
Purina uvádí do řetězců multifunkční udržitelné stojany
Značka krmiva pro psy a kočky Purina, která patří pod společnost Nestlé, zavádí nové udržitelné multifunkční stojany. Pilotní fáze projektu probíhala ve vybraných hypermarketech Albert. Stojany vyvinula společnost Circu.eu.
Značka krmiva pro psy a kočky Purina, která patří pod společnost Nestlé, zavádí nové udržitelné multifunkční stojany. Ty mají oproti svým kartonovým předchůdcům více než 50krát delší životnost a jsou vyrobeny pouze z odpadového materiálu. Na konci životnosti se promění ve farmářské bedýnky. Purina uvedla, že tím ročně zamezí spotřebě 750 jednorázových stojanů z lepenky vytvářejících nadbytečný nerecyklovatelný odpad.
Snížené množství odpadu
„Na míru vyrobené multifukční stojany snižují množství odpadu hned třikrát. Jsou vyrobeny ze zbytkového materiálu vznikajícího při produkci nábytku. Navíc vydrží nejméně dva roky, každý nový stojan tak nahradí více než 20 kusů kartonových. Po skončení své úlohy poslouží pro výrobu něčeho nového, konkrétně farmářských bedýnek,“ popisuje Lenka Soal, manažerka rozvoje Puriny.
Nové stojany vyvinuté ve spolupráci se společností Circu.eu, která klientům pomáhá s přechodem na cirkulární ekonomiku, šetří i náklady. U jejich vývoje byli i zástupci obchodního řetězce a merchandiserů. Stojany zrychlují práci řetězcům a díky jednoduchosti montáže i merchandiserům.
„Jsme rádi, že u tohoto konkrétního řešení jsme společně dokázali s úspěchem vyřešit všechny operativní i bezpečnostní aspekty spojené se skladováním stojanu a přinášíme do našich obchodů další prvek, který potěší zákazníky i životní prostředí,“ uvedl Jiří Mareček, ředitel pro komunikaci a udržitelnost obchodů Albert.
Purina svým úsilím navazuje na dlouhodobé environmentální závazky své mateřské společnosti Nestlé. Ta nadále úspěšně pokračuje v jejich plnění, v oblasti ekologické udržitelnosti se jí daří neustále snižovat spotřebu vody a produkci emisí CO2. Cílem je dosažení nulových čistých emisí do roku 2050.