logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Eviosys a Barilla spolupracují na nové nádobě na pesto Eviosys vytvořil nový obal pro prémiovou...
  • Zálohový systém na Slovensku překonává očekávání, míra zpětného sběru obalů je přes 70 %...
  • Rohlik.cz rozšiřuje sortiment privátní značky Yutto o rostlinná mléka Internetový prodejce...
  • Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Přípravy jsou v plném proudu, odborná komise...
  • Tyčinky KitKat v obalech z recyklovaného papíru bude společnost Nestlé testovat v Austrálii...

Mondi poukazuje na pět trendů v segmentu obalů pro e-commerce

28. listopadu 2022
Reporty z obalového trhu 0
311
Mondi poukazuje na pět trendů v segmentu obalů pro e-commerce

Mondi poukazuje na pět trendů v segmentu obalů pro e-commerce

O výsledcích svého v pořadí čtvrtého výročního průzkumu spotřebitelských trendů, který nabízí detailní pohled na chování spotřebitelů při online nákupech a jejich postoj k obalům, informovala společnost Mondi. Průzkum, který pro ni realizovala agentura RetailX, je dosud nejdůkladnější studií, které se zúčastnilo vždy 1000 spotřebitelů ve Francii, Německu, Polsku, Švédsku a Turecku. Poprvé zahrnuje také analýzu generačních rozdílů ve vzorcích nakupování.

Vzhledem k tomu, že tři čtvrtiny zákazníků v uvedených pěti zemích nakupují online alespoň jednou měsíčně a utratí v průměru 12 až 120 eur za měsíc, je důležité pochopit, proč se rozhodli nakupovat online, a rovněž jaké funkce elektronického obchodu si nejvíce cení. Nejsilnějším produktovým segmentem je móda, následují domácí potřeby, spotřební elektronika a kosmetika. V průzkumu se potvrdilo, že ve všech generacích i zemích jsou hlavními hnacími silami pro online nakupování nižší ceny a pohodlí, konkrétně úspora času a přímé doručení domů.

Které trendy jsou tedy klíčové?

Trend č. 1: Ochrana zboží a životního prostředí jsou i nadále dva nejdůležitější požadavky zákazníků.

Plných 94 % spotřebitelů uvádí ochranu zboží jako nejdůležitější faktor, zejména pokud se jedná o hodnotný výrobek. Následuje snadné uzavření pro účely vrácení zboží, které se zvýšilo ze 74 % v roce 2019 na 88 % v letošním roce. „Se stále větší dostupností snadno uzavíratelných obalů si zákazníci rovněž uvědomili, jak je tato skutečnost pro ně výhodná, a to jak z hlediska pohodlí, kdy je možné obal snadno opětovně uzavřít, aniž by museli shánět balicí pásku, ale také z hlediska udržitelnosti opětovného použití obalu,“ vysvětluje Nedim Nisic, ředitel divize eCommerce ve společnosti Mondi. Jako další důležité faktory uváděli respondenti šetrnost obalů k životnímu prostředí (84 %) a snadnou likvidaci (80 %).

Trend č. 2: Nadrozměrné obaly stojí více, než se předpokládalo.

Nadrozměrné obaly vadí 86 % spotřebitelů (v roce 2021 to bylo 79 %) a příliš velké vnitřní obaly se nelíbí 78 % zákazníků. Ve skutečnosti více než dvě třetiny (67 %) respondentů napříč pěti zeměmi uvedly, že by je nadměrné obaly odradily od nákupu dané značky. „Nadrozměrné obaly nejsou udržitelné ani nákladově efektivní. Výzkum nyní rovněž ukazuje, že tato skutečnost může ovlivnit nákupní rozhodování, kdy se zákazníci rozhodnou nepodporovat prodejce, kteří to nedělají správně,“ říká Nedim Nisic.

Trend č. 3: Na potěšení z rozbalování záleží.

Obaly nejsou jen o funkčnosti; jde o celkový zážitek. Na základě tohoto průzkumu se zjistilo, že povědomí o „unboxingu“ (tedy potěšení z rozbalování), v mnoha zemích roste. Například v Polsku v roce 2019 slyšelo o „unboxingu“ 32 % spotřebitelů, zatímco letos to bylo 66 %. V roce 2021 uvedlo 46 % dotázaných, že jedinečný zážitek z rozbalování vyvolaný výjimečným balením výrobku je právě díky obalu přesvědčí k opětovnému nákupu u stejného prodejce. V letošním roce se tento podíl zvýšil na 78 %. „Koncepce unboxingu je více než jen to, že si zákazník svou objednávku rozbalí,“ upozorňuje Nedim Nisic. „Jde o to využít příležitost poskytnout zákazníkům pozitivní zážitek ze značky, který si budou pamatovat.“

Trend č. 4: Spotřebitelé jsou stále více ochotni zaplatit malý příplatek za obal, který odpovídá jejich potřebám.

Spotřebitelé uvádějí, že jsou stále více ochotni si připlatit přibližně 1 euro navíc za obal, který nejlépe vyhovuje jejich potřebám. Ochota zaplatit za takovýto obal vzrostla v Polsku ze 48 % v roce 2021 na 81 % v letošním roce a v Německu z 56 % v roce 2021 na 70 % v roce 2022. Celkově je v těchto pěti zemích ochotno za obal zaplatit 72 % spotřebitelů, přičemž nejčastěji s tímto tvrzením souhlasí generace Z (80 %) a mileniálové (74 %).

Trend č. 5: Chování a trendy mileniálů jsou hnací silou trhu.

Jedná se o zákazníky, kteří nakupují online nejčastěji a s největší pravděpodobností nakoupí přes internet alespoň jednou denně (8 %) či více než jednou týdně (37 %). Rovněž ve velké míře utrácejí napříč sektory. Jejich názory také patří mezi nejsilnější, přičemž mileniálové ve srovnání s ostatními generacemi nejčastěji hodnotí různé vlastnosti obalů jako zásadní. Jejich generace rovněž vykazuje největší ochotu si připlatit za obal, který vyhovuje jejich potřebám.

Související články:

Mailstep zajišťuje pro Kofolashop.cz logistické služby včetně balení zásilek E-commerce, nebo air-commerce? Ke spotřebitelům míří zbytečně miliony kubíků vzduchu Thimm hlásí úspěšný rok 2021, obrat vzrostl o 15 procent. Skupina plánuje rozsáhlé investice

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky!

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky! Společnost Vepak, český výrobce plastových obalových materiálů, uvedla do provozu novou linku na výrobu Bag in Box sáčků. Firma s dlouholetou tradicí a stabilním místem na trhu se snaží neustále rozvíjet a technologicky posouvat. Inovativní technologie umožnují vyrábět velmi kvalitní fólie a sáčky, dle přání zákazníků, při […]

Řezací systém iECHO součástí obalového průmyslu

Řezací systém iECHO součástí obalového průmyslu Automatické řezací systémy iECHO umožňují díky variabilitě osazení na jednom pracovišti zpracovávat různé materiály jako jsou voštinové, pěnové, MDF a PVC desky, vlněné lepenky, samolepicí fólie, plexisklo, hliníkové sendviče, textilie, těsnicí materiály a další. Jeden stroj tedy pokryje několik segmentů výroby a v průběhu času jej lze doplňovat o další […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required