
Procter & Gamble v Nizozemsku zkouší papírovou láhev pro aviváže značky Lenor
Společnost Procter & Gamble (P&G) uzavřela partnerství s firmou Paboco. V Nizozemsku testují maloobchodní prodej tekutých aviváží značky Lenor v papírových lahvích „první generace“.
Pilotní projekt probíhá v řetězci supermarketů Albert Heijn. Cílem je, aby na začátku roku 2023 zamířilo na pulty supermarketů 120.000 těchto papírových lahví.
Lahve jsou vyrobeny z papírových vláken pocházejících z udržitelných zdrojů s certifikací FSC. Uvedené lahve nicméně využívají vnitřní vrstvu z recyklovaného plastu, což podle obou firem pomůže zabránit únikům tekutého produktu a zajistí zachování jeho vůně.
P&G uvádí, že cílem její divize Fabric & Home Care je snížit do roku 2025 používání plastů o 30 % a do roku 2030 zredukovat na polovinu používání plastů na bázi ropy.
„Naše vize vytvořit plně recyklovatelnou papírovou láhev, která pojme tekutiny, ochrání produkt a zachová jeho integritu, je ambiciózní,“ říká Jerry Porter, senior viceprezident pro výzkum a vývoj v globálním sektoru Fabric & Home Care ve společnosti P&G. „Věříme, že dosažení této úrovně inovací a pokroku je možné prostřednictvím partnerství a průmyslové spolupráce. Každá cesta učení musí mít výchozí bod a k dosažení úspěchu bude zapotřebí postupných kroků.“
Florian Müller, prozatímní generální ředitel a CTO společnosti Paboco, partnerství komentuje: „Díky spolupráci s divizí P&G Fabric & Home Care jsme schopni využít její rozsáhlé znalosti v tomto sektoru. Expertíza společnosti P&G v oblasti inovací a hluboké porozumění spotřebitelům jsou zásadní pro uvedení této láhve první generace na trh.“
Firma očekává, že během zkušebního období získá mimo jiné kritickou zpětnou vazbu. „Tyto poznatky v kombinaci s velikostí a dosahem společnosti P&G nám umožní pracovat ve velkém měřítku na naší společné vizi recyklovatelné papírové láhve, která přináší řešení pro snížení uhlíkové stopy v obalovém průmyslu,“ dodává Florian Müller.