
Znojemský městský pivovar redesignoval etikety v spolupráci se studiem B tým
Velké písmeno Z bude nově na etiketách lahví s pivem vyrobeným ve Znojemském městském pivovaru. Podle provozovatelů posiluje vztah pivovaru s historickým královským městem Znojmo. Dlouho připravovaný záměr tvůrci nezměnili ani po ruské invazi na Ukrajinu, která písmenu Z dala negativní význam. O grafiku se postaralo grafické studio B Tým.
„Situaci nám to mírně zkomplikovalo, ale jsme jednoduše ze Znojma. Písmeno je symbolem našeho města a v logu je máme, i když v menší podobě, od roku 2015,“ říká marketingový manažer Znojemského městského pivovaru Petr Syřiště.
„Nové etikety nejenom podporují naši hrdost na náš původ, ale zároveň zpřehledňují portfolio, kdy každý produkt má svou charakteristickou barvu na minimalistickém designu. Naše prémiové vínem inspirované speciály jako je Sauvin, tedy pivo zakvašené místně lokalizovanou vinnou kvasinkou jsou navíc se zlatou ražbou a parciálním lakem,“ dodává Petr Syřiště.
Tradice vaření piva
Zetko na pivních lahvích bude mít podobu praporce a podle autorů z designového studia B Tým zdůrazní historii. Znojmo je jedno z nejstarších královských měst s městskými právy včetně vaření piva už od třináctého století. Pivovar se nachází v sousedství proslulé moravské rotundy sv. Kateřiny a znojemského hradu. Tedy na historickém místě, kde se pivo vaří déle než tři sta let.
Podle odborníka na marketing Pavla Kovaříka je stále ještě hodně lidí citlivých na znak ruských agresorů a krok pivovarníků považuje v současné době za odvážný.
„Muselo to být těžké rozhodnutí, nicméně doba od napadení Ukrajiny Ruskem už pokročila, a citlivost už není tak vysoká. Pro spoustu lidí to nebude problém, najde se ale určitě i řada kritiků,“ zvažuje Kovařík.