
Tyčinka Kofila ke 100. výročí v nových obalech od studentů designu
Kofila od společnosti Orion má ke svému 100. výročí sérii nových obalů, které pocházejí z návrhů talentovaných studentů grafického designu ze Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Studenti vytvořili téměř 80 unikátních designů, z nichž bylo vybráno 7 nejzajímavějších. Autorem vítězného návrhu je student Ivan Večerek.
„Můj návrh jasně komunikuje značku tyčinky společně s hvězdou Orion a číslovkou 100 odkazující na výročí. Realizoval jsem ho formou linorytu,“ říká autor.
Příběh Kofily se začal psát v roce 1923, kdy tyčinka z mléčné čokolády s kávovou náplní vznikla pod značkou čokoládoven Orion. Aktuálně se vyrábí v závodě Nestlé Zora Olomouc, kde se jí jen roce 2022 vyrobilo více než 20 milionů kusů.
Tradiční obal od Zdeňka Rykra
Po celou dobu své existence se může chlubit prakticky nezměněnou recepturou; v roce 2013 ke klasické Kofile přibyla ještě tyčinka Kofila Latte, která je obohacena o kousky rozpustné kávy. Kromě receptury se Kofila držela také tradičního vzhledu. Typicky žlutý obal s mouřenínem popíjejícím šálek kávy navrhl před více než devadesáti lety tehdy ještě neznámý a teprve třiadvacetiletý Zdeněk Rykr, který je mimo jiné také autor modré hvězdy čokoládovny Orion.
„Kofila je krásným příkladem tradice, která přetrvává po generace. Do nového století vstupuje Kofila v obalech vytvořených mladými designéry, kteří se ve svých návrzích inspirovali ikonickým obalem a dodali mu moderní nádech. Nadčasovost tyčinky symbolizuje její minimalistický tvar, stejně tak unikátní receptura spojující kávu a čokoládu, která je navíc od roku 2021 vyráběná ze 100 % udržitelného kakaa,“ dodává Eliška Soukupová, manažerka značky Kofila.