů vůbec potřebná. Pokud ano, pak cílíme na minimalizaci jejich dopadu na životní prostředí skrze co nejšetrnější výrobu,“ vysvětluje Vršínský.
Jen konstrukčními změnami bylo podle něj u některých typů stojanů ušetřeno až 39 procent materiálu v porovnání s předchozí konstrukcí při zvýšení její pevnosti a stability. V letošním roce představují nové hnědé stojany 10 procent všech používaných stojanů s produkty MDLZ v Česku. V příštím roce by to již mělo být více než polovina.
Zavedení recyklovatelných stojanů představuje součást nové strategie udržitelného způsobu prodeje, kterou Vršínský se svým týmem začal naplňovat před třemi lety. Týká se navíc propagačních materiálů v místě prodeje a změny celkové filozofie pracovních postupů s přesahy do logistiky a dalších oblastí, které mohou přispět k udržitelnosti.