logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Jogurty od společnosti ASDA mají označení „best before“, které nahradilo datum spotřeby Britská...
  • Kaufland a Lidl spustí pilotní projekt zpětného odběru PET lahví a plechovek Řetězce Kaufland a...
  • SVVL: Opětovné použití materiálů nemusí být ekologičtější než jejich okamžitá recyklace Evropská...
  • Pringles bez plastových víček, pouze s fóliovým těsněním Značka Pringles od Kellogg’s Australia...
  • Studio Butterfly Cannon stojí za limitovanou edicí láhví pro Stoli Vodku Designová poradenská...

Lidl pokračuje v omezování plastů na obalech výrobků privátních značek

3. listopadu 2022
Udržitelnost 0
414
Lidl pokračuje v omezování plastů na obalech výrobků privátních značek

Lidl pokračuje v omezování plastů na obalech výrobků privátních značek

Řetězec Lidl Česká republika dál směřuje k redukci plastů v rámci obalových řešení. Podařilo se mu snížit množství plastů v obalech produktů privátních značek o více než 20 %, a to o tři roky dříve, než se zavázal. Oproti roku 2017 obsahuje méně plastu již nyní celá řada vlastních výrobků napříč sortimentem, další budou následovat. Společnost se kromě toho zaměřuje i na zvyšování podílu recyklovaného plastu v obalových řešeních.

Konkrétní cíl si Lidl Česká republika určil v roce 2018 a zavázal se k tomu, že do roku 2025 sníží množství plastů v obalech vlastních značek v porovnání s rokem 2017 o celých 20 %. Daný závazek splnil již nyní a změny se projevily u celé řady výrobků – ať už se jedná o celkové zmenšování obalů, zužování fólií nebo o úplné odstraňování plastů. „Finální úspoře plastů předcházela naše pečlivá příprava. Každý z výrobků jsme důkladně analyzovali a ve spolupráci s dodavateli nakonec upravili obal tak, aby byla redukce plastů co nejvyšší a obal zároveň stále plnil svou hlavní funkci – uchovával vysokou kvalitu výrobku,“ popisuje Michal Farník, jednatel společnosti Lidl odpovědný za nákup.

Kaufland a Lidl loni omezily používání plastů v obalech vlastních značek téměř o pětinu

Postupné kroky pak vedly k tomu, že aktuální úspora se pohybuje v téměř tisícovkách tun ročně. Týká se například nealkoholických nápojů privátních značek Saguaro, Freeway a Naturis, které mají nižší hmotnost přebalové folie, stěn lahví, užší etikety, nižší víčka a speciální ergonomický tvar. Od roku 2018 se kompletní úspora jen u těchto nápojů pohybuje kolem 800 tun plastu ročně.

Výrobků pod privátními značkami, u kterých se měnil obal a snižovalo množství použitých plastů, byla celá řada. Například v upraveném obalu s tenčí fólií jsou v nabídce také uzeniny vlastních značek, což činí úsporu přibližně 200 tun plastu ročně. Dále ztenčením síly obalů hranolek (1000 g i 2500 g) se podaří ušetřit až 3,4 tun plastu za rok. Menší obaly mají také sušené plody značky Alesto při zachování původního obsahu a roční úspora činí až 6 tun plastu. Podobně odstraněním plastového víčka z jogurtových smoothie Pilos se uspoří až 1,8 tun plastu ročně. Obalovaný sýr Culinea zákazníci v prodejnách Lidl najdou v papírovém balení namísto plastové vaničky, předpokládaná celková úspora tímto krokem je více než 8,9 tun plastu za rok. A zmenšením obalů pracích prášků vlastní značky Formil se uspoří více než 3 další tuny plastu ročně.

Vznikla iniciativa za účinnější recyklaci měkkých obalových plastů

Zásadní úsporou bylo také vyřazení jednorázových plastů (kelímky, brčka, příbory) z nabídky. K tomu Lidl přistoupil již v roce 2019. Změna se dotkla mimo jiné i vatových tyčinek do uší. Jen díky výměně plastové části tyčinek za papírovou se podařilo uspořit více než 21 tun plastu ročně.

„Dosažením našeho cíle v oblasti redukce plastů ale samozřejmě nekončíme a v našem úsilí budeme i nadále pokračovat. Uvědomujeme si svou odpovědnost vůči životnímu prostředí a snížení spotřeby plastů je tak jedním z našich dlouhodobých závazků,“ doplňuje Michal Farník.

Samotná redukce není ovšem to jediné, na co se Lidl v rámci své strategie zaměřuje. Zavázal se také k tomu, že do roku 2025 budou obaly privátních značek budou obsahovat 25 % recyklovaných plastů, tzv. recyklátů. Jejich podíl v sortimentu přitom už nyní tvoří 18 %. Čtvrtinu (25%) rPET obsahují 1,5l lahve pramenité vody Saguaro, obaly kávového nápoje značky Milbona tvoří až 50% recyklát. Ze 100% recyklátů jsou pak většinou vyrobeny obaly drogistických výrobků nebo vybrané nepotravinářské spotřební zboží (např. plastové odpadkové koše, koše na prádlo a podobně).

Tato opatření jsou součástí REset Plastic, mezinárodní plastové strategie skupiny Schwarz, ke které se Lidl Česká republika připojil a představuje komplexní přístup od snižování množství plastů přes design, recyklaci, likvidaci až po inovace a vzdělávání v této problematice.

Související články:

Kaufland a Lidl loni omezily používání plastů v obalech vlastních značek téměř o pětinu Vznikla iniciativa za účinnější recyklaci měkkých obalových plastů

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky!

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky! Společnost Vepak, český výrobce plastových obalových materiálů, uvedla do provozu novou linku na výrobu Bag in Box sáčků. Firma s dlouholetou tradicí a stabilním místem na trhu se snaží neustále rozvíjet a technologicky posouvat. Inovativní technologie umožnují vyrábět velmi kvalitní fólie a sáčky, dle přání zákazníků, při […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required