
Bezobalové řešení od Miwy v testovacím provozu v britských supermarketech Aldi
Jeden z největších evropských maloobchodních řetězců Aldi otevřel ve Velké Británii ve městě Royal Leamington Spa nový „ekologický“ supermarket s modulem od české firmy Miwa. Ambicí projektu je snížit průměrné emise CO2 produkované běžnými supermarkety o dvě třetiny. V Česku Miwa spolupracuje například s řetězcem Country Life nebo s Biopekárnou Zemanka nebo řetězcem Albert.
Součástí projektu je i modul české firmy Miwa, nabízející bezodpadové nakupování kávy, oříšků, mandlí či semínek do opakovaně použitelných nádob. Odpadá tak drtivá většina jednorázových obalů. Česká firma obdobně spolupracuje například i s největším nizozemským řetězcem Albert Heijn, v Česku pak s řetězcem Albert.
„V Británii jde zatím o pilotní spolupráci. Je pro nás velice důležitá, protože Aldi má jen ve Velké Británii téměř tisícovku obchodů. Úspěch a implementace v dalších tamních obchodech závisí na tom, jak zareagují zákazníci a také jak komfortní a efektivní bude náš systém pro zaměstnance obchodu. Čísla po prvním měsíci provozu zatím vypadají velice dobře,“ říká výkonný ředitel společnosti Miwa Mirek Lizec.
Krůčky k udržitelnější budoucnosti
Na vybrané potraviny prodávané do vlastních nádob zákazníků nebo papírových sáčků poskytuje Aldi slevy, což je pro zákazníky vedle ekologických důvodů také neopominutelný motivátor.
Řešení společnosti Miwa je založeno primárně na opakovaně použitelných standardizovaných kapslích – kolujících mezi obchody, servisním centrem a výrobci – a na maximálním využití chytrých dat. Jedna taková kapsle během svého životního cyklu ušetří téměř 2 000 kusů jednorázových obalů. Důležité pro obchodníky je také fakt, že zmíněný systém nijak nenarušuje jejich dosavadní logisticko-operační procesy, naopak jim přináší ekonomickou a ekologickou výhodu. I proto Miwa právě úspěšně dokončuje jednání o spolupráci i s několika dalšími řetězci supermarketů v různých zemích Evropy.